Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


18 Ιαν 2018

Εισαγωγή στα Γεωμετρικά Στερεά (της Γεωργίας Μουντζούρη)

Ακολουθεί άρθρο για τα Γεωμετρικά Στερεά 

που μου έστειλε η αγαπημένη όλων μας Γεωργία Μουντζούρη.

Γεωργία μου, σ'ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη.

Βρείτε τα υπόλοιπα 21 άρθρα της Γεωργίας, που φιλοξενούνται

 στο ιστολόγιο ΕΔΩ.


ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ

Το παιδί της προσχολικής ηλικίας συχνά συγχέει τα γεωμετρικά στερεά σώματα (ή στερεά "σχήματα" κατ' άλλους) και τα επίπεδα σχήματα. Μερικές από τις παρανοήσεις τους είναι ότι αναγνωρίζουν τον κύκλο ως «μπάλα», την πυραμίδα ως τρίγωνο, τον κύλινδρο ως κύκλο, τον κύβο ως τετράγωνο (ή το ονομάζουν ζάρι κτλ.). Στο νηπιαγωγείο είναι προτιμότερο να ξεκινάμε από τα γεωμετρικά στερεά (τρισδιάστατα), γιατί από το αποτύπωμά τους προκύπτουν τα επίπεδα σχήματα (δισδιάστατα).
Είναι απαραίτητο να εντάξουμε τα γεωμετρικά στερεά στη διδασκαλία μας και να μην περιοριστούμε μόνο στα επίπεδα (κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο). Η διδασκαλία των οποίων γίνεται κάποιες φορές, πολύ νωρίς (συνήθως το Σεπτέμβριο) μαζί με την ενότητα των χρωμάτων. Αυτή η "σύνθεση" δραστηριοτήτων όμως, δεν βοηθά την κατανόηση των εννοιών που σχετίζονται με τη γεωμετρία, καθώς δεν εμβαθύνουμε στα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες των σχημάτων (έχουν/δεν έχουν ίσες πλευρές κτλ.). Παρότι οι ιδιότητες είναι δύσκολο να κατανοηθούν στην ηλικία αυτή, μπορούμε όμως, να ενισχύσουμε το συλλογισμό των νηπίων. Η δραστηριότητα που περιγράφεται παρακάτω, αποτελεί ένα παράδειγμα για να εισάγουμε τα παιδιά στα γεωμετρικά στερεά.

ΣΤΟΧΟΣ της δραστηριότητας
-Αναγνώριση, ονομασία και ταξινόμηση των κυριότερων γεωμετρικών στερεών (σφαίρα, πυραμίδα, κώνος, παραλληλεπίπεδο, κύλινδρος, κύβος, πρίσματα).
-Σύνδεση των γεωμετρικών στερεών με αντικείμενα της καθημερινότητας.

ΥΛΙΚΑ
-γεωμετρικά στερεά και αντίστοιχα αντικείμενα από την τάξη μας ή ό,τι σχετικό φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι τους (διάφορες συσκευασίες, παιχνίδια κτλ.),
-cd με μουσική,
-στεφάνια διαφόρων χρωμάτων (κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε ένα στερεό),
-κορδέλες στα ίδια χρώματα με τα στεφάνια (για τη δημιουργία ομάδων).

ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ
Ζητάμε από τους γονείς να μαζέψουν μαζί με τα παιδιά τους, όσα αντίστοιχα αντικείμενα ή συσκευασίες του εμπορίου έχουν στο σπίτι τους. Τα αντικείμενα αυτά πρέπει να είναι ή να μοιάζουν με τα γεωμετρικά στερεά. Την ημέρα ανάπτυξης της δράσης τα τοποθετούμε στα τραπεζάκια. Όσα περισσότερα στερεά έχουμε τόσο το καλύτερο, ώστε να μην περιοριστούμε σε κάποια (καθώς συνήθως παρουσιάζουμε μόνο τον κύβο και τη σφαίρα). Χρησιμοποιούμε όλα τα αντικείμενα που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι τους, ακόμα κι αν δεν είναι στερεά, γιατί θα χρησιμοποιηθούν στη συζήτηση ως αντιπαραδείγματα. Μέσω της σύγκρισης σωστών και λανθασμένων παραδειγμάτων, βοηθάμε τα παιδιά να εστιάσουν στα βασικά χαρακτηριστικά τους.
Φροντίζουμε επίσης, κάθε στερεό να υπάρχει σε πολλές μορφές, μεγέθη, χρώματα και προσανατολισμούς. Ιδίως οι κύλινδροι και τα παραλληλεπίπεδα πρέπει να υπάρχουν σε ποικιλία όσον αφορά τα ύψη και τις βάσεις τους: ψηλά-λεπτά, κοντά-πλατιά καθώς και όρθια-ξαπλωτά αντικείμενα. Αυτό βοηθά στη μείωση της στερεοτυπικής σκέψης των παιδιών. Σε αντίθετη περίπτωση, θεωρούν ως κυλίνδρους ή παραλληλεπίπεδα μόνο τα αντικείμενα με τη συγκεκριμένη μορφή που τους δείχνουμε. Παράδειγμα με τα παραλληλεπίπεδα και τους κυλίνδρους παρουσιάζεται παρακάτω.


Όσον αφορά τα πρίσματα θα μπορούσαν να περιγραφούν ως εξής: είναι τρισδιάστατα σχήματα όπου και οι 2 απέναντι βάσεις έχουν το ίδιο σχήμα και μέγεθος και όλες τις υπόλοιπες έδρες του να είναι ορθογώνια παραλληλόγραμμα. Το πρίσμα παίρνει τ’ όνομά του από τις απέναντι βάσεις του. Αν οι βάσεις του είναι πεντάγωνα ονομάζεται πενταγωνικό πρίσμα, αν είναι εξάγωνα ονομάζεται εξαγωνικό κτλ. Τα νήπια εύκολα αναγνωρίζουν το στερεό αυτό από τη στιγμή που θα το παρουσιάσουμε και συζητήσουμε γι' αυτό, παρότι σ' εμάς τις/τους νηπιαγωγούς φαίνεται ότι δύσκολα μπορεί να κατανοηθεί στην ηλικία αυτή. Κάποια παραδείγματα πρισμάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα.


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α). Περιγραφή της δραστηριότητας στα παιδιά
Δημιουργούμε μικρές ομάδες. Κάθε παιδί επιλέγει ένα χρώμα κορδέλας, την οποία δένουμε στο χέρι του. Έτσι, ανάλογα με τα χρώματα που έχουμε, σχηματίζονται αντίστοιχες ομάδες των 3-4 μελών η καθεμία. Σε κάθε ομάδα αντιστοιχεί ένα στεφάνι ιδίου χρώματος (και άρα ένα στερεό). Η μπλε ομάδα λ.χ. είναι η ομάδα του κυλίνδρου.  
Εξηγούμε στα παιδιά ότι επάνω στα τραπεζάκια τους έχουμε τοποθετήσει διάφορα αντικείμενα που έχουμε στην τάξη μας, καθώς και τα αντικείμενα που έφεραν από το σπίτι τους. Κάθε ομάδα πρέπει να μαζέψει και -για όσο διάστημα διαρκεί η μουσική- να τοποθετήσει μέσα στο στεφάνι της ένα συγκεκριμένο είδος στερεών που τους δείχνουμε (λ.χ. στην μπλε ομάδα, δείχνουμε έναν κύλινδρο και τα παιδιά της ομάδας αυτής, συλλέγουν αντίστοιχα αντικείμενα). Η οδηγία είναι "Μαζέψτε όλα όσα είναι έτσι…" και τους δείχνουμε το αντίστοιχο στερεό. Δεν δίνουμε περισσότερες πληροφορίες, αυτό θα γίνει αργότερα στη συζήτηση.




Β). Δράση των παιδιών:
Βάζουμε μουσική και κάθε ομάδα διαδοχικά μαζεύει τα αντικείμενα με το σχήμα που τους ζητείται και τα τοποθετεί στο στεφάνι της. Χρησιμοποιούμε την ίδια μουσική κάθε φορά, έτσι ώστε οι ομάδες να έχουν τον ίδιο ακριβώς χρόνο. Διαδοχικά, οι ομάδες συλλέγουν σφαίρες, παραλληλεπίπεδα, κώνους, πυραμίδες, κυλίνδρους, εξαγωνικά πρίσματα (ή ότι άλλο αποφασίσουμε).


Γ). Συζήτηση:
Σε  δεύτερο χρόνο και αφού ολοκληρωθεί η παραπάνω διαδικασία, αναπτύσσεται σχετική συζήτηση. Δείχνουμε ένα στερεό τη φορά και ζητάμε από τα παιδιά να το παρατηρήσουν και να δώσουν μερικές πληροφορίες. Ας πάρουμε για παράδειγμα, την ομάδα του κύβου. Απευθύνουμε ερωτήσεις όπως:
-Με τι μοιάζει ο κύβος; (λ.χ. με κουτί) -Πώς θα τον περιγράφατε σε κάποιον που δεν είναι εδώ, ώστε να καταλάβει τι είναι; -Ποια γνωστά σχήματα αναγνωρίζετε στις έδρες του; (τετράγωνα) -Πόσες έδρες έχει; (έξι) -Είναι ίσες οι έδρες του ή όχι; -Πόσες κορυφές έχει; (8) -Ποια αντικείμενα στην τάξη μας ή στο σπίτι σας έχουν το ίδιο σχήμα; (ζάρι, ξύλινα τουβλάκια οικοδομικού υλικού, παγάκια, κουτιά κτλ.) κτλ. Αφού η ομάδα αναφέρει όσα γνωρίζει για το δικό της σχήμα, έπειτα, μπορούν να εκφράσουν τις απόψεις τους και τα μέλη άλλων ομάδων.

Δ). Έλεγχος-επαλήθευση:
Τέλος, προχωράμε στον έλεγχο-επαλήθευση. Ύστερα από τη συζήτηση, η ομάδα του κύβου παρατηρεί τα αντικείμενα που μάζεψε. Μήπως χρειάζεται να κάνει κάποια αλλαγή στο στεφάνι της με βάση αυτά που συζητήθηκαν; λ.χ. ν’ αφαιρέσει κάποιο αντικείμενο ή να προσθέσει κάποιο που έχει τοποθετηθεί σε άλλο στεφάνι; Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες παραπάνω, η κόκκινη ομάδα, η ομάδα του κύβου έχει τοποθετήσει στο στεφάνι της και ένα παραλληλεπίπεδα (το μαύρο κουτί) το οποίο βγάζουν από το στεφάνι.
Είναι αδύνατο να παρουσιαστούν και να συζητηθούν όλα τα γεωμετρικά στερεά σε μία μόνο ημέρα. Για το λόγο αυτό, συζητάμε 1-2 τρισδιάστατα σχήματα τη φορά. Για τα υπόλοιπα που δεν επαρκεί ο χρόνος να τα επεξεργαστούμε κάνουμε το εξής: φωτογραφίζουμε το στεφάνι κάθε ομάδας (για να θυμόμαστε τα αντικείμενα που μάζεψαν τα παιδιά). Έτσι, παρατηρώντας τη φωτογραφία των υπολοίπων ομάδων κάποια άλλη στιγμή, τα τοποθετούμε στα στεφάνια όπως ακριβώς τα έβαλαν κατά την εφαρμογή της δράσης και συνεχίζουμε τη συζήτηση.


Μέσα από τις συζητήσεις μας, εισάγουμε τις σωστές ονομασίες των στερεών. Για παράδειγμα, η λέξη «έδρα» (κάθε επίπεδη επιφάνεια) στον κύβο είναι τετράγωνη. Ζητάμε από τα παιδιά να βρουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των εδρών. Έτσι, παρατηρούν ότι ο κύβος έχει όλες τις έδρες του ίσες, ενώ το παραλληλεπίπεδο όχι. Ακμή είναι η ευθεία γραμμή στην οποία συναντιούνται δύο έδρες (δεν ονομάζεται «πλευρά», ο όρος αυτός αντιστοιχεί στα επίπεδα).
Χρειάζεται επιπλέον, να χρησιμοποιούμε την ακριβή ορολογία ως προς την ταξινόμηση των σχημάτων. Για παράδειγμα, ένας κώνος που λείπει η βάση του, δεν είναι κώνος. Τα παιδιά κατατάσσουν -συνήθως- το γνωστό καπελάκι των πάρτι στην ομάδα των κώνων, το οποίο δεν είναι σωστό. Για να ονομαστεί έτσι, πρέπει να έχει οπωσδήποτε και τη βάση του, που έχει κυκλικό σχήμα. Τα παιδιά αρχίζουν να κατανοούν τις διαφορές, από τα παραδείγματα και αντιπαραδείγματα που τους δίνουμε. Έτσι, γίνονται σταδιακά ικανά να εκφράζουν την άποψη ότι το καπελάκι δεν είναι, αλλά μοιάζει με κώνο. Το ίδιο επίσης, συμβαίνει και μ’ έναν κύλινδρο που του λείπει η μία από τις δύο βάσεις του. Τότε το αντικείμενο αυτό δεν είναι, αλλά μοιάζει με κύλινδρο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Θυμίζουμε ότι στον άξονα της γεωμετρίας (όπως ισχύει και με τους αριθμούς) η απλή ενασχόληση με τα αντικείμενα δεν οδηγεί αυτόματα στη γνώση και την οικειοποίηση των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων. Πρέπει πάντα να ακολουθεί συζήτηση, ώστε τα παιδιά να γενικεύουν τα συμπεράσματά τους και να διαπιστώνουμε την ποιότητα των πληροφοριών που δίνουν. Δεν ξεχνάμε ότι δεν δίνουμε εμείς τη «σωστή» απάντηση, παρά μόνο όταν εξαντληθούν όλες οι απόψεις των παιδιών. Στη διαδικασία αυτή, χρησιμοποιούμε ως μέσα αξιολόγησης:
-τη συζήτηση με ανοιχτού τύπου ερωτήσεις που ενισχύουν τη μεταγνωστική ικανότητα των παιδιών (π.χ. σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν ο κύβος και το παραλληλεπίπεδο; Η πυραμίδα και ο κώνος; κτλ.),
-τον έλεγχο μιας ομάδας από την ίδια αλλά και από τις υπόλοιπες (η συζήτηση που ακολουθούσε μετά τη συλλογή των αντικειμένων κάθε ομάδας, οδηγούσε σε έλεγχο πρώτα από την ίδια την ομάδα κι έπειτα από τις υπόλοιπες),
-την παρατήρηση κατά τις συγκεκριμένες δραστηριότητες ή στις ελεύθερες δραστηριότητες (όταν λ.χ. διαβάζουν ένα σχετικό βιβλίο ή συζητούν μεταξύ τους για κάτι που έμαθαν ή τους προξένησε εντύπωση) και τέλος,
-τα γραπτά των παιδιών όπως το παρακάτω, όπου ζητήθηκε από τα παιδιά να σχεδιάσουν τα στερεά που τους άρεσαν περισσότερο και να τα παρουσιάσουν στην τάξη.



Χρειάζεται τέλος, ιδιαίτερη προσοχή εκ μέρους μας στο χειρισμό λαθών και παρανοήσεων των παιδιών καθώς «το “λάθος” είναι σημαντικό και χρήσιμο για την επιδιωκόμενη ανάπτυξη. Ο εκπαιδευτικός είναι απαραίτητο να το απενοχοποιήσει και να το διαχειριστεί κατάλληλα και χωρίς προσποίηση, με παιχνιώδη τρόπο και χιούμορ» (Τζεκάκη, 2010, σελ.57).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (2011). 2ο Μέρος. Μαθησιακές περιοχές. Μαθηματικά (σελ. 158-202).
Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική       ηλικία. Αλλάζοντας την τάξη των μαθηματικών. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.
Van de Walle, J. (2007). Διδάσκοντας μαθηματικά. Για Δημοτικό και Γυμνάσιο. Μία αναπτυξιακή διαδικασία (6η έκδοση).  Αθήνα: Επίκεντρο.

Γεωργία Μουντζούρη

νηπιαγωγός

"Ο εγωιστής γίγαντας" (του Oscar Wilde): 8 χρήσιμες συνδέσεις, εποπτικό υλικό και φύλλα εργασίας

Ακολουθούν 8 χρήσιμες συνδέσεις για το γνωστό παραμύθι του Oscar Wilde "Ο εγωιστής γίγαντας" με συνοδευτικές προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του παραμυθιού, εποπτικό υλικό και φύλλα εργασίας.




1.
(πολύ ενδιαφέρον βίντεο με το παραμύθι)
2.
(άλλο ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο)
3.
&
(το κείμενο του παραμυθιού)
4.
(η πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το 44ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου)
5.
(βιβλιοπροτάσεις για τον Εγωιστή Γίγαντα)
6.
(η ενδιαφέρουσα ανάρτηση της Αριάδνης)
7.
8.
(η εξαιρετική αποθηκεύσιμη παρουσίαση από το "Σχολείο που ροκάρει" για την Α' τάξη)

Συμπληρωματικές προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης















11 Ιαν 2018

Προσεγγίζοντας έργα του Vincent van Gogh στο Νηπιαγωγείο: 24 χρήσιμες συνδέσεις με διαθεματικές δραστηριότητες και φύλλα εργασίας για τα "Ηλιοτρόπια"

Ακολουθούν 24 χρήσιμες συνδέσεις με ένα σύνολο από ενδιαφέρουσες διαθεματικές δραστηριότητες σχετικές με έργα του Vincent van Gogh. Επίσης, προτείνονται φύλλα εργασίας με αφορμή το έργο "Ηλιοτρόπια". Σας φιλώ.



1.
(οι εξαιρετικές δραστηριότητες της Αριάδνης με αφορμή την "Έναστρη Νύχτα")
2.
(οι δραστηριότητες της Χριστίνας με αφορμή τον "Ελαιώνα")
3.
(η ανάρτηση της Νίνας με αφορμή τον "Σπορέα")
4.
5.
6.
(επίσης για την "Έναστρη Νύχτα")
7.
(χειμώνας και van Gogh)
8.
(με αφορμή την "Ανθισμένη Αμυγδαλιά", κόβω και ανασυνθέτω)
9.
(άλλη μία εξαιρετική ανάρτηση της Νίνας για τα "Ηλιοτρόπια")
10.
(με αφορμή την "Ανθισμένη Αμυγδαλιά")
11.
(ασπρόμαυρες ζωγραφοσελίδες με 30 από τα σημαντικότερα έργα του Βαν Γκογκ)
12.
(ένα παραμύθι για τις Τέχνες)
13.
(ασπρόμαυρες ζωγραφοσελίδες, που διατίθενται από το Μουσείο Βαν Γκογκ)
14.
(εικαστικά: Ηλιοτρόπια, μόνο φώτο)
15.
(εξαιρετικό βίντεο με μερικά από τα σημαντικότερα έργα του Βαν Γκογκ)

&


(επίσης εξαιρετικό βίντεο με τη βιογραφία του Βαν Γκογκ, με ελληνικούς υπότιτλους)
16.
Προσθέτω μία ακόμα εξαιρετική ανάρτηση από το Μαγικό Καπέλο: (με αφορμή το βιβλίο "Το καπέλο του καλλιτέχνη Βίνσεντ Βαν Γκογκ", της Φίλιας Δενδρινού)
http://magikokapelo.blogspot.com/2013/02/blog-post_17.html
17.
Μία επίσης εξαιρετική δουλειά με φύλλα εργασίας για τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ και το έργο του (μη αποθηκεύσιμη)
https://issuu.com/elkaloudi/docs/____________________________van_gog
18.
https://1niplykovr.blogspot.com/2014/02/blog-post_13.html
(πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις για το έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ "Έναστρη Νύχτα")
19.
"Το σπίτι" του Βίνσεντ Βαν Γκογκ: οι προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης της Μαρίας.
http://pythagoreionip.blogspot.com/2012/10/blog-post_30.html
20.
http://14nipchan.wixsite.com/14nipchan/single-post/2016/06/01/%CE%9C%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%97-%CE%BA%CE%B9%CE%B8%CE%AC%CF%81%CE%B1-%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B5?fb_comment_id=1079188455433173_1079220148763337
21.
http://1nipneoupsychikou.blogspot.com/2018/05/blog-post_62.html
(για τα Ηλιοτρόπια)
22.
http://21nipiagogeio.blogspot.com/2018/01/blog-post_20.html
(για την "Έναστρη Νύχτα")
23.
http://nipiagwgeiospetswn.blogspot.com/2014/08/blog-post_7.html
(επίσης ενδιαφέρουσα δουλειά για την "Έναστρη Νύχτα")
24.
http://texni-zoi.blogspot.com/2013/03/blog-post_18.html
(πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες και έργα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ)
25.
(εξαιρετικό παραμύθι στα αγγλικά για την Έναστρη Νύχτα και άλλους 3 πίνακες)




Φύλλα εργασίας για τα "Ηλιοτρόπια" του Βαν Γκογκ







10 Ιαν 2018

Γρηγόριος Ξενόπουλος και Διάπλαση των Παίδων: 10 χρήσιμες συνδέσεις με ενημερωτικό υλικό και αποθηκεύσιμα τεύχη

Ακολουθούν χρήσιμες συνδέσεις και προτάσεις βιβλιογραφίας για τη Διάπλαση των Παίδων.


1.
(το εξαιρετικό βιβλίο της Βίκυς Πάτσιου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη)
2.
(ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον της Βίκυς Πάτσιου για τη Διάπλαση των Παίδων που μπορείτε να διατρέξετε online)
Για ανάκτηση, θα το βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο:
3.
(διδακτορική διατριβή για τη Διάπλαση των Παίδων)
4.
(εξαιρετικό αρχείο 217 σελίδων με 52 από τα τεύχη της Διάπλασης των Παίδων, download με κλικ στο doc.pdf)
5.
(βασική βιβλιογραφία για τον Γρηγόριο Ξενόπουλο)
6.
7.
8.
9.
(ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ για τον Γρηγόριο Ξενόπουλο)
10.
(εξαιρετική παρουσίαση των παιδικών βιβλίων/διηγημάτων του Ξενόπουλου από μαθητές Δημοτικού)


9 Ιαν 2018

Παροιμίες και παροιμιώδεις εκφράσεις με το όνομα "Γιάννης": 10 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν χρήσιμες συνδέσεις με παροιμίες και παροιμιώδεις εκφράσεις με το όνομα "Γιάννης".



1.
2.
3.
(εξαιρετική ανάρτηση με μία συμπληρωματική ευτράπελη αφήγηση)
4.
(30 παροιμίες)
5.
(επίσης ενδιαφέρουσα ανάρτηση με εξήγηση των παροιμιών και των εκφράσεων)
6.
(πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση της Πόπης με συνοδευτική δραματοποίηση)
7.
(οι εικονογραφημένες καρτέλες της Ανθής)
8.
9.
10.
http://www.ogdoo.gr/diskografia/stigmes/paroimies-tragoydia-gia-to-gianni
(παροιμίες και τραγούδια με το όνομα "Γιάννης")

Εκπαιδευτικά λογισμικά και εκπαιδευτικά ψηφιακά περιβάλλοντα: 60 χρήσιμες συνδέσεις

Στο πλαίσιο της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, προτείνονται στη συνέχεια συγκεκριμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών ψηφιακών περιβαλλόντων, online εφαρμογών, λογισμικών και Web 2.0 εργαλείων που παρουσιάζουν σημαντικό εκπαιδευτικό ενδιαφέρον. Συνοδεύονται από tutorials που εξηγούν με σχετικά απλό τρόπο τις βασικές λειτουργίες του καθενός.

[επικαιροποιημένη ανάρτηση: Νοέμβριος 2020]
60 εκπαιδευτικά ψηφιακά περιβάλλοντα, εργαλεία Web 2.0, online εφαρμογές και λογισμικά


1.
(για τη δημιουργία πρωτότυπων βίντεο)
(ενδιαφέρον tutorial για τη δημιουργία βίντεο)
2.
(για τη δημιουργία διαδραστικών εικόνων)
https://www.youtube.com/watch?v=iaZZfECX4p0
(tutorial)
3.
(πολύπλευρη εφαρμογή για τη δημιουργία ελκυστικών παρουσιάσεων, διαδραστικών εικόνων, γραφημάτων, online ασκήσεων και κουίζ)
https://www.youtube.com/watch?v=d68ZRnMGBBw
https://www.youtube.com/watch?v=6gfp4zxjtf0
(tutorials)
4.
https://www.liveworksheets.com/
(για τη δημιουργία διαδραστικών φύλλων εργασίας. Προσοχή: είναι πολύ σημαντικό οι χρήστες του εργαλείου να αξιοποιούν στη εφαρμογή δικό τους πρωτότυπο υλικό και να μη χρησιμοποιούν φύλλα εργασίας που βρίσκουν στο διαδίκτυο)
https://www.youtube.com/watch?v=V5AM_qToJyc&feature=youtu.be
(tutorial)
5.
https://www.powtoon.com/new-dashboard/#/home
(για τη δημιουργία βίντεο)
https://www.youtube.com/watch?v=lEQiZQi-aGY
(tutorial)
6.
https://learningapps.org/
(για τη δημιουργία online παιχνιδιών και δραστηριοτήτων)
https://www.youtube.com/watch?v=q9NXid8ru_8
(tutorial)
7.
https://wordwall.net/
(για τη δημιουργία online παιχνιδιών και δραστηριοτήτων, δωρεάν μόνο τα 5 πρώτα)
https://www.youtube.com/watch?v=ECGYehslRtk
(tutorial)
8.
https://el.padlet.com/dashboard
(για τη δημιουργία ψηφιακού πίνακα)
https://www.youtube.com/watch?v=UkBnwPqaIjA
(tutorial)
9.
http://en.linoit.com/
(για τη δημιουργία ψηφιακού πίνακα με χρήση post-it)
https://www.youtube.com/watch?v=Nu5CRDB31wE
(tutorial)
10.
https://sway.office.com/
(για τη δημιουργία ενημερωτικών δελτίων και παρουσιάσεων)
https://www.youtube.com/watch?v=mZFnRVwgOOM
(tutorial)
11.
https://bookcreator.com/
(για τη δημιουργία e-books)
https://www.youtube.com/watch?v=TE5DTD87-IE
(tutorial)
12.
https://anyflip.com/
(για τη δημιουργία flip book)
https://www.youtube.com/watch?v=qI6FgBMb3go
(tutorial)
13.
https://cmapcloud.ihmc.us/
(για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη)
https://www.youtube.com/watch?v=TMNq_oCFyi8
(tutorial)
Από το παρόν ιστολόγιο, εννοιολογικούς χάρτες θα βρείτε ΕΔΩ.
14.
https://create.kahoot.it/
(για τη δημιουργία παιχνιδιών ερωτήσεων)
https://www.youtube.com/watch?v=KJgZZQcsSPk
(tutorial)
15.
https://www.jigsawplanet.com/
(για τη δημιουργία παζλ)
https://www.youtube.com/watch?v=i_PnnRGujLw
(tutorial)
16.
https://www.pizap.com/app/start
(για την επεξεργασία φωτογραφικού υλικού)
[tutorials υπάρχουν πολλά για τις επιμέρους λειτουργίες του εργαλείου]
17.
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2020/04/google-13.html
(για τη δημιουργία ιστοσελίδας στο Google Drive)
18.
https://www.purposegames.com/
(για τη δημιουργία online παιχνιδιών και δραστηριοτήτων)
https://www.youtube.com/watch?v=cVkyrBOFI5s
(tutorial)
19.
(για Σύννεφα Λέξεων)
https://www.youtube.com/watch?v=P8pCZaFv0Ks
(tutorial)
20.
(άλλη μία εφαρμογή για σύννεφα λέξεων)
https://www.youtube.com/watch?v=xhL5D9nz5aI
(tutorial)
21.
https://draw.chat/index.html
(online συνεργατικό εργαλείο ζωγραφικής)
https://draw.chat/instructions.html
(οδηγίες)
https://www.youtube.com/watch?v=2qyGEG09Ejs
(tutorial)
22.
https://prezi.com/pricing/?click_source=logged_element&page_location=header&element_text=get_started
(για τη δημιουργία εντυπωσιακών παρουσιάσεων)
https://www.youtube.com/watch?v=mEqbJ1sulWA
(tutorial)
23.
https://zoom.us/
(πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης)
https://www.youtube.com/watch?v=FnFSBjFvK2o
(tutorial)
24.
https://www.webex.com/
(πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης)
https://www.youtube.com/watch?v=60lX_A3Inqo
(tutorial)
25.
https://jitsi.org/
(πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης)
https://www.youtube.com/watch?v=e-31LT0zQK4
(tutorial)
26.
https://www.pixton.com/gr/
(για δημιουργία κόμικ)
https://www.youtube.com/watch?v=ULgrjjj4VzA
(tutorial)
27.
https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator
(για δημιουργία κόμικ)
https://www.youtube.com/watch?v=xkgNAMDL_sM
(tutorial)
28.
(για τη δημιουργία φύλλων εργασίας στα μαθηματικά)
29.
https://www.smartdraw.com/education/examples/
(περιβάλλον εννοιολογικής χαρτογράφησης, με κλικ στο Try it Now)
30.
(εξαιρετική σελίδα για προσομοιώσεις φυσικών φαινομένων, πολλές από τις οποίες θα τις βρείτε και στα ελληνικά)
31.
(λογισμικό σχεδίασης για μικρότερες ηλικίες)
32.
33.
(για δημιουργία ψηφιακής αφίσας)
Στην αρχική σελίδα θα βρείτε tutorial video.
34.
(για τα μαθηματικά και τη γεωμετρία)
35.
(ιστορικός άτλαντας Centennia)
36.
(τα λογισμικά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανά τάξη και γνωστικό αντικείμενο)
37.
(Ανακαλύπτω τις μηχανές - λογισμικό πολυμέσων)
38.
(Hot Potatoes, ηλεκτρονική αξιολόγηση, δημιουργία ασκήσεων και σταυρολέξων)
https://www.youtube.com/watch?v=RdD-qM5lYrY
(tutorial)
39.
http://gcompris.net/index-el.html
(λογισμικό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και ασκήσεων, για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών)
40.
(μία παλαιότερη ανάρτηση της Έφης)
41.
(διαδραστικό σύστημα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με βάση την ύλη του Δημοτικού, απαιτείται εγκατάσταση του Adobe Flash Player)
42.
(λογισμικό για τη Γλώσσα, Α' και Β' Δημοτικού)
43.
(για τη δημιουργία αφίσας, χρειάζεται μόνο απλή εγγραφή στη σελίδα, πολλά από τα εργαλεία είναι δωρεάν, ενώ είναι εξαιρετικά εύχρηστο για τους μαθητές)
https://www.youtube.com/watch?v=Eq-85gzw3GI
(tutorial)
44.
(για τη δημιουργία αφίσας, επίσης με δωρεάν εγγραφή στη σελίδα, είναι επίσης εύχρηστο και αρκετά από τα εργαλεία είναι δωρεάν)
https://designschool.canva.com/tutorials/
(tutorials)
45.
(για τη δημιουργία αφίσας, επίσης δωρεάν και πολύ εύχρηστο)
https://www.youtube.com/watch?v=5P5dVD_nozI
(tutorial)
46.
https://www.visme.co/make-infographics/
(για τη δημιουργία αφίσας)
https://www.youtube.com/watch?v=OQV5-GemEqY
(tutorial)
47.
https://venngage.com/
(για δημιουργία αφίσας)
https://www.youtube.com/watch?v=jb1kY64ywBk
(tutorial)
48.
https://www.easel.ly/
https://www.youtube.com/watch?v=LFsU65ijNiY
(tutorial)
49.
https://mindthegraph.com/
(για δημιουργία γραφημάτων, αφίσας και infographics)
https://www.youtube.com/watch?v=LVa6U5kt7KI
50.
https://colorfulmaker.com/
(για τη δημιουργία μπαλονιών διαλόγου ή σκέψης σε ήδη υπάρχουσες φωτογραφίες καθώς και για τη δημιουργία ημερολογίων)
51.
https://texttospeech.io/
(για μετατροπή γραπτού κειμένου σε προφορικό)
52.
https://www.postermywall.com/
(επίσης για τη δημιουργία αφίσας και πόστερ)
53.
https://www.storyjumper.com/
(για τη δημιουργία e-book)
54.
https://www.classmarker.com/
(για δημιουργία online τεστ και κουίζ)
55.
(11 online εργαλεία για online whiteboards)
56.
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2020/11/blog-post_14.html
(μία ακόμα πρόταση για διαμοιρασμό δραστηριοτήτων και συνδέσμων σε η-τάξεις, με χρήση του google slides)
57.
(για δημιουργία κουίζ)
58.
(για δημιουργία διαδραστικών μαθημάτων)
59.
(online πλατφόρμα με εργαλεία χρήσιμα για τα διαδικτυακά μαθήματα)
60.
(για δημιουργία online παιχνιδιών)
61.
(για τη δημιουργία εικόνων που εμφανίζονται σταδιακά)

Επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις με λογισμικά θα βρείτε στις ακόλουθες αναρτήσεις:

https://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/05/tux-paint.html
(για το TuxPaint)
https://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/05/revelation-natural-art.html
(για το Revelation Natural Art)
https://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/06/online.html
(διαδραστικά online παιχνίδια)
https://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/tagxedo.html
(για το Tagxedo)
https://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post.html
(για το Wordle)
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/06/online.html
(25 χρήσιμοι σύνδεσμοι με online εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες)

Γενικός σύνδεσμος αναφοράς:
(τα 53 εκπαιδευτικά πακέτα/λογισμικά για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο)

2 Ιαν 2018

Διδασκαλία "Tandem": μια πρωτοποριακή προσέγγιση στη συνδιδασκαλία - Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΕΚΕΔΙΣΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε τα πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου "Η εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Θεωρία και Πράξη. Αναζητώντας το ελκυστικό και αποτελεσματικό σχολείο", βασικός φορέας οργάνωσης του οποίου ήταν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ.

http://www.ekedisy.gr/praktika-2ou-panelliniou-synedriou/





Στον 1ο τόμο των Πρακτικών 
συμπεριλαμβάνεται άρθρο με τίτλο : 

Διδασκαλία "Tandem": 
μια πρωτοποριακή προσέγγιση στη συνδιδασκαλία
(σελίδα 411)

κοινή συγγραφική προσπάθεια με τις συναδέλφους 
Eisenbach και Αναστασάκη.


Ευχαριστούμε θερμά την επιστημονική επιτροπή του συνεδρίου και ιδιαιτέρως την κυρία Ευαγγελία Κανταρτζή 
για την ευκαιρία που μας έδωσαν.

Στην ετικέτα ΑΡΘΡΑ του ιστολογίου 
θα βρείτε τις υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις.

"The little cloud" του Eric Carle: προτάσεις δραστηριοτήτων και χρήσιμες συνδέσεις για το "Μικρό Σύννεφο"

Η ανάρτηση είναι αφιερωμένη στη συνάδελφο που μου ζήτησε προτάσεις δραστηριοτήτων για το βιβλίο "The little cloud" του αγαπημένου Eric Carle. Η αλήθεια είναι ότι δεν το γνώριζα και από την αναζήτηση που έκανα, φαίνεται ότι δεν υπάρχει σε ελληνική μετάφραση. 

Προφανώς, άργησα απίστευτα να απαντήσω, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ. Σας φιλώ.

Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης:
1.
(κατασκευή σχημάτων σύννεφων από βαμβάκι)
2.
(dot to dot φύλλα εργασίας για τους σχηματισμούς του σύννεφου)
3.
(προτάσεις κατασκευών με αφορμή το βιβλίο)
4.
5.
(μία ακόμα ενδιαφέρουσα κατασκευή με αφορμή το βιβλίο)
6.
(μία ακόμα δραστηριότητα διδακτικής αξιοποίησης για παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού, κλικ στον σύνδεσμο που δίνεται πάνω από τη φώτο)
7.
(ανάγνωση του παραμυθιού στα αγγλικά)
8.
(τα πατρόν για τα σχήματα του σύννεφου δίνονται στον σύνδεσμο στον τέλος της σελίδας)

Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης και φύλλα εργασίας για το βιβλίο του Έρικ Καρλ "The little cloud" (Το μικρό σύννεφο)
(Για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού)


 Βιβλιαράκι για το παραμύθι (κόβω στη διακεκομμένη γραμμή και συρράπτω στο πλάι)














1 Ιαν 2018

Ημερολόγιο Ιανουαρίου 2018 και πίνακας καταγραφής καιρού

Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Ιανουάριο του 2018.

Μια όμορφη και δημιουργική χρονιά εύχομαι σε όλους και όλες.

Οι αναρτήσεις του ιστολογίου για τον Ιανουάριο βρίσκονται ΕΔΩ.






ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ