Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


10 Αυγ 2012

Παραμύθι για το Νηπιαγωγείο

Εμπνευσμένο από τα διαδραστικα παραμύθια του BBC, το ακόλουθο παραμύθι τονίζει σε όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας το πόσο σημαντικό είναι αυτό που δημιουργούν τα μικρά παιδιά, είτε ως κατασκευή είτε ως γλωσσική έκφραση, να είναι εντελώς δικό τους δημιούργημα.

Τίτλος παραμυθιού: Η δική σου κάρτα είναι η καλύτερη!!


Μια φορά και ένα καιρό ήταν ένα μικρό νηπιαγωγάκι, παιδάκι του Νηπιαγωγείου θέλω να πω, που το έλεγαν Μόλυ. Οι γονείς του είχαν έρθει στην Ελλάδα πρόσφατα, από μια χώρα μακρινή που την λένε Ουκρανία. Να την εδώ που κρατάει έναν φάκελο που μόλις άφησε στο γραμματοκιβώτιο ο ταχυδρόμος, ο κύριος Κώστας. Τι να γράφει; Από ποιον να είναι;

Ο μπαμπάς την βοηθάει. Είναι ένα γράμμα από την φίλη της την Μιράντα που κάνει πάρτι!
"Τι ωραία πρόσκληση!", αναφωνεί ο μπαμπάς της Μόλυ.





Ο μπαμπάς διαβάζει την πρόσκληση στην Μόλυ. Εκείνη χαρούμενη πολύ αρχίζει να χοροπηδάει... Σκέφτεται πόσο υπέροχα θα περάσει το Σάββατο στο πάρτι της καλύτερης της φίλης. Μόλις γυρίζει η μαμά από την δουλειά, η Μόλυ της λέει αμέσως τα σπουδαία νέα και την ρωτάει πότε μπορούν να πάνε να αγοράσουν ευχετήρια κάρτα για τα γενέθλια της Μιράντας. "Θέλω να είναι όμορφη πολύ, μαμά!", λέει η Μόλυ με λαχτάρα...



Την επόμενη μέρα η Μόλυ και η μαμά της ξεκινούν για την αγορά. Πηγαίνουν σε πολλά μαγαζιά, βλέπουν κάρτες πολλές, με καρδούλες, λουλουδάκια, νεραϊδούλες και παιδάκια, μα η Μόλυ δεν μπορεί να βρει μια κάρτα που να της αρέσει πραγματικά. 


 Είναι σκεφτική και λίγο στενοχωρημένη. Ευτυχώς η καλή της η μαμά την λύση δίνει στη στιγμή.
"Δεν πειράζει, Μόλυ μου, μπορείς να φτιάξεις εσύ μια κάρτα όπως την θες και την φαντάζεσαι και είμαι σίγουρη ότι θα είναι η ΚΑΛΥΤΕΡΗ!!!".  


Η Μόλυ βρίσκει την λύση καταπληκτική. Παίρνει χαρτιά, χαρτόνια, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κόλλα και ψαλίδι και ετοιμάζεται να φτιάξει την ευχετήρια κάρτα για την φίλη της την Μιράντα.
"Θα βάλω τα δυνατά μου για να την φτιάξω τέλεια!!!", λέει ενθουσιασμένη και ξεκινάει την δουλειά.


Σχεδιάζει, ζωγραφίζει....


...κόβει και κολλάει...


...και σε λίγη ώρα έχει τελειώσει!


 Είναι πολύ χαρούμενη, δείχνει αμέσως την κάρτα της στον μπαμπά και την μαμά, την βάζει σε έναν φάκελο προσεκτικά και με αγωνία και προσμονή περιμένει το Σάββατο την μεγάλη στιγμή...


Στις 5 η ώρα ακριβώς το απόγευμα του Σαββάτου φτάνει η Μόλυ με τους γονείς της στο σπίτι της Μιράντας. Στα χέρια της κρατάει σφιχτά την κάρτα που έφτιαξε με τόση λαχτάρα και αγάπη για την καλύτερη της φίλη....Η μαμά χτυπάει την πόρτα, ενώ η Μόλυ κοιτάζει από το παράθυρο και βλέπει ενθουσιασμένη την όμορφη διακόσμηση που έχει ετοιμάσει η οικόγενεια της Μιράντας για τα γενέθλιά της...


"Κοιτάξτε, τι ωραία κεράκια...



...και τι υπέροχα λουλουδάκια".



"Θα περάσουμε υπέροχα σήμερα!!!"



Η Μιράντα ανοίγει την πόρτα και κάνει μια μεγάλη αγκαλιά στην φίλη της την Μόλυ, τους καλωσορίζει όλους και βέβαια παίρνει την κάρτα που της δίνει η Μόλυ.



Φαίνεται πολύ χαρούμενη. "Χρόνια πολλά, Μιράντα! Ευτυχισμένα γενέθλια!", της λέει η Μόλυ. Η Μιράντα ανοίγει τον φάκελο και μένει με ανοιχτό το στόμα. "Τι όμορφη κάρτα!!! Είναι υπέροχη!!! Σε ευχαριστώ πολύ!". "Την έφτιαξα μόνη μου", της λέει η Μόλυ όλο περηφάνια. Η Μιράντα τοποθετεί την κάρτα της φίλης της μαζί με τις άλλες...


Είναι όλες οι κάρτες πολύ ωραίες και συναρπαστικές, όμως καμιά δεν είναι σαν της Μόλυς, καμιά δεν είναι χειροποίητη, καμιά δεν κλείνει μέσα της την φαντασία και την δημιουργικότητα ενός μικρού παιδιού.




Δικαια πολύ, λοιπόν, κερδίζει το πρώτο βραβείο. Η Μόλυ δέχεται συγχαρητήρια από όλους τους φίλους και τις φίλες της..."Μα πώς την έφτιαξες τόσο όμορφη και εντυπωσιακή;;;", την ρωτούν όλοι.


"Με αγάπη στην καρδιά και με μια σκέψη γλυκιά!"

Αυτά είναι τα θαύματα που μπορούν να φτιάξουν τα μικρά παιδιά!!!






Φύλλο Εργασίας για τα όργανα του σώματος

Φύλλο Εργασίας


Τα όργανα του σώματος (2) - Πίνακας Αναφοράς

Μαθαίνω για το σώμα μου στο Νηπιαγωγείο
Θεματική Ενότητα:
Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ - ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ

Πίνακας Αναφοράς για τα όργανα του σώματος


Τι έχω μέσα στο σώμα μου; (1) - Μαθαίνοντας για το ανθρώπινο σώμα στο νηπιαγωγείο

Μαθαίνω για τα
Όργανα του Ανθρώπινου Σώματος στο Νηπιαγωγείο

Θεματική Ενότητα:
Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ - ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ

Πίνακας Αναφοράς για τα εσωτερικά όργανα του σώματος


Κάρτες ακολουθίας (2)



Εκπαιδευτική Χρήση: Ως Φύλλο Εργασίας ή ως παιχνίδι

Κάρτες ακολουθίας (1) για την προσωπική υγιεινή

Η καθημερινή υγιεινή στο Νηπιαγωγείο

Θεματική ενότητα:
Ο εαυτός μου - Το σώμα μου





Μπορούν να αξιοποιηθούν ως φύλλο εργασίας (σβήνοντας τα νούμερα από τα τετράγωνα), ως παιχνίδι ακολουθίας και ως αφορμή για διήγηση μικρής ιστορίας.

9 Αυγ 2012

Διάστημα-Πίνακες Αναφοράς

Μαθαίνοντας για το Διάστημα στο Νηπιαγωγείο
Δύο πίνακες αναφοράς για τους
Πλανήτες του Ηλιακού Συστήματος

Ο πρώτος πίνακας περιλαμβάνει τους 9 πλανήτες (μαζί με τον Πλούτωνα), ενώ ο δεύτερος τον έχει εξαιρέσει, καθώς κατά πολλούς τα τελευταία χρόνια και λόγω της μεγάλης του απόστασης από τον Ήλιο δεν υπολογίζεται ως πλανήτης.

(Περισσότερα φύλλα εργασίας και προτάσεις δραστηριοτήτων για το διάστημα έχω συμπεριλάβει σε άρθρο στο περιοδικό "Σύγχρονο Νηπιαγωγείο", τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2012 που για ευνόητους λόγους δεν δύναμαι να επαναδημοσιεύσω εδώ).








Συμπληρωματική Χρωμοσελίδα


Δημιουργία κόμικ στο Comic Strip Creator

Φτιάχνοντας μια εικονογραφημένη ιστορία σε έξι καρέ στο λογισμικό πρόγραμμα Comic Strip Creator

Αναλυτικό ευρετήριο με τις αναρτήσεις της Άνοιξης,
Η δραστηριότητα που προτείνεται (ως συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης για τα χελιδόνια) υλοποιείται εύκολα στο Comic Strip Creator (βρίσκεται ελεύθερα στο διαδίκτυο) και δίνει τη δυνατότητα για ανάπτυξη διαλόγου, καθώς τα παιδιά προτείνουν το κείμενο που θα γραφτεί στα "συννεφάκια διαλόγου" ερχόμενα παράλληλα σε επαφή με τις Νέες Τεχνολογίες, που τόσο τονίζονται στο θεωρητικό πλαίσιο και τις αρχές του Νέου Σχολείου.



Templates για τη δημιουργία κόμικ 
στον σύνδεσμο που ακολουθεί:


Φτιάχνοντας παραμύθι με αφορμή εικονογραφημένα στιγμιότυπα από το διαδίκτυο

Θέματικη Ενότητα: Τα Χελιδόνια

Αναλυτικό ευρετήριο με τις αναρτήσεις της Άνοιξης,

Σημείωση: Τα παιδιά φτιάχνουν την ιστορία μόνα τους με αφορμή τις εικόνες. Το ακόλουθο είναι ένα παράδειγμα ιστορίας που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τα παιδιά κατά την σχολική χρονιά 2010-2011


Πάνω στα σύρματα ένα σμάρι από πουλιά! Τι πουλιά να είναι; Δεν ξέρω, δεν βλέπω καλά. Μάλλον, χελιδόνια με ψαλιδωτή ουρά... Είναι πολλά, πάρα πολλά. Έκαναν ταξίδι μακρύ και τώρα ξεκουράζονται πριν συνεχίσουν και πάλι το ταξίδι τους για τις χώρες τις ζεστές, για πολιτείες μακρινές. Μα καλά δεν μπορούμε να πάμε πιο κοντα; Για φέρε και τα κιάλια να δω.


Να τώρα βλέπω μερικά από πιο κοντά. Να τα μετρήσω σιωπηλά πόσα είναι να δω: ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, εφτά, οχτώ χελιδονάκια μπορώ να δω. Τι όμορφα που είναι με την άσπρη τους κοιλιά και την ψαλιδωτή ουρά. Με της φαντασίας μου τη δύναμη θα μεταμορφωθώ σε χελιδονάκι και εγώ, μαζί με το κοπάδι των χελιδονιών να ταξιδέψω και λίγω σαν χελιδόνι να πετάξω!



Το ταξίδι ήταν μακρύ και κουραστικό μα συνάμα συναρπαστικό! Φτάσαμε στα ζεστά τα μέρη και με πετρούλες, χώμα και μπόλικα κλαδάκια χτίσαμε όμορφα σπιτάκια, χελιδονοφωλίτσες, για τα μικρά μας αυγουλάκια. Όταν τα αυγά μας "έσκασαν", τα χελιδονάκια είχαν ζεστασιά και μια στοργική αγκαλιά.



Μα αλίμονο! Πεινούσαν πολύ. Άνοιγαν τα μικρά τους στοματάκια και ζητούσαν φαγητό. Η μαμά τους, η χελιδόνα η καλή, φόρα παίρνει στη στιγμή. Ανοίγει τα φτερά της, πετάει, τροφή ψάχνει να βρει...Για να δούμε, θα τα καταφέρει όλα τα χελιδονάκια να ταίσει, τα βλέπω πεινασμένα και ανησυχώ πολύ...



Μα πού είναι; Αργεί λίγο να γυρίσει, μα δεν πειράζει. Είμαι σίγουρος εγώ πως σε λίγο θα είναι και πάλι εδώ. Να'τη, νά'τη που ήρθε με λιχουδιές ένα σωρό. Τα μικρά διάπλατα το στόμα τους ανοίγουν και εκείνη με ανοιγμένα τα φτερά τα ταίζει τρυφερά...



"Ένας-ένας παρακαλώ. Μην φωνάζετε τόο και μου παίρνετε το μυαλό. Έχει για όλους φαγητό".
 Έτσι γίνεται κάθε μέρα και στα αλήθεια αναρωτιέμαι πόσο δύσκολο είναι να είσαι χελιδόνα, να φροντίζεις τα μικρά σου με όλα τα δυνατά σου!




Σιγά-σιγά τα χελιδονάκια μεγαλώσαν, τις βόλτες άρχισαν στην εξοχή. Είναι όμορφη παρέα. Κι όταν πεινούν πολύ, τι κάνουν; Ψάχνουν μόνα τους τροφή, κι όταν τα πράγματα είναι δύσκολα πολύ βοήθεια ζητούν από την καλή τους τη μαμά, που είναι πάντα εκεί να τα φροντίζει όσο μπορεί.

Σας περιμένουμε πίσω την Άνοιξη, χελιδονάκια μας καλά!

Θα σας πούμε και ποιηματάκι:

Χελιδονάκι μου γοργό που ήρθες απ'την έρημο.
Τι καλά μάς έφερες;
Την υγεία, την χαρά και τα κόκκινα τα αυγά.






Εξάσκηση στους τοπικούς προσδιορισμούς με καρτέλες εντόμων

Θεματική Ενότητα: Έντομα

Οι ακόλουθες καρτέλες δίνουν την ευκαιρία εξάσκησης στο λεξιλόγιο των εντόμων με συνδυασμό τοπικών προσδιορισμών

Η ακρίδα βρίσκεται πάνω στο ψηλότερο μανιτάρι

Ο γρύλος βρίκεται κάτω από το φύλλο


Η ακρίδα βρίσκεται ανάμεσα στις φυλλωσιές


Το σκαθάρι βρίσκεται πάνω στην μεγαλύτερη πέτρα

Ο ψύλλος βρίσκεται στην άκρη του μικρού κλαδιού

Το αλογάκι της Παναγίτσας κάνει καμουφλάζ μέσα στα φύλλα

Η πασχαλίτσα βρίσκεται κοντά (ή δίπλα) στο κουκουνάρι


Ο γρύλος βρίσκεται μπροστά από τρία μανιτάρια



Η πεταλούδα βρίσκεται πάνω στο πράσινο φύλλο


Το τζιτζίκι βρίσκεται πάνω στο βελανίδι
Η πασχαλίτσα βρίσκεται πάνω στο φύλλο
στο κάτω μέρος του λουλουδιού


Η μέλισσα ρουφάει χυμό από το κέντρο του λουλουδιού


Ο ψύλλος βρίσκεται μέσα στο τρίχωμα ενός ζώου


Το μυργμήγκι "σκαρφαλώνει" στην κορυφή της πέτρας

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ