Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατζίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

23 Ιουλ 2016

Παίζοντας με τα υποκοριστικά στο Νηπιαγωγείο: 11 χρήσιμες συνδέσεις και συμπληρωματικό εποπτικό υλικό

Ακολουθούν 11 χρήσιμες συνδέσεις και συμπληρωματικό υποστηρικτικό υλικό για τα υποκοριστικά. 

Μπορούν να αξιοποιηθούν σε γλωσσικά παιχνίδια ή δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου.

1.
(τα ζώα και τα μικρά τους, η κατάληξη -άκι)
2.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2014/01/blog-post_8667.html
(εξαιρετική ανάρτηση της Ανθής για τα υποκοριστικά)
3.
http://natalinaeton5.blogspot.gr/
(με αφορμή το βιβλίο "Πασχαλιά και Πασχαλίτσα": προτάσεις δραστηριοτήτων με υποκοριστικά, στη μέση περίπου της ανάρτησης)
4.
http://www.elniplex.com/%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B1
&
http://www.elniplex.com/%CE%BF-%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CF%84%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%AC%CF%81%CE%B5
(εξαιρετική βιβλιοπρόταση για τα υποκοριστικά: "Ο λαγός του ό,τι να΄ναι..." της Νατάσσας Μάρε Μουμτζίδου)


5.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/08/blog-post_3695.html
(εικονόλεξο με υποκοριστικά με τα μέρη του προσώπου)
6.
http://3nipkounoupidianwn.weebly.com/alpharhochiiotakappa942/64
(εξαιρετική πρόταση παιχνιδιού με τα υποκοριστικά)
7.
http://5o-7oniptyrnavou.blogspot.gr/2013/12/h-m.html
(δραστηριότητα με τα υποκοριστικά σε -άκι με αφορμή το βιβλίο "Η μπουγάδα του Άι Βασίλη")
8.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/03/blog-post_16.html
(στο συνημμένο αρχείο pdf (δραστηριότητες για τον Ακανθούλη) που θα βρείτε στον σύνδεσμο, δίνεται φύλλο εργασίας με υποκοριστικά σε - άκι και -ίτσα)
9.
https://scratch.mit.edu/projects/57610520/
(πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση για τα υποκοριστικά στο scratch)
10.
http://users.sch.gr/parantoniou/site/glwssa/grammar_upokoristika.html
(οι βασικές καταλήξεις υποκοριστικών)
11.
http://nemertes.lis.upatras.gr/jspui/bitstream/10889/911/1/Nimertis_Karra.pdf
(εξαιρετική μεταπτυχιακή εργασία για τα υποκοριστικά)


Συμπληρωματικό εποπτικό υλικό για τα υποκοριστικά.
Οι βασικές καταλήξεις των υποκοριστικών είναι οι εξής:
-άκι, -ίτσα, -άκος, -άκης, -ούλα, -ούλης, -ούδα, -ούδι, -ούλι

Καρτέλες για βιωματικά παιχνίδια: οι καρτέλες πλαστικοποιούνται, κόβονται οι κύκλοι των καταλήξεων και τοποθετούνται στο πάτωμα για ομαδοποιήσεις λέξεων ή εικόνων ή σε στεφανάκια "ρόλων".





Εναλλακτική δραστηριότητα με βαζάκια, στα καπάκια των οποίων τοποθετούνται οι κινούμενες καρτέλες που ακολουθούν για γλωσσικά παιχνίδια φωνολογικής επίγνωσης. Στα βαζάκια μπαίνουν ή επικολλούνται φωτογραφίες ή λέξεις με την αντίστοιχη κατάληξη.




Παράδειγμα φύλλου εργασίας με βαζάκια υποκοριστικών: από τον σύνδεσμο με την ιστορία του Ακανθούλη







Καρτέλες με αντιπροσωπευτικό παράδειγμα (εικόνα): παιδί-παιδάκι ή αγόρι-αγοράκι, ποδιά-ποδίτσα, ύπνος-υπνάκος, Γιάννης-Γιαννάκης (κ.τ.ό.), μάνα-μανούλα, ζωηρός-ζωηρούς ή άτακτος-ατακτούλης, κοπέλα-κοπελούδα, άγγελος-αγγελούδι, κρυφτό-κρυφτούλι.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ