Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει εποπτικό υλικό που δύναται να δώσει αφορμή για δραστηριότητες μυθοπλασίας ή βιωματικών διηγήσεων σχετικών με τη θεματική ενότητα ΆΝΟΙΞΗ ή ΠΑΣΧΑ.
http://mikapanteleon.blogspot.gr/2012/04/blog-post_23.html
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/03/blog-post_22.html
(3)
(4)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
2) Προκειμένου να ασκήσουμε την μνημονικές δεξιότητες των παιδιών, τοποθετούμε μερικές από τις κάρτες στη σειρά, αφήνουμε τα παιδιά να τις παρατηρήσουν για λίγο, και ύστερα αφαιρούμε κάποια ή κάποιες και αφήνουμε τα παιδιά να εντοπίσουν την αλλαγή.
3) Τα παιδιά έχουν σε πρώτη φάση παρατηρήσει το εποπτικό υλικό. Κατόπιν, χωρίς να βλέπουν τις κάρτες προσπαθούν να θυμηθούν τα εικονιζόμενα αντικείμενα. Πόσα μπορούν να θυμηθούν;
4) Παραλλαγή της παραπάνω δραστηριότητας: το παιδί που ξεκινάει το προφορικό παιχνίδι αναφέρει μία εικόνα από το εποπτικό υλικό. Το επόμενο παιδί καλείται να επαναλάβει την εικόνα που ανέφερε το προηγούμενο και να προσθέσει άλλη μία. Το τρίτο παιδί θα πρέπει να επαναλάβει τις εικόνες που ανέφεραν τα δύο προηγούμενα παιδιά και να προσθέσει άλλη μία. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας κατά μέσο όρο μπορούν να συγκρατήσουν στην βραχυπρόθεσμη μνήμη περίπου 5 εικόνες και στην καλύτερη περίπτωση μπορούν να φτάσουν μέχρι τις 9 διαφορετικές εικόνες, οπότε, όταν δείχνουν πως δυσκολεύονται, ξεκινάμε το παιχνίδι από την αρχή.
5) Τα παιδιά σε ομάδες εργασίας φτιάχνουν ένα παραμύθι για την Άνοιξη ή για το Πάσχα, διαλέγουν τους πρωταγωνιστές της ιστορίας και την εξέλιξη, της δίνουν τίτλο, την δραματοποιούν και την ζωγραφίζουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου