Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


28 Ιουλ 2019

Δημιουργική γραφή στο Δημοτικό: προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης (μέρος πρώτο)

Ακολουθούν μερικές προτάσεις για τη διδακτική αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής στο Δημοτικό. Με την κατάλληλη προσαρμογή, οι προτάσεις μπορούν να βρουν χρήση ακόμα και σε παιδιά μικρότερης ηλικίας.
1η πρόταση:
Διπλώνουμε ένα χαρτί Α4 (όπως δείχνει το template), καθώς και την αριστερή πλευρά του. Στο template που ακολουθεί, οι γραμμές δείχνουν τον τρόπο που μπορεί να διπλωθεί το χαρτί. Η δραστηριότητα γίνεται από ομάδα μαθητών (μέχρι 5).  Ξεκινούμε με τόσα χαρτιά-templates όσοι είναι και οι μαθητές της ομάδας. Αρχικά, κάθε μαθητής γράφει μία λέξη (όποια θέλει) στην αριστερή πλευρά του κάθε χαρτιού. Ο χρόνος καθορίζεται κάθε φορά από τον εκπαιδευτικό της τάξης. Στη συνέχεια, το κάθε παιδί της ομάδας αρχίζει κυκλικά να συμπληρώνει την ιστορία γράφοντας μόνο στο πρώτο οριζόντιο "τσακισμένο" πλαίσιο το κείμενο που θέλει να προσθέσει στην ιστορία. Με την υπόδειξη του τέλους χρόνου από τον εκπαιδευτικό, τα χαρτιά πηγαίνουν κυκλικά στον επόμενο μαθητή, που θα έχει τον χρόνο να διαβάσει τι έχουν γράψει προηγουμένως οι συμμαθητές του και να συμπληρώσει αναλόγως το κείμενο, ώστε να διατηρείται το νόημα και να εμπεριέχονται και οι λέξεις που είχαν αρχικά γραφτεί στην αριστερή πλευρά του χαρτιού. Στη περίπτωση που μία λέξη από αυτές δεν ταιριάζει στη ροή του κειμένου, μπορεί να αφαιρεθεί και στη θέση της να γραφτεί μία άλλη. Στόχος: στο τέλος της δραστηριότητας θα έχουν γραφτεί τόσες μικρές ιστορίες όσα και τα παιδιά της ομάδας.

2η πρόταση:
Φτιάχνοντας τον ήρωα μιας ιστορίας: μπορούμε να επεξεργαστούμε την άσκηση είτε ατομικά είτε ομαδικά. Ο κάθε μαθητής ή η κάθε ομάδα θα πρέπει να "φτιάξει" το προφίλ του ήρωα ή της ηρωίδας, δίνοντάς του/της κάποια χαρακτηριστικά γνωρίσματα που θα μπορούν σε δεύτερο επίπεδο να αξιοποιηθούν για τη δόμηση μιας ιστορίας με αρχή, μέση και τέλος. Όσο περισσότερο ευφάνταστα και ασυνήθιστα είναι τα χαρακτηριστικά που θα αποδώσουμε στον ήρωα/ηρωίδα, τόσο πιο δημιουργικά μπορεί να κινηθεί η σύνταξη της ιστορίας. Ακόμα και αν δεν προβούμε σε συγγραφή επιμέρους ιστοριών για τους πρωταγωνιστές-ήρωές μας, θα έχουμε φτιάξει το προφίλ των δυνητικών ηρώων και ηρωίδων μελλοντικών ιστοριών ή παραμυθιών.

3η πρόταση:
Γράφοντας 10 προτάσεις που ξεκινούν με όσα μπορώ να κάνω. Προτείνεται και για παιδιά των μικρών τάξεων του Δημοτικού. Στην περίπτωση που εικονογραφηθούν οι προτάσεις, μπορούν να γίνουν πολύ ενδιαφέρουσες εικονογραφημένες αφίσες με όσα αναγνωρίζουν τα παιδιά στους εαυτούς τους ως σημαντικά.
Ενδιαφέρουσα δραστηριότητα:

4η πρόταση:
Ο εκπαιδευτικός επιλέγει 8 λέξεις (μπορεί να είναι τυχαίες, επιλεγμένες από κείμενο βιβλίου Γλώσσας ή άλλου λογοτεχνικού βιβλίου) και οι μαθητές τις καταγράφουν διάσπαρτα σε ένα φύλλο χαρτί (το template ακολουθεί στη συνέχεια). Κατόπιν οι μαθητές σε ομάδες εργασίας (μέχρι και 5 παιδιά) συμπληρώνουν το κείμενο, ενσωματώνοντας τις λέξεις που δόθηκαν. Με τη λεκτική επισήμανση του εκπαιδευτικού τα χαρτιά με τα κείμενα "αλλάζουν χέρια", με αποτέλεσμα στο τέλος της δραστηριότητας να έχουμε 5 αυτοτελείς σύντομες ιστορίες. Παραλλαγή της συγκεκριμένης πρότασης: ζητείται από τα παιδιά στην αρχή να συμπληρώσουν στα κενά 2 ουσιαστικά, 3 ρήματα, 2 επίθετα και 1 επίρρημα (ή όποιον άλλο συνδυασμό μερών του λόγου θέλουμε να προτείνουμε) και το κάθε παιδί γράφει τις δικές του λέξεις. 
Στο τέλος δίνεται ο τίτλος της κάθε ιστορίας από το παιδί που θα είναι η σειρά του να γράψει το τέλος της.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ