Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


20 Ιαν 2019

Εποπτικό υλικό για τον Ποντιακό Ελληνισμό: με αφορμή ένα βίντεο

Με αφορμή το βίντεο για τον Ποντιακό Ελληνισμό και τη διδακτική αξιοποίηση που προτείνεται στον σύνδεσμο


ακολουθεί συμπληρωματικό εποπτικό υλικό σε μορφή πίνακα αναφοράς.

Δίνεται και σε διάσταση Α5, για όποιον θέλει να το αξιοποιήσει για τη δημιουργία ενός μικρού εντύπου σε συνδυασμό και με τα φύλλα εργασίας της προηγούμενης ανάρτησης.

Τέλος, προτείνεται μια δραστηριότητα συμπλήρωσης χάρτη (δίνεται στα παιδιά σε διάσταση Α3), όπου τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα ονόματα των χωρών που λείπουν, να ζωγραφίσουν κάθε χώρα με διαφορετικό χρώμα και να χαράξουν "πατώντας με το μολύβι" τα σύνορά τους.

Επόμενη ανάρτηση στην ετικέτα Ποντιακός Ελληνισμός θα εστιάσει στις βασικότερες πόλεις του Πόντου και τη συμπλήρωση του αντίστοιχου χάρτη.

Εποπτικό υλικό για τον Ποντιακό Ελληνισμό:








Δραστηριότητα δημιουργικής γραφής: "Ορισμοί ενός λεξικού της φαντασίας" (για την Α' και Β' Δημοτικού)

Ακολουθεί πρόταση δραστηριότητας δημιουργικής γραφής για την Α' και Β' Δημοτικού με συνοδευτικό template.
Η κεντρική ιδέα είναι η διαμόρφωση ενός "λεξικού της φαντασίας" με ορισμούς που θα δίνονται για "ψευδολέξεις", που προκύπτουν κάθε φορά από τυχαίες συλλαβές που τα παιδιά προτείνουν.
Στο πρώτο στάδιο ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν όποια συλλαβή τους έρθει στο μυαλό. Στη συνέχεια γράφουμε τις συλλαβές που μας λένε στον πίνακα τη μία δίπλα στην άλλη (μπορούμε να τις χωρίζουμε με διαχωριστικό). Μόλις συμπληρωθούν τρεις συλλαβές (ενδεικτικός αριθμός για τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού), φτιάχνουμε την πρώτη μας ψευδολέξη. Συνεχίζουμε το παιχνίδι μέχρι να ολοκληρωθούν τόσες ψευδολέξεις όσες και οι ομάδες παιδιών που έχουμε σχηματίσει. Στην επόμενη φάση, δίνουμε στα παιδιά το template που ακολουθεί και τους ζητάμε να γράψουν για την ψευδολέξη της ομάδας τους έναν ορισμό (συμπληρώνουμε τον ορισμό, προφανώς της φαντασίας των παιδιών, με το γέν
Ακολουθεί το template για τη δράση, το οποίο προτείνεται να εκτυπωθεί σε χαρτί μεγέθους Α3.





Ερωτηματολόγιο συναδέλφου για τη μαθητική επίδοση

Ακολουθεί ο σύνδεσμος για ένα ενδιαφέρον ερωτηματολόγιο συναδέλφου σχετικά με τη μαθητική επίδοση. Να ευχηθώ στον συνάδελφο "καλή επιτυχία". Σας ευχαριστώ πολύ.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdPva3gIo9pdEbmPwYWRocVtrGT2f5S7j9-GtTcjLQMHsiWYw/viewform?pli=1


19 Ιαν 2019

Διδακτική αξιοποίηση ενός "συνεργατικού" κειμένου: " Το ρομαντικό ραντεβού που χάλασε η γάτα η Λουλού"

Το κείμενο που ακολουθεί δημιουργήθηκε στο πλαίσιο σεμιναρίου δημιουργικής γραφής. Αφορμή: μερικές λέξεις διάσπαρτα "ριγμένες" στο χαρτί...
Ευγνώμων στις συναδέλφους για τις μοναδικές και ξεκαρδιστικές στιγμές που μου χάρισαν.

Ακολουθεί πρόταση διδακτικής αξιοποίησης με ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου.

17 Ιαν 2019

Θεατρικά για την 25η Μαρτίου: 17 νέες χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 17 χρήσιμες συνδέσεις
 για το θεατρικό της 25ης Μαρτίου.
Δείτε το α' μέρος με 30 ακόμα προτάσεις θεατρικών 
στον σύνδεσμο:
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/03/25-15.html



1.
("Εμπρός για το Κρυφό Σχολειό")
2.
(ένα σύνολο από προτάσεις θεατρικών, κυρίως για το Δημοτικό)
3.
https://edonipiagogeio.blogspot.com/2012/03/25.html
4.
http://www.akida.info/index.php?option=com_content&view=article&id=381&Itemid=280&lang=el
(ένα σύνολο από θεατρικά και αφιερώματα για την 25η Μαρτίου)
5.
http://20nipal.blogspot.com/2015/03/25_26.html
("Η Ελληνική Σημαία")
6.
http://elenimamanou.blogspot.com/2012/02/25_29.html
("Η κυρά - Φροσύνη")
7.
http://dim-ag-nikol.eyr.sch.gr/ylikoeortwn.htm
(ένα σύνολο από προτάσεις θεατρικών με κλικ στο download, κυρίως για το Δημοτικό)
8.
http://christosbletsas.blogspot.com/2011/02/blog-post_9550.html
("Οι ήρωές μας πάνε στον παράδεισο")
9.
Η πιο πρόσφατη ανάρτηση: "Κουβέντα με τους ήρωες του 1821" (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη)
https://taniamanesi.blogspot.com/2019/02/6-7.html
10.
https://itzikas.wordpress.com/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%83-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%83/
(μία ακόμα πρόταση για θεατρικό της 25ης Μαρτίου, βρίσκεται προς το τέλος της σελίδας)
11.
http://edunea.gr/~villasin/neoedunea/25-/22160-2014-03-25-15-53-15.html
(Μαντώ Μαυρογένους, σκετς)
12.
https://www.e-selides.gr/downloads.php?c=137(το σχετικό αρχείο από τις e-selides)
13.
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/181822_o-teleytaios-anemos-theatriki-parastasi-gia-1821
("ο τελευταίος άνεμος", για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου)
14.
https://www.themata4all.com/download/%CE%B7-%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF/
(η Σουλιωτοπούλα, μονόπρακτο)
15.
https://www.themata4all.com/download/%CE%B8%CE%B5%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%84%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(19 θεατρικά και σκετς για την 25η Μαρτίου, σε ζιπαρισμένο φάκελο)
16.
https://www.themata4all.com/download/%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%84%CF%82/
(σκετς για την 25η Μαρτίου)
17.
https://www.slideshare.net/1odimsxoleio/12-25
(12 θεατρικά για την 25η Μαρτίου, δεν υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης του αρχείου)


12 Ιαν 2019

Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης έργων τέχνης στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού (α' μέρος)

Ακολουθούν 30 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης σημαντικών έργων τέχνης για προγράμματα Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων του Δημοτικού.
Είναι το α' μέρος σχετικής ανάρτησης.



1.
(Paul Klee, με τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό)
2.
(Claude Monet, με χρωματιστή κιμωλία)
3.
(Mike Kelley, με διάφορα αντικείμενα κολλάζ)
4.
&
(Henri Matisse, κολλάζ)
5.
(Kandinsky, σε βότσαλα)
6.
(Mondrian, για το τζάμι ή σε καδράκι)
7.
(Picasso, τρισδιάστατα γλυπτά από χαρτόνι)
8.
(Claude Monet, νούφαρα στη λίμνη)
9.
(Louise Nevelson, κολλάζ αντικειμένων σε κάδρο)
10.
(Andy Warhol, για το φθινόπωρο)
11.
(Van Gogh, ηλιοτρόπια)
12.
(Gustav Klimt, προσωπογραφίες σε κολλάζ)
13.
(Gustav Klimt, δάσος)
14.
(Claude Monet, τεχνικές ζωγραφικής χωρίς πινέλο)
15.
(Kandinsky, εξαιρετική διδακτική προσέγγιση)
16.
(Eric Carle, κήπος με λουλούδια)
17.
(Picasso, πορτρέτα με νερομπογιές)
18.
(Mark Rothko, κολλάζ σε χαρτόκουτο)
19.
(Mondrian, με γλωσσοπίεστρα)
20.
(Kandinsky, με πηλό)
21.
(Georgia O'Keeffe, με νερομπογιές)
22.
(Mondrian, με πλαστελίνη)
23.
(Monet, με χαρτοταινία)
24.
(Seurat, πουαντιγισμός)
25.
(Jackson Pollock, πολύ ενδιαφέρουσα διδακτική προσέγγιση)
26.
(άλλη μία προσέγγιση για τα έργα του Pollock)
27.
(Paul Cezanne, μήλα)
28.
(Ted Harrison, πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
29.
(Pierre Auguste Renoire, με βαμβάκι και τέμπερα)
30.
(Edgar Degas)

11 Ιαν 2019

Άλκη Ζέη "Ο θείος Πλάτων": διδακτική αξιοποίηση (α' μέρος)

Ακολουθούν 6 φύλλα εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου "Ο θείος Πλάτων" της Άλκης Ζέη.
Είναι το Α' μέρος διδακτικής αξιοποίησης του βιβλίου.











10 Ιαν 2019

Διακόσμηση πόρτας Νηπιαγωγείου και Δημοτικού: Οι χιονάνθρωποι καλωσορίζουν τον χειμώνα

Ακολουθεί πρόταση για τη διακόσμηση της πόρτας Νηπιαγωγείου ή Δημοτικού. 

"Οι χιονάνθρωποι καλωσορίζουν τον χειμώνα"
Τα παιδιά γράφουν ή ζωγραφίζουν τι τους αρέσει περισσότερο στον χειμώνα στα μπαλόνια διαλόγου και συναρμολογούν τα χιονανθρωπάκια.




Ακολουθούν τα templates. Τα μικρότερα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν στα μπαλόνια διαλόγου αυτό που τους αρέσει να κάνουν περισσότερο τον χειμώνα.







8 Ιαν 2019

23 βιβλιοπροτάσεις για τα ζώα που πέφτουν σε "χειμερία νάρκη"

Ακολουθούν 18 βιβλιοπροτάσεις για τη θεματική ενότητα 
"Ζώα σε χειμερία νάρκη".
Ευρετήριο αναρτήσεων για το θέμα "Χειμερία Νάρκη":
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/p/httptaniamanesi-kouroublogspotgr201401b.html



1.
(εξαιρετική ανάρτηση, που μεταξύ άλλων έχει και φωτογραφικό υλικό από το υπέροχο βιβλίο "Λιγουλάκι Χειμώνας")
2.
(πρόταση κατασκευής για το βιβλίο "Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος")
3.
(1 ακόμα βιβλιοπρόταση "Τι θα κάνω χωρίς εσένα;")
4.
(βιβλιοπρόταση από την Ανθή, "Άουτς")
5.
(κείμενο από ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον παραμύθι για τα ζώα σε χειμερία νάρκη)
6.
(βιβλιοπρόταση "Λιχουδέλης, το λαίμαργο φιδάκι")
7.
(βιβλιοπρόταση "Leaves", με κλικ στον αντίστοιχο σύνδεσμο που δίνεται στην ανάρτηση"
8.
(βιβλιοπρόταση "Η αρκούδα ροχαλίζει")
9.
(βιβλιοπρόταση "Το γάντι με την κόκκινη φόδρα")
για το ίδιο βιβλίο:




10.
("Η αρκούδα δε θέλει να κοιμηθεί", "Ο βίσονας ψάχνει για φωλιά", Διάπλους)
11.
("Ξενοδοχείο: Η χειμερία νάρκη", Τζιαμπίρης Πυραμίδα)
12.
(2 ακόμα βιβλιοπροτάσεις, "Ο μικρός σκαντζόχοιρος μια χειμωνιάτικη μέρα" (εκτός κυκλοφορίας) & "Ο Τσίμπος ο σκαντζόχοιρος", Σύγχρονοι Ορίζοντες)
13.
("Ένα καλοκαιράκι για αρκούδες", "Ένα νανούρισμα για αρκούδες", Κόκκινο)
14.
("Η αρκούδα και το βατραχάκι", Παπαδόπουλος)
15.
(σε διασκευή και μετάφραση, για τον σκίουρο)
16.
(βιβλιοπρόταση "Η υπναρού αρκούδα")
17.
("Ο μεγάλος χνουδωτός", προτάσεις δραστηριοτήτων)
18.
("Πότε θα έρθει η άνοιξη;", Ψυχογιός)
19.
("Καληνύχτα, λέμε", Παπαδόπουλος)
20.
("Μα πού πήγαν όλοι;", Εντύποις)
21.
("Ο χειμερινός περίπατος του λαγού", Σύγχρονοι Ορίζοντες)
22.
("Η Ζουζού και οι εκπλήξεις του χειμώνα", Κόκκινη Κλωστή Δεμένη)
&Ποιήματα σχετικά με το θέμα:
https://hartaetoi.wordpress.com/tag/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1/

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ