Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


21 Νοε 2012

Φύλλο Εργασίας για τα Νυκτόβια Ζώα στο Νηπιαγωγείο

Από την ιστοσελίδα Φυσικών Επιστημών για το Νηπιαγωγείο sciencewithme.com, επεξεργάστηκα το ακόλουθο φύλλο εργασίας για τα Νυκτόβια Ζώα.

**Για τα Νυκτόβια Ζώα υπάρχουν επιπλέον αναρτήσεις, φύλλα εργασίας και πίνακας αναφοράς στις ετικέτες "Ζώα" και  "Μέρα-Νύχτα" στο πλάι.


Αναγνωρίζω τα Νυκτόβια Ζώα:
Φύλλο Εργασίας για το Νηπιαγωγείο





Μαθαίνοντας για τα Ζώα στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας Αντιστοίχισης

Εμπνευσμένο από την εκπαιδευτική ιστοσελίδα προσχολικής αγωγής earlychildhoodworksheets.com, το ακόλουθο σχετικά απλό φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά αντιστοιχίζουν το κάθε ζώο με την αγαπημένη τροφή...

**στην ετικέτα "Ζώα" στο πλάι υπάρχουν άλλες 46 αναρτήσεις


Φύλλο Εργασίας για τα Ζώα στο Νηπιαγωγείο


και η ασπρόμαυρη εκδοχή του



20 Νοε 2012

Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά

Στο πλαίσιο επεξεργασίας της θεματικής ενότητας "Ελιά", μπορούμε να μιλήσουμε για τις διάφορες συσκευασίες ελαιόλαδου που κυκλοφορούν στο εμπόριο, για το μέγεθός τους, το σχήμα τους, τη χρηστικότητά τους και ακολούθως να επεξεργαστούμε το ακόλουθο φύλλο εργασίας είτε ομαδικά είτε ατομικά, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην κατανόηση του συμβόλου που χρησιμοποιούμε, για να δηλώσουμε την διαβάθμιση "μεγαλύτερο προς μικρότερο".

Από το μεγαλύτερο στο μικρότερο:
Φύλλο Εργασίας για την θεματική ενότητα "Ελιά"


και ασπρόμαυρο...






Μικρό Αφιέρωμα στον ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ: Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης (βλ.τον σύνδεσμο http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_20.html) και την εικονογραφημένη ιστορία για τον σπουδαίο Έλληνα ζωγράφο Θεόφιλο, προτείνεται η αξιοποίηση του ακόλουθου φύλλου εργασίας, που επιχειρεί την διασύνδεση τέχνης και μαθηματικών, με αφορμή τον πίνακα του Θεόφιλου "Το μάζεμα των Ελαιών".

Μαθαίνοντας για την ελιά στον Νηπιαγωγείο:
Φύλλο Εργασίας για την Τέχνη και τα Μαθηματικά

το έγχρωμο προτείνεται για ομαδική εργασία στην τάξη...


και το ασπρόμαυρο για ατομική εργασία.



Μια εικονογραφημένη ιστορία για τον ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ

Μικρό Αφιέρωμα στον Θεόφιλο


Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικης ενότητας "Ελιά" (οι υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις βρίσκονται στην αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι), δείχνουμε συνήθως στα παιδιά τον εξαιρετικό πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου "Το μάζεμα των Ελαιών".

**για σχετικό φύλλο εργασίας Μαθηματικών βλ.επίσης

Ακολούθως προτείνεται μια εικονογραφημένα σύντομη ιστορία της ζωής του Θεόφιλου, με στόχο να μπορέσουν να συγκρατήσουν τα παιδιά κάποια (λίγα) στοιχεία για την δύσκολη ζωή που πέρασε...




και η ασπρόμαυρη ιστορία...



19 Νοε 2012

Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Διδακτική Αξιοποίηση μιας Αφίσας


Με αφορμή μια αφίσα...:
καλλιέργεια αναδυόμενου εγγραμματισμού στο νηπιαγωγείο


Με αφορμή την θεματική ενότητα "Ελιά" (βλ. τις υπόλοιπες 15 αναρτήσεις στην ετικέτα "Ελιά" στο πλάι), μπορούμε να αξιοποιήσουμε την παρακάτω ανάρτηση για να επεξεργαστούμε με τα παιδια μορφές έντυπου λόγου (όπως είναι η αφίσα) από την καθημερινότητά μας, που μας δίνουν χρήσιμες πληροφορίες και απαντούν σε συγκεκριμενα ερωτήματα. Η έμφαση έχει δοθεί στις ερωτηματικές αντωνυμίες "γιατί;", "πού;", "πότε;", "πόσο;", με αφορμή τα στοιχεία της αφίσας που δίνονται με μεγαλύτερη γραμματοσειρά και επομένως είναι πιο εύκολο να τα διαχειριστούμε με παιδιά προσχολικής ηλικίας.


ασπρόμαυρη εκδοχή


Ακολούθως μπορούμε να επεξεργαστούμε με τα παιδιά (ομαδικά ή ατομικά) το ακόλουθο φύλλο εργασίας.


 



18 Νοε 2012

Φύλλα εργασίας (2) για την ελιά στο Νηπιαγωγείο: Μαθηματικά

Η ανάρτηση αυτή προτείνει δύο ακόμα φύλλα εργασίας για τα μαθηματικά με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Ελιά" (υπόλοιπα φύλλα εργασίας θα βρείτε στην ετικέτα "Ελιά" στο πλάι).

Στο δεύτερο φύλλο εργασίας, η καταμέτρηση και η γραφή του αριθμού συνδυάζεται με την κατανόηση των τοπικών προσδιορισμών "πάνω" και "κάτω" (για επιπλέον αναρτήσεις σχετικά με τους τοπικούς προσδιορισμούς, βλ. ετικέτα "Τοπικοί Προσδιορισμοί").

Φύλλο Εργασίας για τα μαθηματικά (1)



και το συνοδευτικό φύλλο εργασίας



Φύλλο Εργασίας για τα μαθηματικά (2)




Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Παίζοντας με τις σύνθετες λέξεις και τα ...έλαια

Από την ΕΛΙΑ "παίρνουμε" το ΕΛΑΙΟ-ΛΑΔΟ...
και τα άλλα -έλαια; Από πού;

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Ελιά" (για επιπλέον αναρτήσεις, βλ. την αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι), μπορούμε να μιλήσουμε για τις λέξεις που έχουν ως δεύτερο συνθετικό την λέξη -έλαιο. Παράλληλα εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιο των παιδιών με λέξεις που πιθανόν να μην τους είναι ιδιαίτερα οικείες όπως ηλιέλαιο, σησαμέλαιο, σογιέλαιο, φοινικέλαιο, καλαμποκέλαιο...


Παίζοντας με τις σύνθετες λέξεις
(με έμφαση στο β'συνθετικό)





Τα δικαιώματα των παιδιών στο Νηπιαγωγείο: Μια εννοιολογική χαρτογράφηση στο λογισμικό πρόγραμμαTagxedo

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων των Παιδιών (20 Νοεμβρίου), προτείνεται η αξιοποίηση της ακόλουθης εννοιολογικής χαρτογράφησης στο λογισμικό πρόγραμμα Tagxedo.
**ΓΙΑ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΒΛ. ΕΤΙΚΕΤΑ "ΠΑΙΔΙ"
Τα παιδιά είναι σαν να μιλούν τα ίδια για τα δικαιώματά τους. Αναγνωρίζουμε τις λεξεις από το σύννεφο διαλόγου, προσπαθώντας να το... αποκωδικοποιήσουμε. Προτείνεται για ομαδική επεξεργασία στην ολομέλεια...

Τα δικαιώματα του παιδιού στο Νηπιαγωγείο: Προβολή Διαφανειών σε μορφή Βίντεο

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας των Δικαιωμάτων των Παιδιών έχω αναρτήσει στο YouTube παρουσίαση διαφανειών (με χρονισμό 10 δευτερολέπτων από την μία διαφάνεια στην άλλη). Την ίδια παρουσίαση μπορείτε πολύ εύκολα να βρείτε στους συνδέσμους που δίνονται παρακάτω.


Δύναται να αξιοποιηθεί ως προκαταβολικός οργανωτής για γενική συζήτηση σχετικά με τα πιο βασικά από τα δικαιώματα των παιδιών, έκφραση προβληματισμών, σκέψεων, ερωτημάτων, προσωπικών εμπειριών, συγκρίσεων και εντοπισμού διαφορών. Έχει επιχειρηθεί η εμπλοκή των Τεχνών (κόμικ, κινηματογράφος, πίνακες ζωγραφικής, λογοτεχνία) για περαιτέρω εμβάθυνση και προβληματισμό.

ΒΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ:


***για τον εννοιολογικό χάρτη του θέματος και για σχετική ακροστοιχίδα, βλ. επίσης την ετικέτα "ΠΑΙΔΙ" ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ:

Το βίντεο βρίσκεται στον σύνδεσμο:




ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ