Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


5 Ιαν 2017

Μέλισσα: ένα ασπόνδυλο ζώο - 50 χρήσιμες συνδέσεις για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό

Ακολουθούν 50 χρήσιμες συνδέσεις για τη θεματική ενότητα "Μέλισσα"
[επικαιροποιημένη ανάρτηση: Μάιος 2020]




Για τα Έντομα βρείτε ΕΔΩ τις υπόλοιπες 19 αναρτήσεις του ιστολογίου.

Βρείτε 50 χρήσιμους συνδέσμους 
με προτάσεις κατασκευών για τη μέλισσα στον σύνδεσμο 
που ακολουθεί:
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2020/05/blog-post_17.html


1.
(κατασκευή μέλισσας, χρήσιμες πληροφορίες και κάρτες αναφοράς)
2.
http://e-children.blogspot.com/2020/05/blog-post_15.html
(εξαιρετική διαθεματική προσέγγιση του κύκλου ζωής της μέλισσας, με διαδραστικά φύλλα εργασίας)
3.
(εννοιολογικοί χάρτες για την ανατομία της μέλισσας)
4.
(ενδιαφέρουσα ανάρτηση με μύθους και κατασκευές για τη μέλισσα)
5.
https://www.slideshare.net/georgemarkatatos/ss-62584377
(παρουσίαση προγράμματος Αγωγής Υγείας για τη μέλισσα)
6.
(ενδιαφέρον παιχνίδι: "η κυψέλη με τις μέλισσες")
7.
(το λεξιλόγιο της μέλισσας, κάρτες ανάγνωσης και γραφής)
8.
(η εξαιρετική ανάρτηση της Κατερίνας)
9.
(η φυσιολογία της μέλισσας και η ζωή στην κυψέλη)
10.
11.
(κατασκευή-μέλισσα, μόνο φώτο)
12.
(ένα φύλλο εργασίας)
13.
(ένα παραμύθι για τη μέλισσα)
14.
(η πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση της Μαρίας)
15.
(μία ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση για τη μέλισσα)
16.
(βιβλιοπρόταση "Μέλση, η βασίλισσα του κεριού και του μελιού" και συνοδευτικές προτάσεις δραστηριοτήτων καθώς και φύλλα εργασίας)
17.
(χρήσιμες πληροφορίες για τη μέλισσα)
18.
(προτάσεις κατασκευών)
19.
(ομαδική εργασία: μέλισσα με ανακυκλώσιμα υλικά)
20.
(παιχνίδι "η κυψέλη με τις μέλισσες", το υλικό του παιχνιδιού από τη Μαρία)
21.
(κατασκευή μέλισσα με πατρόν)
22.
(η εντυπωσιακή κατανομή εργασίας των μελισσών)
23.
(σχεδιαγραμματική απεικόνιση για το πώς φτιάχνουν το μέλι οι μέλισσες)
24.
(πολύ ενδιαφέρον βίντεο για το πώς φτιάχνουν οι μέλισσες το μέλι)
25.
(παιχνίδι για τα μαθηματικά από τη Στέλλα: 
"οι 9 Μελισσούλες")
26.
(η επίσης πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση της Άννας)
27.
(μία ακόμα ανάρτηση από την Κατερίνα)
28.
(η ακροστιχίδα της μέλισσας)
29.
(Αρισταίος, ο πρώτος μελισσοκόμος: παρουσίαση διαφανειών)
30.
(ενδιαφέροντα βίντεο για τη μέλισσα)
31.
(πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το Μαγικό Καπέλο)
32.
(ενδιαφέρουσα παρουσίαση διαφανειών εκπαιδευτικού προγράμματος για τη μέλισσα)
33.
(παρουσίαση διαφανειών για τη μέλισσα ως ασπόνδυλο ζώο, από τον Ηλία Ηλιάδη)
34.
http://www.kidsactivities.gr/%ce%b5%ce%bd%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%b1/
(η ετικέτα "έντομα" του ιστολογίου έχει ενδιαφέρουσες επιμέρους αναρτήσεις για τη μέλισσα)
35.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2020/05/5.html
(συμπληρωματικοί πίνακες αναφοράς και διαδραστικά φύλλα εργασίας για τη μέλισσα)
36.
https://mycreationsfromtheheart.blogspot.com/2018/06/blog-post.html
(πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση κατασκευής)
37.
http://e-children.blogspot.com/2020/05/online_11.html
(βρες τα μέρη του σώματος της μέλισσας, online παιχνίδι)
38.
http://e-children.blogspot.com/2012/09/blog-post_8514.html
(ο κύκλος του μελιού)
39.
https://www.kpe-arnaias.gr/attachments/article/151/Melissa-milaei-Saraphi.pdf
(παρουσίαση προγράμματος για τη μέλισσα)
40.
http://natalinaeton5.blogspot.com/2017/05/blog-post_19.html
(η εξαιρετική ανάρτηση της "Ναταλίνας")
41.
http://natalinaeton5.blogspot.com/2018/05/blog-post.html
(άλλη μία επίσης ενδιαφέρουσα ανάρτηση)
42.
https://www.liveworksheets.com/he467621jo
(διαδραστικό φύλλο εργασίας για τη μέλισσα)
43.
https://www.liveworksheets.com/mo508427ei
(διαδραστικό φύλλο εργασίας για τη μέλισσα)
44.
https://www.liveworksheets.com/ar516649vc
(άλλο ένα διαδραστικό φύλλο εργασίας)
45.
https://www.liveworksheets.com/iz408924fk
(διαδραστικό φύλλο εργασίας)
47.
https://www.liveworksheets.com/po557958ad
(διαδραστικό φύλλο εργασίας για τον κύκλο ζωής της μέλισσας)
48.
https://www.liveworksheets.com/uq468883sa
(διαδραστικό φύλλο εργασίας με λογική ακολουθία)
49.
http://krokotak.com/2019/05/bee-craft-for-kids/
(προτάσεις κατασκευής)
50.
http://krokotak.com/2018/03/flying-bee-craft/
(άλλη μία πρόταση κατασκευής)
&
http://krokotak.com/2017/03/paper-bee-craft/
&
http://krokotak.com/2016/03/bee-craft/ 
(ενδεικτικές κατασκευές)
To doodle της Google για τη μέλισσα:
https://www.google.com/doodles/earth-day-2020
51.
https://www.thinglink.com/scene/1318483662429224961?fbclid=IwAR1qEj6xVxKA7jEnavu2ysL4rFBQsWP5HfPUwhRXPwIHpK9yxw6ivwKSyJo
(διαδραστική εικόνα)


Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε 50 χρήσιμους συνδέσμους με κατασκευές για τη μέλισσα:

4 Ιαν 2017

Περιγραφή και ανάπτυξη σχεδίου αξιολόγησης ενός προγράμματος Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής για το Νηπιαγωγείο

Στη σελίδα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής στον σύνδεσμο http://www.omep.gr/ μπορείτε να βρείτε (στα δεξιά της σελίδας) και να κατεβάσετε σε μορφή αρχείου pdf το τρέχον τεύχος 14 του περιοδικού "Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού".




Στο συγκεκριμένο τεύχος θα βρείτε άρθρο μου σχετικό με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με τίτλο: 
"Με  ληρολογήματα  και  χαϊκού  στης  φαντασίας  τα  στενά  και  στις  γωνιές του  παιδικού νου"
περιγραφή και ανάπτυξη σχεδίου αξιολόγησης 
ενός προγράμματος  Φιλαναγνωσίας  και Δημιουργικής Γραφής για το Νηπιαγωγείο.

Ευχαριστώ θερμά τη συντακτική και επιστημονική επιτροπή του περιοδικού για τη δημοσίευση αυτή


2 Ιαν 2017

Ημερολόγιο Ιανουαρίου 2017 και πίνακας καταγραφής καιρού

Χρόνια πολλά και μια ευτυχισμένη χρονιά 
εύχομαι σε όλες και όλους.

Ακολουθεί το ημερολόγιο του Γενάρη για το 2017.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Ιανουάριο βρίσκονται ΕΔΩ (ως ευρετήριο αναρτήσεων)







Καλωσορίζοντας το 2017: 19 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις κατασκευών και γραφή των αριθμών της νέας χρονιάς

Καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους και όλες!

Ακολουθούν 12 προτάσεις κατασκευών για τον νέο χρόνο 

Επίσης, προτείνονται φύλλα εργασίας 
για το καλωσόρισμα του 2017 και για τη γραφή των αριθμών της νέας χρονιάς.


Επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις για παιχνίδια με τους αριθμούς της νέας χρονιάς θα βρείτε στην περσινή ανάρτηση στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2016/01/2016_2.html
και 
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2016/01/2016-30.html
30 προτάσεις κατασκευών (γυαλιά, πορτρέτα, ραβδάκια, δεντράκια ευχών, καπέλα και κατασκευές με χάρτινα πιάτα)

καθώς και στην προπέρσινη σχετική ανάρτηση με προτάσεις κατασκευών:
(θα βρείτε χρήσιμες συνδέσεις με πολλούς συνδυασμούς αριθμών για τον νέο χρόνο)

1.
(ασπρόμαυρο εκτυπώσιμο 2017)
2.
(εκτυπώσιμο banner με τους αριθμούς της νέας χρονιάς)
3.
(ευχετήρια κάρτα για το 2017, ασπρόμαυρο template)
4.
(άλλη μία ευχετήρια κάρτα για το 2017)
5.
(μία ακόμα με έγχρωμο φόντο)
6.
(κατασκευή - καπέλο για το 2017, εκτυπώσιμο υλικό, κλικ στην εντολή Print)
7.
(γυαλιά με το 2017, σε ασπρόμαυρο template, κλικ στην εντολή Print)
8.
(και σε έγχρωμο template, κλικ στην εντολή Print)
9.
(εκτυπώσιμες γραβάτες για το 2017, κλικ στην εντολή Print)
10.
(ασπρόμαυρο εκτυπώσιμο banner για το 2017, με κλικ στον αντίστοιχο σύνδεσμο)
11.
(εκτυπώσιμο έγχρωμο banner για το 2017 με ήρωες του Disney)
12.
(εκτυπώσιμο banner με αριθμούς σε polka dot template, με κλικ στο  A-M click here and download the zip file! )
13.
(ζωγραφοσελίδα για το 2017)
14.
(μία ακόμα ζωγραφοσελίδα)
15.
(γυαλιά καρδούλες για το 2017, ασπρόμαυρο template)
16.
(ασπρόμαυρη ζωγραφοσελίδα για το 2017 με αστέρια)
17.
(μία ακόμα με συνοδευτική γραφή των αριθμών του νέου έτους)
18.
(άλλο ένα σχετικό φύλλο εργασίας)
19.
(οι αριθμοί του 2017 σε ένα ακόμα φύλλο εργασίας)


Ακολουθούν 9 φύλλα εργασίας με τους αριθμούς 
του νέου έτους:











29 Δεκ 2016

Ελληνική Νοηματική Γλώσσα: 15 χρήσιμες συνδέσεις για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού

Για την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ακολουθούν χρήσιμες συνδέσεις με πληροφορίες, εποπτικό υλικό, κάρτες αναφοράς και προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης.


1.
(πολύ χρήσιμη ανάρτηση με πολλές πληροφορίες για την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και συνοδευτικό υποστηρικτικό υλικό)
2.
(το Πρόγραμμα Σπουδών της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, Απρίλιος 2004)
3.
(ενδιαφέρον άρθρο: σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για κωφούς και βαρήκοους μαθητές)
4.
(ενδιαφέρον λογισμικό "Μαθαίνω τα Νοήματα", παρουσίαση του λογισμικού)
5.
(η αλφαβήτα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, ενδιαφέρον βίντεο)
6.
(χριστουγεννιάτικες κάρτες στην Νοηματική, από τη Μαρία)
7.
(η αλφαβήτα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και από τη Μαρία)
8.
(ο καιρός και οι ημέρες της εβδομάδας στην Νοηματική)
9.
(τα χρώματα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, επίσης από τη Μαρία)
10.
(τα συναισθήματα στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα)
11.
(οι αριθμοί στην Νοηματική)
12.
(κέντρα δραστηριοτήτων-"γωνιές" τάξης στην Νοηματική)
13.
(παιδικά παραμύθια και ιστορίες στην Νοηματική)
14.
(επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις)
15.
http://prosvasimo.gr/el/onlne-lexiko-ennoiwn
(online λεξικό βασικών εννοιών στην Νοηματική, ανά κατηγορίες)

4 Δεκ 2016

Χριστούγεννα και μπισκοτο-ανθρωπάκια (gingerbreads): 10 χρήσιμες συνδέσεις και συνοδευτικό υλικό για το παραμύθι

Για τα γνωστά μπισκοτο-ανθρωπάκια (gingerbreads) προτείνονται οι ακόλουθες χρήσιμες συνδέσεις και συνοδευτικό υποστηρικτικό υλικό. 
Η ιστορία μπορεί να αξιοποιηθεί συνδυαστικά με την ανάγνωση της παρόμοιας ιστορίας του τηγανόψωμου.




Η ιστορία έχει ως εξής 
(συνοδευτικό βίντεο στον σύνδεσμο που ακολουθεί):



Από το 0:32
Μια φορά και έναν καιρό ζούσε ένα ζευγάρι ηλικιωμένων και ένα πρωινό η γιαγιά αποφάσισε να ζυμώσει και να ψήσει ένα μπισκότο σε σχήμα μικρού παιδιού. Μόλις όμως το μπισκοτο-ανθρωπάκι ψήθηκε και η γιαγιά το στόλισε με σαντιγί, εκείνο σηκώθηκε σαν να ξύπνησε από ύπνο και πήδηξε έξω από το ταψί και από το παράθυρο, φωνάζοντας "Μη με φας!".
Έτρεχε όσο πιο γρήγορα μπορούσε, ενώ το ηλικιωμένο ζευγάρι το κυνηγούσε, αλλά μάταια, γιατί δεν μπορούσε να το φτάσει.
Λίγο πιο κάτω ένα πεινασμένο γουρούνι είδε το μπισκοτο-ανθρωπάκι και είπε "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Έτσι, άρχισε και εκείνο να τρέχει από πίσω του, αλλά το ανθρωπάκι ήταν πιο γρήγορο.
Λίγο πιο κάτω, μια πεινασμένη αγελάδα είδε το μπισκοτο-ανθρωπάκι και είπε: "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Άρχισε και εκείνη να κυνηγάει το ανθρωπάκι μαζί με τη γιαγιά, τον παππού και το γουρούνι, αλλά το ανθρωπάκι ήταν πιο γρήγορο.
Λίγο πιο κάτω συνάντησε ένα άλογο που μόλις το είδε, φώναξε: "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Στο τέλος το ανθρωπάκι έφτασε σε ένα ποτάμι, αλλά δεν μπορούσε να το περάσει, καθώς σκέφτηκε ότι το νερό θα το μούλιαζε και θα πέθαινε.
Τότε εμφανίστηκε μπροστά του μία πονηρή αλεπού, που ήθελε να το φάει. Προσποιήθηκε όμως ότι είναι καλή και ευγενική και ότι ήθελε να βοηθήσει το μπισκοτένιο ανθρωπάκι.
Πρότεινε στο ανθρωπάκι να ανέβει στο κεφάλι της και εκείνη θα το βοηθούσε να διασχίσει το ποτάμι χωρίς να βραχεί.
Το ανθρωπάκι που φοβόταν τόσο το νερό συμφώνησε. Μόλις όμως έφτασαν στην απέναντι όχθη, η πονηρή αλεπού με μία κίνηση του κεφαλιού πέταξε το ανθρωπάκι στον αέρα, άνοιξε το στόμα της και το έφαγε.


1. 
(ασπρόμαυρα φύλλα εργασίας και υποστηρικτικό υλικό για την αναδιήγηση της ιστορίας)
2.
(ασπρόμαυρο φύλλο εργασίας για το ψήσιμο του gingerbread)
3.
(ζωγραφοσελίδες για το gingerbread)
4.
(μάσκες για θεατρικό παιχνίδι και δραστηριότητες κουκλοθέατρου)
5.
(απλή κατασκευή gingerbread, με την τεχνική του κολάζ)
6.
(άλλη μία εύκολη κατασκευή)
7.
(επίσης απλή κατασκευή για στολίδι δέντρου)
8.
(άλλη μία εξαιρετική κατασκευή με "γεμιστό" μπισκοτο-ανθρωπάκι)
9.
(πολύ ενδιαφέρον υλικό για εξάσκηση της παρατηρητικότητας, στο τέλος της ανάρτησης με κλικ στο free printable)
10.
(φύλλο εργασίας αρίθμησης με τα κουμπιά του gingerbread)

Συνοδευτικό υλικό για την αναδιήγηση της ιστορίας 
με τη σωστή σειρά:




Διάγραμμα Venn για τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των δύο παραμυθιών:





Ημερολόγιο Δεκεμβρίου και πίνακας καταγραφής καιρού

Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Δεκέμβριο.

Εύχομαι έναν όμορφο και γιορτινό μήνα.



 Προτείνεται επίσης ένα ημερολόγιο του Δεκέμβρη για παράλληλη καταγραφή του καιρού κατά τη διάρκεια του μήνα αλλά και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάθε μέρα στο ανάλογο κελί το σύμβολο του καιρού που ταιριάζει και στο τέλος του μήνα γίνεται η καταγραφή των ημερών με λιακάδα, βροχή, συννεφιά, καταιγίδα, αέρα ή και χιόνι. Πόσες μέρες είχαμε λιακάδα, πόσες αέρα ή πόσες συννεφιά κ.ο.κ.

Συνοπτικά ημερολόγια σχολικού έτους 2016 - 2017 
ΕΔΩ και ΕΔΩ.


27 Νοε 2016

Χριστουγεννιάτικη γιορτή: Διασκευή της ιστορίας ενός μικρού πρόσφυγα, της Ειρήνης

Ακολουθεί διασκευή της Ειρήνης (βίντεο της Ιστορίας και συνοδευτικό υλικό θα βρείτε στον σύνδεσμο:
για τη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή. Η διασκευή είναι για 19 παιδιά.


Ενδεικτικός τίτλος : 
"Το αστέρι της Αγάπης οδηγεί την Ειρήνη"

Αφηγητής (1): Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν. Όλος ο κόσμος θα ντυθεί γιορτινά, φωτάκια θα λαμπυρίζουν σε όλες τις γειτονιές, χριστουγεννιάτικες μελωδίες από παιδικές φωνές θα γεμίσουν τον ουρανό και ματάκια μικρών παιδιών θα περιμένουν με αγωνία και ανυπομονησία τα δώρα του Άι-Βασίλη.

Αφηγητής (2): Όμως από κάποια γειτονιά της γης η Αγάπη ξέχασε να περάσει. Το χρώμα που βασιλεύει είναι το μαύρο και το γκρι, το χρώμα του Πολέμου και της Καταστροφής. Τα παιδιά με μάτια μελαγχολικά και φοβισμένα τρέχουν να κρυφτούν, να μην τα πιάσει ο Πόλεμος


Αφηγητής (3): Έτσι και η μικρή Ειρήνη βλέποντας τις φλόγες να πέφτουν από τον ουρανό, έφυγε μακριά. Ήτανε πεινασμένη. Κανένας δεν ενδιαφερόταν για ένα παιδί που ήταν μόνο του και τρομαγμένο. Η Ειρήνη έτρεχε και έτρεχε και δε σταμάτησε μέχρι που έφτασε σε ένα ήσυχο, ειρηνικό χωριό. Δύο άνθρωποι κάθονταν σε ένα παγκάκι μπροστά από ένα χριστουγεννιάτικα στολισμένο σπίτι.


(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές, χωρίς λόγια)

Αφηγητής (4): Λιάζονταν στον χειμωνιάτικο ήλιο. Μιλούσαν αδιάκοπα και φαίνονταν ευχαριστημένοι. Η Ειρήνη ήταν μόνη και πεινασμένη. Ρώτησε αν θα μπορούσε να ζήσει εκεί, στο χωριό και μήπως είχαν ένα κομματάκι ψωμί ή κάτι άλλο που θα μπορούσε να φάει.


Χωρικός (5): Αυτό είναι ανεπίτρεπτο! Ένα παιδί να περιφέρεται και να ζητιανεύει φαγητό. Κάποιος πρέπει να κάνει κάτι γι’αυτό. Η θέση της είναι στο ορφανοτροφείο.

(εμφανίζονται δύο παιδιά-αστυνομικοί που κυνηγούν την Ειρήνη, τα παιδιά προτείνεται να είναι από εκείνα που έχουν μικρότερους ρόλους στην παράσταση)


Αφηγητής (6): Τότε κάλεσαν την αστυνομία, για να πιάσει την Ειρήνη. Όμως η Ειρήνη έφυγε μακριά. Έφτασε σ’ένα δάσος. Εκεί βρήκε μερικά βατόμουρα, τα έφαγε κι έτσι ένιωσε λιγότερο πεινασμένη. Πάνω σε κάποια χόρτα έκανε ένα μαλακό, ζεστό κρεβάτι. Όμως πεινούσε ακόμη και οι θόρυβοι της νύχτας, την έκαναν να φοβάται. Όχι, δε μπορούσε να μείνει εκεί για πάντα, ολομόναχη.


Θόρυβοι δάσους

http://soundbible.com/1331-Owl-Hooting.html

Αφηγητής (7): Η Ειρήνη άρχισε να περιπλανάται πάλι στο δάσος και ακολουθώντας την όσφρησή της έφτασε στην άλλη πλευρά. Εκεί μπήκε στη χώρα των Πετροφάγων. Ήταν πολύ φιλικοί και έδωσαν στην Ειρήνη να φάει μια χούφτα πέτρες. Όμως εκείνη δεν μπορούσε να τις φάει. Τότε, οι Πετροφάγοι θύμωσαν. 

(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές, χωρίς λόγια)


Πετροφάγος (8): Δεν σου κάνει ο τόπος μας; Αν δεν τρως ό,τι σου δίνουμε, τότε καλύτερα να φύγεις.


Ειρήνη (9): Δε με συμπαθούν, γιατί είμαι ξένη και διαφορετική από αυτούς.


Αφηγητής (10): Αυτό ήταν αλήθεια. Οι Πετροφάγοι εξαφανίστηκαν και την άφησαν μόνη της. Η Ειρήνη συνέχισε την περιπλάνησή της. Διέσχισε ξανά ένα τεράστιο σκοτεινό δάσος. Μπροστά της ήταν η χώρα με τις μεταξωτές ουρές.


(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές)

Μεταξωτή ουρά (11): Καλώς ήρθες! Καλώς ήρθες! Τι θέλεις από τον τόπο μας;

Ειρήνη: Μόνο ένα μικρό κομματάκι ψωμί και μια ζεστή γωνιά για να κοιμηθώ.


Μεταξωτή ουρά (11): Αυτό μπορείς να το έχεις!

Μεταξωτή ουρά (12): Μα για μια στιγμή! Δεν έχει ουρά! Α! Λυπάμαι, δεν μπορείς να μείνεις μαζί μας! Δεν έχεις μεταξωτή ουρά! Δεν είσαι σαν εμάς!


Ειρήνη: Μα αυτό δεν έχει σημασία. Μπορώ να περάσω μία γύρω από τη μέση μου ή να καρφιτσώσω μία με παραμάνα.


Μεταξωτή ουρά (12): Όχι, όχι. Αυτό δεν φτάνει. Μόνο οι μεταξωτές ουρές επιτρέπεται να ζουν σε αυτήν τη χώρα.


Αφηγητής (13): Η Ειρήνη παρακάλεσε, ικέτευσε αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Ξαναπήρε λοιπόν τον δρόμο της και όταν έφτασε στην άκρη του δάσους, μπήκε στη χώρα των μουτζουρωμένων κορακιών. Εδώ την υποδέχτηκαν θερμά. Ένα κοράκι της πρόσφερε μια μαλακή, ζεστή φωλιά πάνω σε ένα γυμνό δέντρο και ένα ψόφιο ποντίκι για να φάει. Η Ειρήνη όμως δεν ήθελε να φάει το ποντίκι. Η ιδέα και μόνο έκανε το στομάχι της να ανακατεύεται και δεν μπορούσε να ανέβει στο δέντρο γιατί ήταν πολύ ψηλό.

(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές)


Κοράκι (14): Πρέπει να πετάξεις πάνω ψηλά. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο εδώ.

Ειρήνη: Δεν με καταλαβαίνουν, γιατί είμαι ξένη.


Αφηγητής (15): Δεν της έμενε τίποτε άλλο να κάνει από το να συνεχίσει να περπατάει. Στο τέλος του δάσους μπήκε στη χώρα των Αχόρταγων. Ήταν πλούσιοι. Ζούσαν σε μεγάλα, άνετα σπίτια και πάντα είχαν αρκετό φαγητό. Ό,τι τους περίσσευε, το πετούσαν. Ακόμη και τα ζωάκια τους, απολάμβαναν το καλύτερο φαγητό. Όταν οι άνθρωποι συναντιόντουσαν στον δρόμο, αγκαλιάζονταν και αντάλλαζαν φιλιά, ένα σε κάθε μάγουλο, αλλά κανένας δεν αγκάλιαζε την Ειρήνη παρόλο που η πείνα της και η μοναξιά της ήταν ολοφάνερες.

(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές)

Ειρήνη: Συγγνώμη! Πού μπορώ να βρω κάτι να φάω και ένα ζεστό μέρος για να κοιμηθώ;


Πλούσιος κύριος (16): Δίνε του από δω. Δε μας περισσεύει τίποτα.

Ειρήνη: Οι πλούσιοι δεν ξέρουν πόσο πονάει η πείνα. Πρέπει να ψάξω για καλόψυχους ανθρώπους. Αυτοί ξέρουν πόσο οδυνηρό είναι να μη σε βοηθάει κανένας


Αφηγητής (17): Προχώρησε μέχρι την άκρη της πόλης σε μία περιοχή πίσω από μεγάλα εργοστάσια και σκουπιδότοπους. Εκεί φτωχοί άνθρωποι ζούσαν σε παράγκες. Όμως και εκείνοι την έδιωξαν λέγοντας πώς δεν είχαν ούτε αρκετό φαγητό ούτε χώρο για να μείνει. Η Ειρήνη κατάλαβε πως δεν μπορούσε να μείνει εκεί. Αλλά δεν ήξερε και πού να πάει. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, άρχισε και να βρέχει.

(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές)


Ήχος βροχής ή καταιγίδας:

http://www.salamisound.com/7378371-thunderstorm-rain-forest


Αφηγητής (18): Η Ειρήνη απομακρύνθηκε από την πόλη και κατευθύνθηκε προς τα χωράφια. Ξαφνικά είδε ένα τεράστιο δέντρο. Δεν ήταν χριστουγεννιάτικο. Στα κλαδιά του δεν υπήρχαν στολίδια και φωτάκια. Κάποιος είχε φτιάξει εκεί ένα σπίτι από παλιά και άχρηστα πράγματα. Καθόταν στο παράθυρο, κοιτούσε έξω και έτρωγε ένα κομμάτι ψωμί με τυρί.


Κυρία Καλόκαρδη (19) (ή κύριος Καλόκαρδος): Γεια σου! Έλα πάνω να σου δώσω ένα κομμάτι ψωμί με τυρί. Φαίνεσαι κουρασμένη και πεινασμένη. Κάθισε εδώ που είναι ζεστά και στεγνά.

Ειρήνη: Ποια (ή ποιος) είσαι:


Κυρία Καλόκαρδη (ή κύριος Καλόκαρδος): Είμαι η κυρία Καλόκαρδη.




Ειρήνη: Έτσι δεν λέγονται όσοι είναι ευγενικοί και καλοί με τους άλλους; Σας έψαχνα πολύ καιρό. Αν μου το επιτρέπετε, θα ήθελα να έρθω να μείνω εδώ με εσάς και την οικογένειά σας.

Αφηγητής (19): Και έτσι η κυρία Καλόκαρδη άνοιξε το σπίτι της στην Ειρήνη που έμεινε κοντά τους για πολύ πολύ καιρό. Πέρασαν μαζί εκείνα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, έφαγαν όλοι μαζί γύρω από το γιορτινό τραπέζι και τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Η Ειρήνη είχε βρει επιτέλους μια καινούρια οικογένεια. Το αστέρι των Χριστουγέννων την είχε οδηγήσει, δείχνοντάς της τον σωστό δρόμο για την αληθινή αγάπη.

Τραγούδι λήξης:

"Το δώρο της αγάπης"
βρείτε το σε mp3 και εικονόλεξο ΕΔΩ.

25 Νοε 2016

"Χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις": άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη

 Ακολουθεί άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη με τίτλο "Χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις"
Τα υπόλοιπα άρθρα της Γεωργίας, θα τα βρείτε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%91%20%CE%9C%CE%9F%CE%A5%CE%9D%CE%A4%CE%96%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%97%2F%CE%91%CE%A1%CE%98%CE%A1%CE%91

Για τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, θα βρείτε όλες τις αναρτήσεις του ιστολογίου ΕΔΩ.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ
Στο άρθρο αυτό, παρουσιάζονται 3 εποχικές δραστηριότητες για την αναγνώριση της πληθικότητας ενός συνόλου, την αντιστοίχιση αριθμού-ποσότητας και τη διατήρηση της ποσότητας.

ΥΛΙΚΑ:
-Αριθμοκάρτες
-διαφανείς χριστουγεννιάτικες μπάλες (ή οτιδήποτε έχουμε που μπορεί να χωρέσει το υλικό που παρουσιάζεται εδώ)
-διάφορα "χριστουγεννιάτικα" υλικά της αρεσκείας μας (κουδουνάκια, κορδέλες, μπάλες, αστεράκια, ελατάκια κτλ)




ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Παρουσιάζουμε στα παιδιά τις μπάλες. Παρατηρούν και καταλήγουν ότι στο εσωτερικό καθεμιάς υπάρχει διαφορετικό υλικό. (εναλλακτικά, μπορούμε να "κρύψουμε" το υλικό σε συσκευασίες δώρου, ώστε να μην φαίνεται το περιεχόμενό του). Στη συνέχεια, εμφανίζουμε τις αριθμοκάρτες. Εξηγούμε τους κανόνες της δραστηριότητας: Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι επιλέγει μία μπάλα, την ανοίγει και τοποθετεί το εσωτερικό της υλικό στο πάτωμα. Το πρώτο παιδί μετρά δυνατά κάθε στοιχείο του συνόλου και καταλήγει στην ποσότητα του υλικού.




    
Έπειτα, γίνεται η επαλήθευση από τον δεύτερο παίκτη, ο οποίος ξαναμετρά κάθε στοιχείο. Οι ελεγκτές που παρατηρούν (δηλ. τα υπόλοιπα παιδιά) διατυπώνουν αν συμφωνούν ή όχι με τους δύο παίκτες.



   
Στη δεύτερη φάση της δραστηριότητας, τα δύο παιδιά-παίκτες καλούνται να παρατηρήσουν τις αριθμοκάρτες που έχουμε τοποθετήσει σε μία μπερδεμένη αριθμογραμμή. Πρέπει να εντοπίσουν και να συμφωνήσουν στον αριθμό ο οποίος δείχνει την ποσότητα του υλικού που περιέχεται στη μπάλα. Η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου παίξουν όλα τα παιδιά.
Η δραστηριότητα αυτή, προσφέρεται να χρησιμοποιηθεί και για την κατανόηση της διατήρησης της ποσότητας. Επιλέγουμε όποιο υλικό θέλουμε λ.χ. αστεράκια και το τοποθετούμε σε διάφορες διατάξεις: ευθύγραμμη-κάθετη-διαγώνια-κυκλική-σε τριάδες κτλ. και τα παιδιά καταλήγουν διαδοχικά στο εξής βασικό συμπέρασμα: η ποσότητα δεν αλλάζει όπως και να μετατοπίσουμε τα στοιχεία της ομάδας (τα στοιχεία παραμένουν 9 όπως και να τα τοποθετήσουμε).





   
      

Τέλος, παρουσιάζουμε τις διαφανείς μπάλες και τις αριθμοκάρτες σε μπερδεμένη ευθύγραμμη σειρά. Καλούμε τα παιδιά να "ξεμπερδέψουν" τις μπάλες, ξεκινώντας από αυτή με το λιγότερο υλικό και φτάνοντας σε αυτή με το περισσότερο. Αφού πράξουν αυτό, στη συνέχεια, τοποθετούν τις αριθμοκάρτες σε ανιούσα διάταξη (από το μικρότερο αριθμό στο μεγαλύτερο αντιστοιχώντας ουσιαστικά μπάλα-αριθμό) ή/και σε κατιούσα (από το μεγαλύτερο στο μικρότερο).






                         
Μουντζούρη Γεωργία
Νηπιαγωγός, Med,
Υποψ. Διδάκτορας Παν. Θεσσαλίας
mountgeo@ath.forthnet.gr



ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ