Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


8 Νοε 2021

"Η αγκαλιά της βελανιδιάς": ένα παραμύθι της Γιάννας Μαγαλιού

 Ακολουθεί ένα παραμύθι της συναδέλφου Γιάννας Μαγαλιού.
Ένα παραμύθι που θα μπορούσε μεταξύ άλλων να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα του 2ου θεματικού κύκλου "Φροντίζω το περιβάλλον".

Ευχαριστώ πολύ τη συνάδελφο για την εμπιστοσύνη.

Η αγάπη της βελανιδιάς



Η βελανιδιά κούνησε τα κλαδιά της και τα λιγοστά φύλλα που

 είχε, έπεσαν στο χώμα.

Ήταν Νοέμβριος, ο τελευταίος μήνας του φθινοπώρου.

Η βελανιδιά είχε φυτρώσει στην πλαγιά ενός βουνού ανάμεσα σε

 πέτρες και βράχια. Πιο μακριά υπήρχε  ένα ολόκληρο δάσος από

 βελανιδιές και πολλά άλλα  δέντρα.Το δάσος όμως αυτό κάηκε

 από μια μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε το περασμένο καλοκαίρι.

 Η ίδια ούτε που κατάλαβε πώς γλίτωσε....

Η βελανιδιά διακόσια χρόνια σε κείνο το μέρος είχαν δει πολλά

 τα μάτια της, και καλά και άσχημα: είχε δει να βλασταίνουν νέα

 δέντρα και να μεγαλώνουν, πουλιά να κάθονται στα κλαδιά τους

 και να χτίζουν φωλιές. Έβλεπε κάθε άνοιξη τα λουλούδια και

 τους θάμνους να ανθίζουν, ζωάκια να σκαρφαλώνουν στους

 κορμούς των δέντρων, να λιάζονται ή να παίζουν κρυφτό:

 σκίουροι, ασβοί, χελώνες, αλεπούδες, σκαντζόχοιροι...

Το γέρικο δέντρο όμως είδε και ξυλοκόπους να πριονίζουν τους

 κορμούς των δέντρων κι αυτά να πέφτουν κάτω άψυχα με ένα

 βουητό σαν κλάμα.

Την ίδια δεν την πείραξαν ποτέ οι ξυλοκόποι, γιατί είχε μια

 τεράστια τρύπα στον κορμό της και δεν τους ήταν

 χρήσιμη. Έμεινε εκεί λοιπόν η Βελανιδιά για πάρα πολλά 

χρόνια, τέτοιο κακό όμως πρώτη φορά έζησε.

-Θεέ μου, σκέφτηκε το δέντρο για ακόμη μια φορά εκείνο το

 πρωινό του φθινοπώρου,τι καταστροφή είναι αυτή!!!!! 

Κανένα  από τα χρώματα που έχει ένα δάσος δεν υπήρχε, μόνο το μαύρο χρώμα κυριαρχούσε παντού.

Δεν ήταν μόνο η μοναξιά της που την τρόμαζε, ήταν και η

 ανησυχία της για τα ζωάκια που ζούσαν σ’ αυτό το δάσος. 

Μετά από αυτό το μεγάλο κακό της πυρκαγιάς δεν τα είχε

 ξαναδεί...

Ξαφνικά ένα θρόισμα ακούστηκε, η Βελανιδιά ξαφνιασμένη

 κοίταξε γύρω της.

-Δεν το πιστεύω!!!Τσίκλη, εσύ είσαι; Πόσο χαίρομαι που σε βλέπω μετά από τόσο καιρό!

Ο Τσίκλης ήταν ένας δρυοκολάπτης και ήταν από παλιά

 τακτικός επισκέπτης της βελανιδιάς.Έμπαινε στη μεγάλη τρύπα

 που είχε στον κορμό της και έτρωγε τα μυρμήγκια και τις

 κάμπιες που έβρισκε εκεί.

-Κι εγώ χαίρομαι που σε βλέπω ξανά, είπε το

 πουλί. Τρομοκρατήθηκα και έφυγα μακριά όπως κι όλα τα ζώα

 του δάσους.

-Πες μου, ρώτησε η Βελανιδιά με αγωνία, πού είναι οι υπόλοιποι;

 Πού βρίσκονται;

-Φύγαμε όλοι μακριά για να γλιτώσουμε, τώρα όμως που

 πλησιάζει ο χειμώνας, πού θα πάνε τα ζωάκια για να 

 κοιμηθούν; Πού θα βρουν μέρος για να προστατευθούν από το

 κρύο και το χιόνι;

-Μη λυγίζεις και μην απελπίζεσαι, είπε το δέντρο, έλα όσο είναι

 ακόμη νωρίς πριν πιάσει το πολύ κρύο μπες μέσα στην τρύπα

 στον κορμό μου, όπως έκανες παλιά, και  σκάψε  βαθιά με την

 μύτη σου για να μπουν μέσα οι φίλοι μας να σωθούν.

Ο Τσίκλης ενθουσιάστηκε με την ιδέα και έπιασε αμέσως

 δουλειά. Ήταν πολύ κοπιαστικό για το μικρό πουλί, αλλά όσο

 σκεφτόταν ότι έτσι θα σωθούν οι φίλοι του από τον βαρύ

 χειμώνα, δε δίστασε λεπτό.

Μετά από αρκετές μέρες σκληρής εργασίας, ο Τσίκλης είπε στη

 Βελανιδιά:

-Νομίζω ότι τα κατάφερα, θα πάω να βρω τους φίλους μας.

-Θα σε περιμένω με αγωνία, φώναξε η Βελανιδιά, καθώς έβλεπε

 τον Τσίκλη να χάνεται πετώντας στον ορίζοντα.

Μετά από λίγες μέρες η Βελανιδιά είδε από μακριά να

 καταφτάνουν τα αγαπημένα της ζωάκια.

Έτσι η μεγάλη τρύπα στον κορμό της έγινε μια μεγάλη

 ΑΓΚΑΛΙΑ όπου οι φίλοι της θα περνούσαν προστατευμένοι τον

χειμώνα...

                                               

ΤΕΛΟΣ

7 Νοε 2021

Παρουσίαση Sway για την Ημέρα Αεροπορίας και τη γιορτή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ

 Για την Ημέρα Πολεμικής Αεροπορίας και τη γιορτή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ θα βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί παρουσίαση Sway με προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης.


"Τι γράμμα πετύχαμε σήμερα;": Πρόταση κατασκευής για την επεξεργασία των γραμμάτων: για το Νηπιαγωγείο και την Α' τάξη

Ακολουθεί πρόταση κατασκευής για την επεξεργασία των γραμμάτων στο Νηπιαγωγείο και την Α' τάξη. Τα γράμματα που έχουμε επεξεργαστεί μπαίνουν στο καλάθι, όσα ακόμα δεν έχουμε επεξεργαστεί παραμένουν στη μηχανή και στον κεντρικό κύκλο βάζουμε κάθε φορά το γράμμα που επεξεργαζόμαστε. 
Μία πρόταση που βοηθάει επιπλέον στην επανάληψη των γραμμάτων που έχουμε δουλέψει μέσα στην τάξη. 
Τα γράμματα τοποθετούνται με χριτς-χρατς μέσα στη σφαίρα της μηχανής και μέσα στο καλάθι.

Βρείτε το αρχείο με το εκτυπώσιμο υλικό 
στον σύνδεσμο που ακολουθεί.
Η πρώτη γραμματοσειρά είναι της Δήμητρας Σπυροπούλου
από εδώ.
Η δεύτερη είναι της Αka-acid από εδώ.


6 Νοε 2021

"Wings": Διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο με αφορμή την Ημέρα Αεροπορίας

 Με αφορμή την Ημέρα Αεροπορίας, προτείνεται στη συνέχεια διδακτική αξιοποίηση του cgi βίντεο "Wings", με κεντρικό νόημα την αξία της αληθινής φιλίας.

Βρείτε τις δραστηριότητες στον σύνδεσμο που ακολουθεί. 
Ο σύνδεσμος για το βίντεο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=RtU8nBnpFVE&ab_channel=Gothfrog
Μπορεί να συνδυαστεί και με τον μύθο του 
Δαίδαλου και του Ίκαρου [βλ. σχετικές αναρτήσεις εδώ].


5 Νοε 2021

Προσεγγίζοντας τη θεματική ενότητα "Κίνδυνοι και ατυχήματα στο σπίτι": 22 χρήσιμοι σύνδεσμοι

 Ακολουθούν χρήσιμοι σύνδεσμοι για τη θεματική ενότητα "Κίνδυνοι και ατυχήματα στο σπίτι".

1.
(πίνακες αναφοράς)
2.
(βίντεο της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης)
3.
(παρουσίαση προγράμματος σχετικά με την προστασία από τα ατυχήματα)
4.
(βίντεο για την πρόληψη των παιδικών ατυχημάτων)
5.
6.
(εξαιρετικό βίντεο για τα ατυχήματα στο σπίτι)
7.
("Με ασφάλεια στο σπίτι και στο σχολείο", πολύ ενδιαφέρον αρχείο pdf)
8.
(Ασφάλεια στο σπίτι: online παιχνίδι)
9.
(Ασφάλεια στο σπίτι: pdf βιβλίο)
10.
11.
(ενδιαφέρουσες αφίσες)
12.
(πολύ ενδιαφέρον βίντεο, στα αγγλικά)
13.
(εξαιρετικό βίντεο για την ασφάλεια και την προστασία από τα ατυχήματα στο σπίτι)
14.
(ένα ακόμα ενδιαφέρον βίντεο)
15.

Online παιχνίδια:
16.
17.
18.

19.
(Κλικ στο Αρχείο, μετά Λήψη και μετά Microsoft Powerpoint)
20.
(για την ασφάλεια στο σπίτι, στο δεύτερο μέρος της παρουσίασης)
21.
(Πρώτες βοήθειες για παιδιά, ενδιαφέρον βίντεο)
22.
(εικονογραφημένος οδηγός πρόληψης ατυχημάτων)
23.
(Εργαστήρια Δεξιοτήτων, πρόγραμμα "Στο σπίτι προσέχω, ατυχήματα να μην έχω")
24.

31 Οκτ 2021

"Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη": διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού

 Για το πολύ γνωστό παραμύθι 
"Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη", 
προτείνεται ένα σύνολο από online δραστηριότητες, τις οποίες μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1098085

Οι δραστηριότητες μπορούν να αξιοποιηθούν και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τον 1ο θεματικό κύκλο "Ευ ζην" σε προγράμματα που αφορούν τη θεματική ενότητα "Διατροφή και Στοματική Υγιεινή".


Διαδραστική αφίσα για το καλωσόρισμα του Νοέμβρη

 Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, θα βρείτε μία διαδραστική αφίσα με προτάσεις δραστηριοτήτων για το καλωσόρισμα του Νοέμβρη (περιλαμβάνει τραγούδια, ποιήματα, λαογραφία 
& φύλλα εργασίας)


Ημερολόγιο Νοεμβρίου 2021

 Ακολουθεί το ημερολόγιο Νοεμβρίου 2021.

Στο ημερολόγιο έχουν συμπεριληφθεί:

Γιορτή Αεροπορίας/Αρχάγγελοι Γαβριήλ και Μιχαήλ:
8 Νοεμβρίου

Επέτειος Πολυτεχνείου:
17 Νοεμβρίου

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών:
20 Νοεμβρίου

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Νοέμβρη βρίσκονται ΕΔΩ.






20 Οκτ 2021

"Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα": πρόταση δράσης σε συνδυασμό με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων και τον 1ο θεματικό κύκλο "Ευ ζην"

 Ακολουθεί μία πρόταση δράσης για τη φετινή 
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα. Μπορεί να συνδυαστεί και με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του 1ου θεματικού κύκλου "Ευ ζην" και την υποθεματική "Διατροφή και Στοματική Υγιεινή".

Η νεράιδα των δοντιών έρχεται να πάρει το δοντάκι που έχει αφήσει το μικρό κορίτσι κάτω από το μαξιλάρι. Στο πλέγμα όμως βρίσκει δύο μαξιλάρια, ένα κίτρινο και ένα κόκκινο, και δεν ξέρει ποια κατεύθυνση να ακολουθήσει. 




Τα παιδιά βρίσκουν την απάντηση συμπληρώνοντας φύλλο εργασίας και με τη βοήθεια του τροχού που θα βρείτε στον σύνδεσμο:
συμπληρώνουν το σωστό χρώμα και βοηθούν τη νεράιδα.
Στη συνέχεια, τα παιδιά βρίσκουν τη διαδρομή προς το μαξιλάρι, τοποθετούν τα σωστά βελάκια, δίνοντας προφορικά τις σωστές οδηγίες. Τέλος κάνουν τη διαδρομή ως "ρομπότ & οδηγός".

Μπορούμε συμπληρωματικά να αξιοποιήσουμε και το ακόλουθο φύλλο εργασίας με χρωμάτισμα συγκεκριμένων αριθμών σε μορφή pixel art, το οποίο στο τέλος αποκαλύπτει ένα δόντι.

Συμπληρωματικό εποπτικό υλικό για τη δραστηριότητα:


ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ