Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


8 Μαρ 2014

Οι ήρες του 1821: 9 διπλές ασπρόμαυρες καρτέλες γραφής

Για την 25η Μαρτίου προτείνονται ακολούθως 9 διπλές ασπρόμαυρες καρτέλες γραφής με τους πιο βασικούς ήρωες της Επανάστασης του 1821.

Οι υπόλοιπες  16 αναρτήσεις για την 25η Μαρτίου 

ηρω10 ΗΡΩ1 ΗΡΩ2 ΗΡΩ3 ΗΡΩ4 ΗΡΩ5 ΗΡΩ6 ΗΡΩ7 ΗΡΩ8 ΗΡΩ9

Διατροφή στο Νηπιαγωγείο: Ένα παιχνίδι για τις κατηγορίες των τροφίμων


Στη θεματική ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ προτείνεται ένα παιχνίδι για την εξοικείωση με τις 6 από τις βασικότερες κατηγορίες τροφίμων: δημητριακά, λαχανικά, όσπρια, γαλακτοκομικά, λίπη και φρούτα. Οι καρτέλες είναι προτιμότερο να φωτοτυπηθούν σε διάσταση Α3. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί είτε με όλα τα παιδιά είτε σε μικρότερες ομάδες.

Για την ίδια θεματική ενότητα βρείτε ΕΔΩ 
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ
ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ δια4 ΔΙΑ1 ΔΙΑ2 ΔΙΑ3

6 Μαρ 2014

Εικόνολεξο για τα κάλαντα του Μάρτη

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης με τα κάλαντα του Μάρτη προτείνεται ακολούθως το εικονόλεξο του παραδοσιακού τραγουδιού.

Βρείτε το βίντεο για τα κάλαντα του Μάρτη στον σύνδεσμο:

 Περιστεράκι πέταξε,
ηύρε πύργο κι έκατσε
και χαμοκελάηδησε,
Μάρτη Μάρτη μου, καλέ.

Μάρτη Μάρτη μου, καλέ
και Φλεβάρη φοβερέ
κι αν χιονίσεις κι αν φλεβίσεις, πάλι Άνοιξη θ’ ανθίσεις.


Μάρτη Μάρτη βροχερέ και Απρίλη δροσερέ,
τα πουλάκια κελαηδούν,
τα δενδράκια φύλλ’ ανθούν.
Τα πουλάκια αβγά γεννούν κι αρχινούν να τα κλώσουν.

Ευρετήριο αναρτήσεων για τον Μάρτιο, θα βρείτε ΕΔΩ.



Αναλυτικό ευρετήριο 
με τις αναρτήσεις της Άνοιξης,



5 Μαρ 2014

Παγκόσμια ημέρα για την ενδοσχολική βία: εποπτικό υλικό για συζήτηση

 Ακολουθούν 9 διπλές καρτέλες αναφοράς που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως επιπλέον εποπτικό υλικό για τη συζήτηση σχετικα με την ενδοσχολική βία.


ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ, ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
(Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού: Τα μπαλόνια της Φιλίας, διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού: Η Μόνα στο καινούριο σχολειο, κάρτες αναφοράς για την φιλία και πίνακες αναφοράς για την ενδοσχολική βία για συζήτηση με τα παιδιά)

BU8 bu1 bu2 bu3 bu4 bu5 bu6 bu9 bu10

6 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα ενδοσχολικής βίας – Διδακτική αξιοποίηση ενός παραμυθιού


Με αφορμή το παραμύθι της Μόνας της χελώνας που πηγαίνει στο καινούριο της σχολείο, προτείνεται μία δραστηριότητα αξιοποίησης του παραμυθιού με αναδιήγηση της ιστορίας μέσα από τις εικόνες.
Βρείτε παραμύθι "Η Μόνα σε νέο σχολείο" στον σύνδεσμο:


ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ, ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
(Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού: Τα μπαλόνια της Φιλίας, κάρτες αναφοράς για την φιλία και πίνακες αναφοράς για την ενδοσχολική βία για συζήτηση με τα παιδιά)

Επίσης, μπορεί να γίνει διερεύνηση των απόψεων των παιδιών με την ερώτηση "τι θα γινόταν αν", δραστηριότητα που θα οδηγούσε ενδεχομένως σε μια διαφορετική εξέλιξη του μύθου με περισσότερα ή λιγότερα προβλήματα για την ηρωίδα και θα βοηθούσε τα παιδιά να επιλέξουν την καλύτερη λύση ή την καλύτερη διέξοδο.

Τι θα γινόταν, αν η Μόνα είχε μιλήσει για το πρόβλημά της στη μαμά της;
Τι θα γινόταν, αν η Μόνα είχε πέσει στην παγίδα;
Τι θα γινόταν, αν η Μόνα είχε μιλήσει στη δασκάλα της για το σπασμένο μολύβι και τις μουτζούρες;
Τι θα γινόταν, αν η Μόνα συνέχιζε να μη θέλει να πάει στο σχολείο;
Τι θα γινόταν, αν η Μόνα αποφάσιζε να μιλήσει στον λαγό, το αγριογούρουνο και την αλεπού;
Τι θα γινόταν, αν οι γονείς της Μόνας αποφάσιζαν να αλλάξουν σχολείο;
Τι θα γινόταν, αν η Μόνα μιλούσε στον κυρ γάιδαρο;


ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΝΑΔΙΗΓΗΣΗΣ:
Η ΜΟΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟ



μο7 μο1 μο2 μο3 μο4 μο5 bu11

4 Μαρ 2014

Γλωσσικά παιχνίδια για την 25η Μαρτίου: Μαθαίνοντας τους ήρωες του 1821

 Για την εξοικείωση με τα ονόματα των ηρώων του 1821 και τη διάκριση των καταλήξεων των ονομάτων τους, προτείνονται οι ακόλουθες δραστηριότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν και ως δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.

15 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.

ηρ10 ΗΡ1 ΗΡ2 ΗΡ3 ΗΡ4 ΗΡ5 ΗΡ6 ΗΡ7 ΗΡ8 ΗΡ9

Διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο για τον ερχομό της Άνοιξης: συνοδευτικό εποπτικό υλικό


Με αφορμή το βίντεο - καρτούν που μπορείτε να δείτε στον σύνδεσμο
http://www.dailymotion.com/video/x2nry77

δίνονται ακολούθως κάρτες αναφοράς ως εποπτικό υλικό για δραστηριότητες αναδιήγησης και περιγραφής της ιστορίας

Παράλληλα δίνεται αφορμή για συζήτηση σχετικά με τον έρχομο της άνοιξης στην φύση.

Αναλυτικό ευρετήριο με τις αναρτήσεις της Άνοιξης,

 β7 Β1 Β2 Β3 Β4 Β5 Β6

3 Μαρ 2014

Ένα ποίημα για την κυρά-Σαρακοστή


Είμαι η κυρά Σαρακοστή,
ποδαράκια έχω επτά και μία μακριά ποδιά.
Στην ποδιά μου αυτή θα δεις, 
νόστιμα φαγητά σαρακοστιανά,
ψάρι, ταραμά, λαγάνα,
χαλβά, ελιές και φασολάδα.

Στο πρόσωπό μου δε θα βρεις
στόμα ζωγραφισμένο.
Μην απορείς,
είναι γιατί νηστεύω.
Αυτό σημαίνει
ότι μέχρι το Πάσχα να'ρθεί
 - για 40 μέρες δηλαδή -
θα τρώω νηστίσιμα φαγητά, σαρακοστιανά.

Μαντήλι κεντημένο το κεφάλι μου στολίζει
κι από πάνω στέκει ορθός ένας όμορφος σταυρός.
Τα χέρια μου έχω σταυρωμένα,
τα μακριά μου μαλλιά δεμένα,
κάθε μέρα κάνω προσευχή 
και νηστεία ταπεινή.

Και πώς μπορώ να καταλάβω ο χρόνος πως κυλά
και το Πάσχα πως θα'ρθεί ξανά;
Μα είναι απλό, πολύ απλό.
Όταν κάθε εβδομάδα από ένα ποδαράκι μου 
θα αφαιρείς, στο τέλος την Μεγάλη Εβδομάδα θα βρεις,
το Πάσχα, τα κόκκινα τ'αβγά, τις λαμπάδες 
τα τσουρέκια τα πασχαλινά και τα τραπέζια τα γιορτινά.


ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ!

Τις υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για την Σαρακοστή και τη Καθαρά Δευτέρα, θα βρείτε ΕΔΩ.

Εποπτικό υλικό για τον Μάρτιο: κάρτες αναφοράς και φύλλο εργασίας

Για τον Μάρτιο προτείνονται ακολούθως κάρτες αναφοράς και συνοδευτικό εποπτικό υλικό, μαζί με ένα ανοικτό φύλλο εργασίας για την εικαστική αναπαράσταση του Μάρτη.

Για τον ΜΑΡΤΙΟ βρείτε ΕΔΩ το ευρετήριο των αναρτήσεων του ιστολογίου. 


Αναλυτικό ευρετήριο με τις αναρτήσεις της Άνοιξης,

μαρτιο4 ΜΑΡΤΙΟ1 ΜΑΡΤΙΟ2μαρτιο5 μαρτιο3 μαρτιο6

2 Μαρ 2014

Στοματική Υγιεινή και Διατροφή στο Νηπιαγωγείο: ποιήματα για καλοκαιρινό θεατρικό του Νηπιαγωγείου

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΠΟΙΗΜΑΤΑ 
ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Σε απάντηση συναδέλφου, προτείνονται ακολούθως μερικά ποιήματα που μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο προγράμματος Στοματικής Υγιεινής ή Διατροφής στο Νηπιαγωγείο ή να χρησιμοποιηθούν σε καλοκαιρινή γιορτή με κάποιο αντίστοιχο θέμα.

10 αναρτήσεις του ιστολογίου για ΘΕΑΤΡΙΚΑ έργα 


ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ, 
12 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.

http://blogs.sch.gr/3dimkamat/2013/04/02/%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B21-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CE%B3%CE%B5%CF%81/
(ποιήματα για τη Στοματική Υγιεινή)
http://jvaiopoulou.users.uth.gr/017.%20poiimata.html
(ποίημα για την Τερηδόνα)
http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2F67dim-patras.weebly.com%2Fuploads%2F1%2F9%2F0%2F0%2F19005351%2F___.doc&ei=BzUTU-DvOPLK0AWhtIHoAg&usg=AFQjCNEM6D-qz0oG0wWcsCMyUCzIBAg3aw&sig2=8UbMvBtfMq4u_B3lktLUQQ
(ποιήματα και παροιμίες για τα δόντια)

Ακολουθούν ποίηματα για τους εξής 18 χαρακτήρες: δοντάκι λυπημένο, δοντάκι χαρούμενο, Σοκολάκης, Ζαχαρούλα, Δόνα Τερηδόνα, Ουλίτιδα, Γλυφιτζούρι, Σοκολάτα, Καραμέλα, Κόκα κόλα, Πατατάκι, Μήλο, Γιαούρτι, Πορτοκάλι, Οδοντόβουρτσα, Οδοντόκρεμα, Χαμόγελο και Οδοντίατρος.

**παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο της ανάρτησης να αναρτήσει τον σύνδεσμο από την γραμμή URL ΕΔΩ και όχι αυτούσιο το περιεχόμενο της ανάρτησης. Ευχαριστώ.
ΔΟΝΤΑΚΙ ΛΥΠΗΜΕΝΟ
Ωχ, ωχ, ωχ, πονώ και κλαίω,
είμαι τόσο λυπημένο μα και τόσο πονεμένο.
Κοίταξέ με το καημένο,
έχασα το όμορφο λευκό μου χρώμα
σαν κάρβουνο έγινα μαύρο,
κι όσο κι αν τώρα μετανιώνω 
τον οδοντογιατρό δεν τον γλυτώνω.
Ήμουν στ'αλήθεια λαίμαργο πολύ.
Τώρα καταλαβαίνω πως ήταν λάθος φοβερό
στις σοκολάτες, στα γλυκά, στα γλυφιτζούρια
να μην μπορώ να αντισταθώ.
Μα από δω και στο εξής,
θα δώσω μεγάλη προσοχή,
τις συμβουλές θα ακούω της μαμάς και του μπαμπά
θα αποφεύγω τα ζαχαρωτά 
και τα δοντάκια θα βουρτσίζω τακτικά.
Τι λέτε κι εσείς, παιδιά;
Αν αλλάξω συμπεριφορά,
λέτε να ξαναβρώ το χρώμα μου το λευκό,
χαμόγελο να χαρίζω εντυπωσιακό και αστραφτερό;

ΔΟΝΤΑΚΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ
Τρώω φρούτα και λαχανικά και για να διατηρώ 
το άσπρο μου και λαμπερό μου χρώμα,
δύο φίλες έχω κολλητές,
την οδοντόβουρτσα και την οδοντόκρεμα,
που για την υγειά μου είναι τόσο πολύ σημαντικές.
Για χαμόγελο λοιπόν λαμπερό και αστραφτερό, 
ένα είναι το μυστικό: βούρτσισμα τακτικό 
μετά από κάθε γεύμα υγιεινό.
Νομίζω πως θα συμφωνείτε: η υγεία των δοντιών
είναι ζήτημα πολύ σημαντικό, 
γιατί τα δοντάκια μας, παιδιά, είναι μοναδικά.
Είναι ευθύνη μας, λοιπόν, 
να τα προσέχουμε και να τα φυλάμε καθημερινά 
σαν πολύτιμο θησαυρό.

ΣΟΚΟΛΑΚΗΣ
Ο Σοκολάκης, είμαι εγώ,
μικρόβιο γερό και δυνατό!
Τα δοντάκια σκάβω με μανία,
κι είναι το σκάψιμο αυτό 
η αγαπημένη μου ασχολία. 
Στο σπιτάκι μου κρυμμένο,
μπαούλο με ζαχαρωτά, 
κοκα-κόλα, καραμέλες και μπόλικα, δροσερά παγωτά.
Ατρόμητο είμαι στ'αλήθεια εγώ, 
μη με βλέπετε μικρό,
στα δόντια σας μπορώ να κάνω μεγάλο κακό.
Όμως έχω έναν εχθρό, φοβερό και τρομερό,
το ξέρετε θαρρώ, είναι το νήμα το οδοντικό.

ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ
Σας φαίνομαι γλυκούλα;
Είμαι η Ζαχαρούλα. 
Με τον φίλο μου τον Σοκολάκη
φτιάχνω εγώ στα δοντάκια ένα σπιτάκι.
Κάθομαι στην κουνιστή μου πολυθρόνα,
γλυκονοστιμιές βγάζω από την μυστική μου γλυκοκρυψώνα.
Απολαμβάνω σοκοκακολάδα
και στα δοντάκια σας φέρνω πόνο και ζαλάδα.
Τίποτε δεν με φοβίζει, είμαι στ'αλήθεια πονηρή
και στα δόντια φέρνω την καταστροφή.
Όμως νιώθω φόβο αληθινό, 
ναυτία και τρομάρα μεγάλη με πιάνει, 
σαν δω του οδοντογιατρού την τανάλια 
απειλητικά να πλησιάζει.

ΔΟΝΑ ΤΕΡΗΔΟΝΑ
Βασίλισσα είμαι εγώ στην όμορφη Ισπεπονία.
Σε όλο τον κόσμο ξακουστή, 
για το χαμόγελο μου το αστραφτερό και λαμπερό
μέχρι που ήρθε...η Λουκία.
Ζήλια τυφλή με πιάνει και σφοδρή επιθυμία,
το φωτεινό χαμόγελό της να εξαφανίσω 
και τα κατάλευκα δοντάκια της με τερηδόνα να γεμίσω.
Όμως, μάταια προσπαθώ, 
η Λουκία έχει σύμμαχο φοβερό και τρομερό.
Ποιον ρωτάτε; Ποιον;
Μα φυσικά τον οδοντογιατρό.
Αν θέλετε λοιπον και εσείς να γλυτώσετε 
από της τερηδόνας την επιδρομή,
τη λύση αυτή ακούστε στη στιγμή:
τα δόντια βουρτσίστε πρωί και βράδυ
και γλυτώστε για πάντα από της τερηδόνας τον εφιάλτη.

ΟΥΛΙΤΙΔΑ
Φίλη είμαι εγώ της τερηδόνας,
και τα μικρόβια έχω
σύμμαχους πιστούς και φίλους καρδιακούς.

Το σπιτάκι μου στα ούλα φτιάχνω 
και τα δοντάκια κάνω να πονούν και να τρομάζουν.
Τα θεμέλιά τους εγώ γκρεμίζω,
τα δοντάκια με πληγές γεμίζω.
Στο βούρτσισμα λοιπόν το καθημερινό,
μην ξεχνάς ποτέ να τρίβεις δόντια και ούλα δυνατά,
να διώξεις τα μικρόβια από το στόμα μακριά.

ΓΛΥΦΙΤΖΟΥΡΙ
Αγαπημένη των παιδιών νοστιμιά είμαι εγώ.
Στο πέρασμά μου δύσκολα παιδί θα αντισταθεί.
Με ζάχαρη και χρώματα φτιαγμένο,
μπορεί να έχω γεύση γλυκιά,
μα στα δόντια κάνω ανεπανόρθωτη ζημιά.
Μη σε ξεγελά το παρουσιαστικό μου,
είμαι γλυκό το ξέρω και κάθε παιδί θέλει να με γευθεί.
Όμως, πρόσεξε μην το παρακάνεις...
Με μέτρο να με τρως, αν θες για το χαμόγελό σου το λαμπερό,
τον θαυμασμό όλων να απολαμβάνεις.


ΣΟΚΟΛΑΤΑ

Λευκή ή αμυγδάλου,
υγείας, πικρή ή γεμιστή, 
είμαι εγώ η σοκολάτα,
για τη γλυκύτητά μου
σε όλον τον κόσμο ξακουστή
και βασίλισσα της ζαχαροπλαστικής αληθινή.
Το κακαόδεντρο είναι η μαμά μου 
και αδερφάκια μου οι κόκκοι του κακάο.
Όμως, φίλε μου καλέ, πρόσεχε πολύ.
Με βούτυρο, γάλα και ζάχαρη είμαι φτιαγμένη,
που σημαίνει δηλαδή, ότι όσο κι αν είμαι εγώ γλυκιά,
κακό μεγάλο μπορώ να κάνω 
στα δοντάκια σου τα γερά και λαμπερά.
Μην με τρως λοιπόν συχνά,
γιατί ενέργεια σου δίνω, μα και περιττά κιλά.

  ΚΑΡΑΜΕΛΑ
Η καραμέλα είμαι εγώ,
νοστιμιά μικρή, ζαχαρωτή.
Βουτύρου, με γεύση μαστίχα ή βανίλια, 
γεμιστή ή σαν ζελεδάκι απαλή,
είμαι εγώ υπέροχη, καταπληκτική.
Φορεματάκια άπειρα φορώ,
με χρώματα φανταχτερά,
περιτυλίγματα, τα λένε θαρρώ.
Κάθε παιδί που με κρατά,
σαν θησαυρό του με φυλά,
στις χούφτες ή στην τσέπη,
πάντα θα βρω μια θέση.


ΚΟΚΑ ΚΟΛΑ
Για το σκούρο χρώμα μου και τις φυσαλίδες μου
είμαι εγώ σε όλον τον κόσμο φημισμένη.
Κόκα-κόλα το όνομά μου, 
των αναψυκτικών η αρχηγός.
Η πίτσα, το χάμπουργκερ και το σουβλάκι
 φίλοι μου είναι κολλητοί.
Μα, για σκέψου λίγο, είναι αυτή
υγιεινή διατροφή;
Στο διάφανό μου το μπουκάλι,
το όνομά μου σε ετικέτα κόκκινη θα δεις,
αμέσως θα με αναγνωρίσεις και την γλυκιά μου δροσερή γεύση σίγουρα θα θες να γευτείς.
Όμως, μην ξεγελαστείς!
Δύναμη έχω φοβερή,
το όμορφο χρώμα των δοντιών να χαλάσω,
και τα δοντάκια σου από άσπρα και αστραφτερά, 
σκούρα και καφετιά να κάνω.


ΠΑΤΑΤΑΚΙ
Είμαι εγώ το πατατάκι.
Της κυρά-πατάτας το γνωστό παιδάκι.
Τηγανητό, τραγανιστό, 
σε σακουλάκι με τα αδερφάκια μου κατοικώ.
Είμαστε εμείς τα τσιπς και αν μας δεις,
δύσκολα στην νοστιμιά μας θα αντισταθείς.
Γιατί, όποιος στ'αλήθεια δοκιμάζει να μας φάει,
νιώθει τέτοια λαιμαργία, που δύσκολα, 
πολύ δύσκολα σταματάει.


ΜΗΛΟ
Επιτέλους, ήρθα κι εγώ να δείξω στα παιδιά, 
τι σημαίνει υγιεινό φαγητό.
Φρούτο διάσημο είμαι εγώ,
κόκκινο και ζουμερό.
Στους πάγκους της λαϊκής 
σίγουρα θα με βρεις,
οι ποικιλίες μου πολλές, αλλά η γεύση μου μία και μοναδική.
Για μένα έχουν γραφτεί τραγούδια, παροιμίες, αινίγματα πολλά, που όλα μιλούν για την αξία μου, παιδιά.
Μην ξεχνάς λοιπόν ποτέ πως

"Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα", 


ΓΙΑΟΥΡΤΙ
Από γάλα είμαι φτιαγμένο, σε κεσεδάκι θα με βρεις,
πήλινο ή πλαστικό, με γεύσεις φρούτων ή και σκέτο,
αγελαδινό ή πρόβιο, δροσιστικό, υγιεινό,
με τη βελούδινη γεύση μου, όλους τους κατακτώ.
Είμαι εγώ το γιαουρτάκι και σου κλείνω το ματάκι,
δικό μου φιλαράκι σαν γίνεις,

για πολλά χρόνια θα έχεις
κόκκαλα γερά μα και δόντια αστραφτερά.
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Στην οικόγενεια των φρούτων ανήκω και εγώ.
Το πιο γνωστό από τα φρούτα τα εσπεριδοειδή,
ξεχωρίζω με το όμορφό μου χρώμα το πορτοκαλί.
Πλούσιο σε βιταμίνη C,
είμαι εγώ απαραίτητο 
στην καθημερινή σου διατροφή.
Είτε ως φρούτο είτε σε χυμό, 
φρεσκοστυμμένο, δροσερό,
ενέργεια σου δίνω και έχω εγώ αξία μοναδική.


ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ
Η υγεία των δοντιών δουλειά δική μου.
Φίλος σου πιστός, πρωί και βράδυ,
ύστερα από κάθε γεύμα,
τα δοντάκια καθαρίζω 
και δροσερή ανάσα σου χαρίζω.
Για το φωτεινό σου χαμόγελο φροντίζω
κι όσα χρόνια κι αν περάσουν,
εμένα θα έχεις συντροφιά σου.
Έχω δύο αδερφάκια, 
την οδοντόπαστα και το νήμα το οδοντικό,
οι τρεις μας όταν σμίξουμε, κάνουμε συνδυασμό μοναδικό.
Εμάς τα μικρόβια σαν δουν,
θαρρώ πως τρέμουν σαν το ψάρι έξω από το νερό.

  ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ
Σε σωληνάριο θα με βρεις 
και με την γεύση μου θα εντυπωσιαστείς.
Μέντα, κεράσι, φράουλα,
λευκή, γαλάζια ή ριγέ,
είμαι η οδοντόκρεμα,
των δοντιών ο φρουρός και φίλος σου πιστός.
Με την οδοντόβουρτσα αχώριστο ζευγάρι,
εμένα κάθε μέρα αν χρησιμοποιείς, 
το χαμόγελό σου θα είναι αστραφτερό 
και θα έχει άλλη χάρη.
ΧΑΜΟΓΕΛΟ
Όταν τα δοντάκια σου φροντίζεις, 
θα είμαι εγώ αστραφτερό 
και πάντα θα σε κάνω να ξεχωρίζεις.
Μα σαν τα δοντάκια σου χαλάσουν,
τότε πώς μπορώ να είμαι χαρούμενο και λαμπερό;
Μην ξεχνάς λοιπον αυτό:
για χαμόγελο φωτεινό, ένα είναι το μαγικό συστατικό:
βούρτσισε τα δοντάκια σου καλά
και μην τρως πολλά γλυκά, τούρτες και ζαχαρωτά.

  ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ
Των δοντιών ο γιατρός είμαι εγώ, ο οδοντογιατρός.
Για τη στοματική υγιεινή μία είναι η συνταγή:
σωστή διατροφή, ζάχαρη λιγοστή,
βούρτσισμα καθημερινό με οδοντόκρεμα ή νήμα οδοντικό.
Κι όταν το δοντάκι σου πονέσει, 
ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα θα έχουν φταίξει.
Όμως εγώ είμαι εδώ, λύση να δώσω στο λεπτό:
θα καθαρίσω τα δοντάκια, θα κυνηγήσω τα μικροβιάκια,
και αν χρειαστεί 
με σφράγισμα θα γιάνω το δοντάκι 
που σε ταλαιπωρεί. 

**παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο της ανάρτησης να αναρτήσει τον σύνδεσμο από την γραμμή URL ΕΔΩ και όχι αυτούσιο το περιεχόμενο της ανάρτησης. Ευχαριστώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ