Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


7 Φεβ 2016

Ημερολόγιο Φεβρουαρίου 2016

Με σχετική καθυστέρηση, ακολουθεί το ημερολόγιο του Φεβρουαρίου 2016. Καλό υπόλοιπο μήνα σε όλους και όλες.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του Φλεβάρη βρίσκονται ΕΔΩ 
σε ευρετήριο αναρτήσεων.



Ο φετινός Φλεβάρης έχει 29 μέρες. Οι Απόκριες του 2016 ξεκινούν στις 21 Φλεβάρη και τελειώνουν στις 13 Μαρτίου. Η Τσικνοπέμπτη είναι στις 3 Μαρτίου, η Κυριακή της Απόκρεω στις 6 Μαρτίου και η τελευταία Κυριακή (της Τυροφάγου) με το καρναβάλι είναι στις 13 Μαρτίου. Αμέσως μετά, στις 14 Μαρτίου, είναι η Καθαρά Δευτέρα του 2016. 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΦΛΕΒΑΡΗ 2016









Σεμινάριο για τη συνεργασία παιδαγωγών στον χώρο της προσχολικής αγωγής

Ακολουθεί ενημέρωση για το επιμορφωτικό σεμινάριο που οργανώνει η συνάδελφος Αντιγόνη Μπάτσικα.
Την αναρτώ για όποιον και όποια ενδιαφέρεται.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ:
«Η  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ
ΣΤΟ  ΧΩΡΟ  ΤΗΣ  ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ  ΑΓΩΓΗΣ»



Στόχος:

Æ Να βρούμε τρόπους επικοινωνίας για την  επιτυχημένη συνεργασία μας,       
στο   εργασιακό  περιβάλλον.               
Æ Να γνωρίσουμε την αξία της ομαδικότητας και πώς όλοι μαζί φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα από τον καθένα ξεχωριστά.
Æ Να μάθουμε να συνεργαζόμαστε με τα μέλη της ομάδας προς  
την επίτευξη κοινών στόχων.
Æ Να ενισχύσουμε και να αξιοποιήσουμε τα δυνατά μας σημεία.                      
Æ Να  εφαρμόσουμε  βήματα δράσης  με  τα  οποία μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τη σύγκρουση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το  σεμινάριο  περιλαμβάνει:
Æ Θεωρητική παρουσίαση
Æ Βιωματικές ασκήσεις χειρισμού
Æ Δύο μικρά διαλείμματα

Το σεμινάριο  απευθύνεται  σε:
Æ Nηπιοβρεφοκόμους, Παιδαγωγούς Προσχολικής  αγωγής, Νηπιαγωγούς
Æ Ιδιοκτήτες, διευθυντές, γραμματεία & στελέχη ιδιωτικών  Κέντρων  Αγωγής

Χρόνος διεξαγωγής:
Σάββατο  13   Φεβρουαρίου  2016, ώρα: 09.30 π.μ.- 15.30 μ.μ.

Χώρος διεξαγωγής: «ΕΥΧΕΡΕΙΑ»
Σ. Καραγιώργη 1 & Μαρίνου Αντύπα, Νέο Ηράκλειο-Αθήνα
(Απέναντι  από τη στάση του Ηλεκτρ. Σταθμού Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ)

Κόστος συμμετοχής: 35 ευρώ

Αριθμός  συμμετεχόντων: 18  άτομα (δηλώσεις συμμετοχής  έως  08/02/2016)

Εισήγηση: Αντιγόνη Μπάτσικα Σύμβουλος  Παιδαγωγικού Έργου, 
Eκπαιδεύτρια διδακτικού προσωπικού, 
Υπεύθυνη εφαρμογής & εποπτείας του εκπαιδ. προγράμματος: «ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ», 
Συμβουλευτική σε Σχολές Γονέων, Συνεργάτης ιδιωτικών Κέντρων  Προσχ. Αγωγής, 
Υπεύθυνη έκδοσης του περιοδικού: «ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ».

Δήλωση συμμετοχής-Πληροφορίες: Τηλ.: 6932995455
e-mail:plastelini@otenet.gr/www.plastelini-edu.gr


Παρέχεται: Βεβαίωση συμμετοχής, υλικό σημειώσεων  και  βιβλιογραφία

"Η μυγδαλιά και το φεγγάρι": διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού

Αξιοποιώντας τα δύο βίντεο στους συνδέσμους που ακολουθούν για το εξαιρετικό παραμύθι της Δήμητρας Ψυχογυιού "Η μυγδαλιά και το φεγγάρι", προτείνεται ακολούθως εποπτικό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οργάνωση κουκλοθεατρικής παράστασης στο νηπιαγωγείο ή την αναδιήγηση της ιστορίας από τα παιδιά. Οι εικόνες πλαστικοποιούνται, κόβονται και κολλιούνται σε ξυλάκια ή μεγάλα γλωσσοπίεστρα.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τη θεματική ενότητα ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ βρίσκονται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CE%9C%CE%A5%CE%93%CE%94%CE%91%CE%9B%CE%99%CE%91

Βίντεο για το παραμύθι:



Το κείμενο του παραμυθιού έχει ως εξής (όπως αποτυπώνεται στο δεύτερο βίντεο):
Μια φορά και έναν καιρό σε μια χώρα μακρινή, εκεί που ο ήλιος έχει ανθρώπινη φωνή και ο άνεμος συνομιλεί με τα δέντρα και τα βουνά, φύτρωσε μια μυγδαλιά. Κάθε φορά που η άνοιξη επέστρεφε από το μακρινό της ταξίδι, η μυγδαλιά ήταν εκεί για να την προϋπαντήσει. Όλον τον χειμώνα τα κλαδιά της ικέτευαν κάθε πρωί το δειλινό, σαν γυμνά χέρια, για μια μεγάλη αγκαλιά κι όλα τα πουλιά που είχαν απομείνει πίσω μαλώνανε ποιο θα πρωτοκαθίσει πάνω τους. Ήταν μια υπέροχη εικόνα! Πράγματι η αγκαλιά της μυγδαλιάς ήταν τόσο ζεστή και μεγάλη, που όλους τους χωρούσε. Ακόμα και τον γέρο-κορυδαλλό που ενώ συνήθιζε να φτιάχνει τη φωλιά του στο χώμα, πάντα έβρισκε παρηγοριά στα κλαδιά της. Οι κότσυφες πρώτοι και καλύτεροι της τραγουδούσαν και τα σπουργίτια δανείζονταν καμιά φορά λίγο από το χρώμα της, όταν το πολύ κρύο χλώμιαζε τα φτερά τους.
Και τα παιδιά της Πούλιας, τα πιο μικρά αστεράκια, όταν το έσκαγαν από τον ουρανό, στη μυγδαλιά ξεχνιόντουσαν φωτίζοντας με τα φαναράκια τους τις νύχτες. Μια νύχτα του χειμώνα, διαφορετική από όλες τις άλλες, το φεγγάρι κάνοντας την καθημερινή του βόλτα, είδε τη μυγδαλιά. Κοντοστάθηκε. Χαμήλωσε και της ψιθύρισε τα μυστικά του. "Κουράστηκα", είπε λυπημένο. "Κάθε μέρα το ίδιο ταξίδι, κάθε νύχτα ακούω τον πόνο των ερωτευμένων, δείχνω τον δρόμο στους μοναχικούς διαβάτες και φτιάχνω μονοπάτια στη θάλασσα για τους ναυτικούς. Νιώθω να με κοιτούν εκατομμύρια μάτια, θέλω επιτέλους να βρω μια γωνιά να κρυφτώ, να ησυχάσω για λίγο".
Η μυγδαλιά άνοιξε τότε διάπλατα την αγκαλιά της και έκρυψε το φεγγάρι. "Εδώ μπορείς να μείνεις για πάντα", αποκρίθηκε.
Και το φεγγάρι αφέθηκε στα χέρια της και αποκοιμήθηκε. Είδε τα πιο όμορφα όνειρα εκείνη τη νύχτα. Ο άνεμος παρατήρησε πως ήταν πιο μεγάλο και φωτεινό από κάθε άλλη φορά. Η μυγδαλιά αγάπησε πολύ το φεγγάρι. Το έσφιξε τρυφερά και απαλά από φόβο μην το πληγώσει. Τα πουλιά τότε μαζεύτηκαν γύρω τους και τραγούδησαν ένα υπέροχο νανούρισμα. Έμοιαζε σαν να είχαν κατέβει άγγελοι από τον ουρανό και η νύχτα ήταν τόσο γλυκιά. Όλη η πλάση γαλήνεψε και αφέθηκε στο τραγούδι των πουλιών. Σαν χάραξε, το φεγγάρι ετοιμάστηκε για την επιστροφή του στον ουρανό.
-Πού πας; ρώτησε θλιμμένη η μυγδαλιά.
-Έχω τόσες υποχρεώσεις. Όλοι από μένα περιμένουν. Δες! Ο ήλιος δεν βγαίνει αν δεν φύγω και τα αστέρια νύσταξαν και θέλουν να κοιμηθούν.
-Μείνε, γιατί σ'αγαπώ.
-Πρέπει να φύγω. Δεν μπορείς να έρθεις μαζί μου;
-Μα εγώ είμαι ένα δέντρο, είπε η μυγδαλιά. Τα δέντρα δεν ταξιδεύουν ποτέ. Μόνο με τη σκέψη τους αγγίζουν τον ουρανό.
Το φεγγάρι τότε πλησίασε και έδωσε ένα τρυφερό φιλί στη μυγδαλιά και χαμηλώνοντας το βλέμμα είπε "σ'αγαπώ".
-Αντίο, αγαπημένε μου, είπε η μυγδαλιά και έγειρε τον κορμό της τόσο πολύ που ακούμπησε στη γη. Τόσο μεγάλη ήταν η λύπη της.
Τα πουλιά απόρησαν και έκαναν συμβούλιο για να βρουν έναν τρόπο να γλυκάνουν την καρδιά της.
-Εγώ, είπε ο κότσυφας, θα της τραγουδήσω το πιο ωραίο μου τραγούδι.
-Κι εμείς θα τρυπώσουμε στην αγκαλιά της να της σκουπίζουμε τα δάκρυα, είπαν τα αστέρια.
-Εγώ λέω να πάω να φέρω πίσω το φεγγάρι, είπε ο αετός που πετάει πολύ ψηλά.
-Ησυχία, είπε η κουκουβάγια, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα τώρα. Έχω μια ιδέα. Πρέπει όμως να περιμένουμε να ξημερώσει.
Τα πουλιά πέταξαν και κάθισαν στα γυμνά κλαδιά της μυγδαλιάς. Κανένα δεν κοιμήθηκε. Είχαν μεγάλη αγωνία και κρυφή χαρά. Προσπαθούσαν να μείνουν σιωπηλά όλη νύχτα, περιμένοντας τον ήλιο να φανεί. Το σχέδιο της κουκουβάγιας ήταν καταπληκτικό, αλλά έπρεπε να το κρατήσουν μυστικό.
Ένα μόνο αστέρι, το πιο μικρό, δεν μπορούσε να τη βλέπει έτσι λυπημένη και τρύπωσε στην αγκαλιά της. Πήρε τη φλογέρα του και της σιγοψιθύρισε ένα τραγούδι.
"...ταξίδι θα σε πάω μακριά.
εκεί που αγαπάς.
Μην κλαις και μη λυπάσαι πια,
θ'ανθίσεις, θα γελάς..."
Μα η μυγδαλιά έκλαιγε απαρηγόρητη. Κανένα τραγούδι δεν μπορούσε να την παρηγορήσει. Ούτε ο άνεμος με τα χάδια του κατάφερε να της γλυκάνει την καρδιά. Σαν απόκαμαν τα δάκρυα, αποκοιμήθηκε. Κι ήταν άραγε στο όνειρό της ή στα αλήθεια, πως τα πουλιά την πήραν στα φτερά τους, τη σήκωσαν ψηλά και την ταξίδεψαν ως τα παλάτια του φεγγαριού. Κι εκείνη άνθισε και χάρισε σε όλα τα πουλιά από ένα ανθάκι της. Κι ο άνεμος πήρε όσα μπουμπούκια ήθελε και τα σκόρπισε σε όλες τις πολιτείες και στα χωριά. Και οι στέγες μπουμπούκιασαν και οι δρόμοι βάφτηκαν στα λευκά. Και στα μαλλιά των κοριτσιών, στο πέτο των γερόντων και στους ώμους των ποιητών φύτρωσαν άνθη της μυγδαλιάς. Τις μέρες τις έπαιρνε ο άνεμος.
Κι ο χειμώνας έφτανε στο τέλος του. Μάζευε τα άσπρα του σεντόνια για να δώσει τη θέση του στην άνοιξη. Κάποια πουλιά που άρχισαν να επιστρέφουν από το μακρινό τους ταξίδι, βρίσκονταν μπροστά σε μία έκπληξη. Η μυγδαλιά είχε ανθίσει! Ήταν το μοναδικό δέντρο με άνθη στολισμένο κι ήταν τόσο όμορφη που όλα έτρεξαν να τη γλυκοφιλήσουν και να τις διηγηθούν όλα όσα είχαν δει στις ζεστές χώρες. Από τότε η μυγδαλιά ανθίζει μες στο χειμώνα. Αν ποτέ το βράδυ σηκώσετε τα μάτια ψηλά κατά τον ουρανό και δείτε το φεγγάρι να κοκκινίζει, είναι ίσως γιατί εκείνη την ώρα η μυγδαλιά του χαρίζει τα φιλιά της και το στολίζει με τα άνθη της.


ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ








Δημοσίευση έρευνας στην Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών-Επιστημονικών Θεμάτων "ΕΡΚΥΝΑ"

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε το 8ο τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού "ΕΡΚΥΝΑ: Επιθεώρηση Επιστημονικών-Εκπαιδευτικών Θεματων". 

Στις σελίδες 5-18 θα βρείτε άρθρο μου με τίτλο: "Απόψεις εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση".

Ευχαριστώ πολύ τους υπεύθυνους έκδοσης του περιοδικού για τη δημοσίευση, καθώς και όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην έρευνα.



http://erkyna.gr/e_docs/periodiko/teyxos/teyxos-8-(8_2016).pdf

Για τα παλαιότερα τεύχη του περιοδικού, κλικ ΕΔΩ.

Για να αξιοποιήσετε το άρθρο ως βιβλιογραφική αναφορά σε ενδεχόμενη εργασία, μπορείτε να το καταχωρήσετε στη βιβλιογραφία ως εξής:

Μάνεση, Σ. (2016). Απόψεις εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για την αξιοποίηση της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση, ΕΡΚΥΝΑ: Επιθεώρηση εκπαιδευτικών-επιστημονικών θεμάτων, 8, 5-18.


26 Ιαν 2016

Μαθηματικά παιχνίδια πρόσθεσης/αφαίρεσης, πολλαπλασιασμού/διαίρεσης με σκιουράκια (με αριθμούς μέχρι το 12)

Με αφορμή τη θεματική ενότητα "Ζώα σε χειμερία νάρκη" και σε συνέχεια προηγούμενων αναρτήσεων που μπορείτε να βρείτε στους συνδέσμους που ακολουθούν, προτείνεται υλικό με παιχνίδια πρόσθεσης και αφαίρεσης με αριθμούς από το 6 έως το 12. Το υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί και για την ανάλυση του κάθε αριθμού (στα λεγόμενα "ζευγαράκια"). 

Αν εκτυπώσουμε περισσότερα δέντρα (για τα σκιουράκια) ή σπηλιές (για τις αρκούδες), μπορούν να φανούν χρήσιμα σε πράξεις πολλαπλασιασμού και διαίρεσης, σε προβλήματα με σχετική διατύπωση όπως για παράδειγμα:

"Δώδεκα σκιουράκια θέλουν να πέσουν σε χειμέριο ύπνο, αλλά δε θέλουν να στριμωχθούν. Βοήθησέ τα, μοιράζοντάς τα σε 4 δέντρα, ώστε στο κάθε δέντρο να υπάρχει ο ίδιος αριθμός από σκιουράκια".

"Κάθε οικογένεια έχει 4 σκιουράκια. Αν σε κάθε δέντρο μένει μία οικογένεια, σε πόσα δέντρα μένουν 12 σκιουράκια;"

"Σε κάθε ένα από αυτά τα 6 δέντρα μένουν 2 σκιουράκια. Πόσα είναι όλα τα σκιουράκια μαζί;"

Δείτε στους ακόλουθους συνδέσμους το υπόλοιπο υλικό:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/01/blog-post_7637.html
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/01/4.html

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ 
ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
(ΑΡΙΘΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 6 ΕΩΣ ΤΟ 12)





24 Ιαν 2016

"Στου καινούριου χρόνου την αυλή": εικονόλεξο για ένα τραγούδι (Διονύσης Σαββόπουλος)

Με αφορμή την ανάρτηση της Διόνης που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
http://tistaksiskaitispraksis.blogspot.gr/2016/01/blog-post_22.html?spref=fb
αλλά και την παλαιότερη της Άννας που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
http://pamenhpiagvgeio.blogspot.gr/2015/01/blog-post_13.html

προτείνεται ένα εικονόλεξο για το τραγούδι "Στου καινούριου χρόνου την αυλή" με ερμηνευτή τον Διονύση Σαββόπουλο και στίχους του Γιώργου Χατζηπιερή.


Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τις Εποχές 
(ευρετήριο αναρτήσεων)
βρίσκονται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_3100.html

Το βίντεο του τραγουδιού μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=JFJNIr6TmkY


Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:
Στου καινούριου χρόνου την αυλή
στρώνουν τραπέζια και γιορτή
τρέχουνε οι ώρες, τα λεπτά
να τα βάλουν όλα στη σειρά.

Πρώτη θα'ρθει η άνοιξη τρελή
σ'ένα καταπράσινο χαλί
ρόδα και γιρλάντες στα μαλλιά
και το φως του Πάσχα στην καρδιά.

Το καλοκαιράκι σαν παιδί
θα'ρθει με του ναύτη τη στολή
όνειρα, ταξίδια, ζαβολιές
και παιχνίδια στις ακρογιαλιές.

Σ'ένα συννεφάκι που γελά
θα'ρθει το φθινόπωρο απαλά
θα σκορπάει φύλλα και βροχές
για να ξεδιψάσουν οι καρδιές.

Θα'ρθει κι ο χειμώνας ο παππούς
μέσα στους γαλάζιους τους καπνούς
μες στα χιόνια και την παγωνιά
και των Χριστουγέννων τη χαρά.

Κι όλα θα πηγαίνουνε μπροστά
τίποτα δε θα τα σταματά
και θα μένουν πίσω μοναχά 
κάτι παπουτσάκια τόσα δα
και θα μένουν πίσω μοναχά 
πέταλα, λουλούδια και φτερά.


ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ









"Φέρτε χιόνι, χιόνι αφράτο": εικονόλεξο για ένα χειμερινό τραγούδι

Ακολουθεί το εικονόλεξο για το εξαιρετικό τραγούδι "Φέρτε χιόνι, χιόνι αφράτο" από το cd "Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι" (Μουσική: Νότης Μαυρουδής και Στίχοι: Ευγένιος Τριβιζάς). Μπορείτε να το ακούσετε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

https://www.youtube.com/watch?v=toTcjOh1jts


Ευρετήριο αναρτήσεων 
για τον χειμώνα θα βρείτε στον σύνδεσμο:


                   Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

Φέρτε χιόνι, χιόνι αφράτο, 

φτιάχνουμε άνθρωπο χιονάτο


Λίγο χιόνι, χιόνι ακόμα, 

ένα χαμόγελο ένα στόμα.


Ένα μπαστούνι να κρατάει, 

ένα καπέλο να φοράει


φέρτε χιόνι και άλλο χιόνι,

 ο χιονάνθρωπος τελειώνει.


Δυο κουμπιά από κουκούτσια, 

δε χρειάζεται παπούτσια


ένα κάτασπρο μουστάκι, 

να’ το το χιονανθρωπάκι.


Φέρτε χιόνι και άλλο χιόνι, 

κοίταξε πώς καμαρώνει


και άλλο χιόνι, χιόνι αφράτο, 

φίλο κάναμε χιονάτο.



ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ






"Ο παιχνιδούλης": εφαρμογή εκπαιδευτικού χαρακτήρα για παιδιά προσχολικής ηλικίας

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε μια δωρεάν εφαρμογή για παιδιά προσχολικής ηλικίας εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Ευχαριστώ τον συνάδελφο (Mixalis Vamvolis) που μου έστειλε 
την πρόταση αυτή δουλειάς του.
[Δυστυχώς, ο σύνδεσμος φαίνεται να μη λειτουργεί πια. Αν ο συνάδελφος επιθυμεί, ας μου στείλει τον νέο σύνδεσμο για το παιχνίδι]




Εικονόλεξο για το ποίημα του Γενάρη (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη)

Ακολουθεί το εικονόλεξο για το ποίημα της 
Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη "Γενάρης". 

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Γενάρη βρίσκονται στον σύνδεσμο:

Βρείτε το ποίημα μελοποιημένο στον σύνδεσμο:

Οι στίχοι του ποιήματος έχουν ως εξής:

Ο Γενάρης

Ο Γενάρης σπάει ρόδι,
βασιλόπιτα κερνάει, 
το παλιό του το τεφτέρι 
στα σκουπίδια το πετάει.
Πρώτος-πρώτος καθισμένος 
μες του χρόνου το τρενάκι
φορτωμένος με ελπίδες
ξεκινάει ταξιδάκι.

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ


Το τραγούδι του χειμώνα του Διονύση Σαββόπουλου: εικονόλεξο

Ακολουθεί το εικονόλεξο για το τραγούδι του Χειμώνα 
με ερμηνευτή τον Διονύση Σαββόπουλου. 
Στίχοι: Γιώργος Μυζάλης
Μουσική: Ευριπίδης Ζεμενίδης
Βρείτε το βίντεο του τραγουδιού στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

https://www.youtube.com/watch?v=XYvZkNXAuq0




ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Οι στίχοι έχουν ως εξής:

Φέρτε παλτά, φέρτε κουβέρτες και σκουφιά
ήρθαν τα χιόνια και τα κρύα στις αυλές μας
φέρτε να βράσουμε ροφήματα ζεστά
να ζεσταθούνε επιτέλους οι καρδιές μας.

Ήρθε ο χειμώνας ο σοφός για να οργανώσει 
βραδιές με κάστανα γύρω απ’ τη φωτιά
τρεις μήνες μένει κι επιμένει να ενώσει
τους φίλους όλους σε σπιτάκια γιορτινά.

Ντύσου καλά προτού να βγεις από το σπίτι σου
έχει χιονίσει κι όλα γύρω είναι λευκά
είναι χειμώνας - δες την παγωμένη μύτη σου
να ζεσταθούμε έλα οι δυο μας αγκαλιά.

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ







ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ