Ένα ιστολόγιο με φωτογραφικό υλικό, φύλλα εργασίας, παραμύθια, πίνακες αναφοράς και θεματικές προσεγγίσεις για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, αρθρογραφία και χρήσιμες συνδέσεις.
Αναγνώστες
Blogroll
19 Μαρ 2021
Συγκεντρωτική διαδραστική αφίσα για την 25η Μαρτίου (γ' μέρος)
18 Μαρ 2021
Μία διαδραστική αφίσα με προτεινόμενες δραστηριότητες για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου
"Στης Αννούλας την ποδιά": ποίημα για την άνοιξη (της Γιάννας Μαγαλιού)
ήτανε δεν ήτανε τέσσερα χρονώ.
Η μανούλα της την
ντύνει με καινούργια φορεσιά
και της δένει στη μεσούλα μια πανέμορφη ποδιά,
που είχε πάνω κεντημένα, Λουλούδια και Πουλιά
και γαϊτάνι γύρω- γύρω και στη μέση έναν
Ήλιο.
Το Χιόνι κι η Παγωνιά της Αννιώς το παράθυρο χτυπούν,
στέκονται και της μιλούν:
- Λύσε Αννιώ μας την ποδιά
να πετάξουν τα πουλιά
να μυρίσουν τα λουλούδια
να πει ο ήλιος όμορφα τραγούδια.
- Δε θα λύσω την
ποδιά μου, θα προσμένω με υπομονή
μέχρι η Άνοιξη να'ρθεί...
Για τα παιδιά όλου του κόσμου που φέρνουν την «ΑΝΟΙΞΗ» στις καρδιές κι στις ζωές μας.
"Η ιστορία ενός πεύκου": παραμύθι της Γιάννας Μαγαλιού
Ένα παραμύθι της Γιάννας Μαγαλιού,
την οποία ευχαριστώ θερμά για την εμπιστοσύνη.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ
ΠΕΥΚΟΥ
-Μα πού με πάτε,αφήστε με! ακούστηκε μια φωνούλα τσιριχτή,γεμάτη αγωνία.
Οι δύο άνθρωποι όμως δεν άκουσαν τίποτα, γιατί μιλούσαν
μεταξύ τους.
-Εγώ λέω να το φυτέψουμε εδώ στην αυλή του σχολείου, είπε ο ένας.
-Ναι, καλή ιδέα, είπε ο άλλος.Έτσι κι αλλιώς καταδικασμένο
ήταν εκεί που το βρήκαμε ανάμεσα σε δύο τσιμεντένιους τοίχους. Πώς κατόρθωσε κι
φύτρωσε εκεί ένα πεύκο;
Οι δύο άνθρωποι άνοιξαν την μεγάλη καγκελόπορτα του
σχολείου, μπήκαν στην αυλή κι άρχισαν να σκάβουν! Ο ένας από αυτούς έσκυψε κι
έπιασε το αδύναμο φυτό.
Το μικρό πεύκο ανατρίχιασε από τον φόβο!
-Θεούλη μου, τι άλλο θα πάθω ακόμα; Δε φτάνει που με ξερίζωσαν;
Ακόμα πονάω από το τράβηγμα.
Οι άνθρωποι έβαλαν το μικρό φυτό μέσα σε μια
λακκούβα, σκέπασαν τις ρίζες του με χώμα κι έριξαν γύρω του μπόλικο νερό.
-Ό,τι είναι γραφτό του, είπε ο ένας άνθρωπος, θέλει ζήσει,
θέλει ξεραθεί κι έφυγαν.....
Το πεύκο, όταν έμεινε
μόνο του, τέντωσε τα μικρά κλαδιά του κι κοίταξε τριγύρω.
Πέρα στην άλλη άκρη τής αυλής είδε ότι υπήρχε ένα μεγάλο δέντρο πράσινο κι
φουντωτό.
-Έεεε! φώναξε όσο
μπορούσε πιο δυνατά, όμως το δέντρο δε φάνηκε να άκουσε τη λεπτή φωνούλα.
-Πωπώ! Τι μοναξιά, μονολόγησε.
Δεν ήξερε πόσες μέρες πέρασαν από τότε που το φύτεψαν
εκεί. Κάθε πρωί καλημέριζε τον ήλιο κι εκείνος το χάιδευε με τις ακτίνες του κι
του έλεγε:
-Καλημέρα, μικρό πεύκο. Kαι περνούσαν οι μέρες......
Ώσπου μια μέρα φασαρία μεγάλη ακούστηκε, γέλια,
τρεχαλητά. Ένα τσούρμο από παιδιά ξεχύθηκε στην αυλή του σχολείου. Ακούστηκε τότε
μια φωνή.
-Ελάτε μη τρέχετε,μπείτε σε μια σειρά και περάστε στην τάξη
σας! Έπειτα έγινε ησυχία...
-Ω αλήθεια!!! Τι υπέροχο! Θα έχω συντροφιά, είπε το δεντράκι.
Πραγματικά κάθε μέρα τα παιδιά έτρεχαν κι έπαιζαν στην αυλή.
-Προσέξτε θα με πατήσετε, τσίριζε κάθε φορά το δεντράκι,
όταν τα παιδιά το πλησίαζαν επικίνδυνα. Κάποια μέρα ένας μικρούλης έσκυψε από
πάνω του.
-Τι είσαι εσύ; είπε το παιδί.
-Είμαι ένα πεύκο, δε βλέπεις; Και κούνησε τα λιγοστά
φυλλαράκια του που έμοιαζαν με βελόνες. Ο μικρός έσκυψε, το ακούμπησε λίγο κι
έφυγε.
-Αχ, τι ζεστασιά ήταν αυτή που ένιωσα, είπε το πεύκο. Κι ο
καιρός περνούσε....πότε κρύο, πότε ζέστη.
Το πεύκο έβλεπε το άλλο δέντρο που ήταν στην αυλή να
αλλάζει. Πότε γέμιζε λουλούδια, πότε έβγαζε καταπράσινα φύλλα, μερικές φορές
μάλιστα ήταν γεμάτο από ολοστρόγγυλους, κόκκινους καρπούς κι άλλοτε τα φύλλα
του κιτρίνιζαν,έ πεφταν στο χώμα κι αυτό έμενε γυμνό μόνο με τα κλαδιά του.
-Πόσο θα ήθελα να αλλάζει κι μένα η φορεσιά μου, παραπονέθηκε
στον ήλιο .
-Δε γίνεται εσύ είσαι ένα πεύκο, δεν είσαι σαν τη βυσσινιά
που είναι απέναντι στην αυλή.
Ο καιρός περνούσε...
Το δέντρο μεγάλωνε, όλο μεγάλωνε και χαιρόταν με τις φωνές κι τα γέλια των παιδιών, δεν ένιωθε πια μοναξιά!
-Ε, παιδιά ελάτε να δείτε! Το πεύκο μας έβγαλε το πρώτο του
κουκουνάρι! Έτρεξαν όλα να δουν το δεντράκι, κι αυτό πάλι τεντώθηκε περήφανο
και δυνατό.
Έστηναν χορό τα
παιδιά γύρω από το πεύκο, του μιλούσαν, όταν χιόνιζε μάλιστα, κρεμούσαν μπάλες
στα κλαδιά του και στην κορυφή του έβαζαν ένα αστέρι σαν αυτά που έβγαιναν το βράδυ στον
ουρανό.
-Τι ωραία που περνάω, σκεφτόταν.
Ο αέρας περνούσε ανάμεσα στα κλαδιά του και σφύριζε:
-Τυχερό που είσαι, τα παιδιά σ’αγαπούν!
-Μα κι εγώ τ’αγαπώ απαντούσε, κι όλο μεγάλωνε...
Στα διαλείμματα τα παιδιά κάθονταν στον ίσκιο του πεύκου να
ξεϊδρώσουν από το κυνηγητό, ξάπλωναν στις ρίζες του, αγκάλιαζαν τον κορμό του.
-Θεέ μου, τι ζεστασιά είναι αυτή, σκεφτόταν, και κουνούσε τα
μεγάλα πια κλαδιά του με χαρά.
Μόνο το καλοκαίρι ένιωθε μοναξιά, γιατί τα παιδιά έλειπαν από
το σχολείο. Τότε στο πεύκο κρατούσαν συντροφιά οι δεκαοχτούρες που είχαν χτίσει
φωλιές πάνω στα κλαδιά του και μια κουκουβάγια που πάντα το παρηγορούσε.
-Μη στενοχωριέσαι, θα έρθει το φθινόπωρο κι θα επιστρέψουν τα παιδιά. Κι έτσι
γινόταν...
Περνούσαν τα χρόνια... πότε ζέστη, πότε χιόνια...
Η μεγάλη πόρτα του σχολείου άνοιξε.
-Α, σκέφτηκε το πεύκο, πέρασε το καλοκαίρι, ήρθαν τα
παιδιά!!!Τίναξε τις καφέ βελόνες του να πέσουν στο χώμα για να φαίνεται όμορφο,δυνατό. Μα τι θόρυβος είναι αυτός, δεν ακούω γέλια ούτε τρεξίματα, αναρωτήθηκε.
-Ελάτε από δω, δέστε τον κορμό με το σχοινί και τραβήξτε να
το ξεριζώσουμε. Έχει γεράσει αυτό το
πεύκο κι έγειρε κιόλας.Είναι επικίνδυνο για τα παιδιά.
-Τι κάνετε; Σταματήστε! τσίριξε το δέντρο, όπως είχε τσιρίξει
πολλά- πολλά χρόνια πριν.
-Εγώ επικίνδυνο για τα παιδιά; Εγώ τα λατρεύω κι αυτά με
αγαπούν!
Κανένας όμως δεν το άκουσε......
Το τράβηξαν με δύναμη.Το πεύκο πόνεσε, όταν οι ρίζες του
βγήκαν από το χώμα.Ύστερα πήραν και πριόνιζαν τα κλαδιά του.
-Ελάτε να φορτώσουμε το δέντρο στο φορτηγό είναι τεράστιο
κάπου θα χρησιμεύσει, είπε κάποιος.
Το πεύκο βρέθηκε από την αυλή του σχολείου στο εργαστήρι
ενός μαραγκού.
- Γερό ξύλο, είπε ο μάστορας, σίγουρα ό,τι φτιάξουμε με αυτό
θα μείνει για καιρό...Έπειτα έπιασαν δουλειά. Το έκοβαν, το πλάνιζαν,το
κάρφωναν...
-Σκούπισε το ρετσίνι από αυτό το κομμάτι, είπε ο μαραγκός στον βοηθό του.
-Δεν είναι ρετσίνι, φώναξε το πεύκο με απελπισία, είναι τα
δάκρυα μου!
Το δέντρο δεν ήξερε πόσο καιρό έμεινε σε κείνο το εργαστήριο
κι ούτε κατάλαβε πότε βρέθηκε πάλι πάνω σε ένα φορτηγό.
-Από δω, από δω, ακούστηκε μία φωνή, αφήστε το μέσα στην τάξη
κι εσείς παιδιά μπείτε σε μια σειρά και περάστε μέσα.
-Το πεύκο σαν να ξύπνησε από λήθαργο, αναρίγησε.
-Τι έγινε; Πού βρίσκομαι ;
-Ωραία παιδιά, ελπίζω να σας αρέσει η νέα μας βιβλιοθήκη,
βοηθήστε τώρα να τοποθετήσουμε τα βιβλία μας.
Ω! Πόσα χεράκια το άγγιζαν καθώς έβαζαν τα βιβλία πάνω
του. Τι ζεστασιά! Το πεύκο προσπάθησε να αγκαλιάσει τα παιδιά με τα κλαδιά του,
μα δεν είχε πια...
Ένας μικρούλης πάτησε
στο πρώτο ράφι με το ποδαράκι του για να αφήσει πιο ψηλά ένα βιβλίο.
-Κυρία, εδώ έχει λίγο ρετσίνι...
-Μάλλον η βιβλιοθήκη έγινε από κάποιο πεύκο, είπε η δασκάλα.
-Δεν είναι ρετσίνι, είναι τα δάκρυα μου από χαρά που είμαι
ξανά με τα αγαπημένα μου παιδιά, είπε το δέντρο, αλλά κανείς δε το άκουσε...
17 Μαρ 2021
Ένας "τοίχος" διαθεματικών δραστηριοτήτων για την Ελληνική Επανάσταση (β' μέρος)
Ακολουθεί το Β' μέρος των δραστηριοτήτων για την Ελληνική Επανάσταση, ένας "τοίχος" με πολλές και αξιόλογες προτάσεις.
Βρείτε τις προτάσεις στον σύνδεσμο
2ο Εργαστήριο για Νηπιαγωγούς: πρακτικές οδηγίες για την αξιοποίηση λογισμικών και Web 2.0 εργαλείων: παρουσίαση διαφανειών
Ακολουθεί η παρουσίαση
από το 2ο εργαστήριο για Νηπιαγωγούς
"Πρακτικές Οδηγίες για την αξιοποίηση λογισμικών
και Web 2.0 εργαλείων"
15 Μαρ 2021
25η Μαρτίου 1821: 25 προτάσεις δραστηριοτήτων για την Ελληνική Επανάσταση
Ακολουθεί το α' μέρος με 25 προτάσεις διαθεματικών δραστηριοτήτων για την 25η Μαρτίου.
Βρείτε τις προτάσεις στον σύνδεσμο:
13 Μαρ 2021
Ένα Wakelet με 15+ δραστηριότητες για τη Σαρακοστή
12 Μαρ 2021
Το γράμμα Κ, κ στο Νηπιαγωγείο: 26 χρήσιμοι σύνδεσμοι και διαδραστική αφίσα
11 Μαρ 2021
"Το κορίτσι και ο κούκος": μια εικονογραφημένη ιστορία για το γράμμα Κ,κ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Ακολουθούν 42 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις δραστηριοτήτων που μπορούν να αξιοποιηθούν και στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό. [ επικαιροπο...
-
Ακολουθούν 15 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις θεατρικών έργων για την 28η Οκτωβρίου 1940. Προσθέτω έναν ακόμα πιο πρόσφατο σύνδε...
-
Τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό, θέλοντας να γνωρίσουμε τα παιδιά της τάξης, μπορούμε να αξιοποιήσουμε πέρα από τις δρασ...
-
Ακολουθούν 25 χρήσιμες συνδέσεις και προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του εξαιρετικού βιβλίου του Peter H. Reynolds " Η τελεία "...
-
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, θα βρείτε το α' και β' μέρος της παρουσίασης με συγκεντρωμένες προτάσεις δραστηριοτήτων για τις πρώτε...
-
Μέχρι το chat gpt να είναι σε θέση να παρέχει μέχρι και έτοιμα εκτυπώσιμα υψηλής ανάλυσης, ακολουθούν μερικές προτάσεις για δωράκια καλωσορί...
-
Σε συνέχεια προηγούμενων αναρτήσεων με θέμα τις δραστηριότητες γνωριμίας , προτείνεται στη συνέχεια ένας τροχός με ερωτήσεις, προκειμένου τα...
-
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, θα βρείτε το γ' μέρος της παρουσίασης για τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο. Είναι μία παρουσίαση με προτάσε...
-
Ακολουθούν 65 χρήσιμες συνδέσεις για τη θεματική ενότητα "Ολυμπιακοί Αγώνες" από την Αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Μπορούν να αξι...
-
Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Σεπτέμβριο του 2025 Οι αναρτήσεις για τον Σεπτέμβριο ...
ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ
Σχετικά με την αναδημοσίευση:
Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).
Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.
Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.
Τάνια Μάνεση
https://www.facebook.com/groups/212648049523134
ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html