Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


29 Απρ 2015

Παιχνιδομετρήματα έως το 30

Ακολουθούν προτάσεις μαθηματικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών από τη συνάδελφο Γεωργία Μουντζούρη.


Τα αριθμητικά παιχνίδια που σχετίζονται με την αναγνώριση των αριθμητικών ψηφίων μπορούν να πραγματοποιηθούν με μία ποικιλία υλικών. Παρακάτω, παρουσιάζονται κάποιες ιδέες, για την υλοποίηση σχετικών δραστηριοτήτων σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ 1).Ταψί για cupcakes-χάρτινη καρτέλα αβγών-πλαστικά μπουκάλια του ιδίου μεγέθους-χάρτινες θήκες για cupcakes-σύρμα πίπας κτλ. 2). Χάντρες διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων βόλοι-pom pom-κουμπιά-πολύχρωμα καπάκια μπουκαλιών-συνδετήρες-διάφοροι σπόροι-κοχύλια-σπίρτα ή οποιοδήποτε άλλο υλικό έχουμε στο σχολείο μας ή φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι τους. 3).Ανεξίτηλος μαρκαδόρος για γραφή των αριθμών στα μπουκάλια. 4). Αυτοκόλλητα με αριθμούς για το ταψάκι των cupcakes.



ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Αρχικά, σημειώνουμε αριθμητικά ψηφία στα μπουκάλια, στις καρτέλα των αβγών, στις χάρτινες θήκες ή κολλάμε αντίστοιχα αυτοκόλλητα. Τα παιδιά επιλέγουν το υλικό που θέλουν να εναποθέσουν κάθε φορά. Οι δραστηριότητες έχουν πολλές παραλλαγές, ενώ παράλληλα, φροντίζουμε να υιοθετούμε και ιδέες και προτάσεις των παιδιών. 


1). Χάρτινες θήκες για cupcakes 
(αριθμοί έως το 10):

Οι θήκες είναι τοποθετημένες ανάποδα σε τυχαία σειρά και ο παίκτης επιλέγει μία, αναγνωρίζει το ψηφίο και το δείχνει στα παιδιά. Έπειτα, τοποθετεί στο εσωτερικό της θήκης το υλικό που έχει αποφασιστεί.









2). Μπουκάλια και ταψί για cupcakes (αριθμοί έως το 12):

Παρουσιάζουμε τα μπουκάλια μπερδεμένα. Τα παιδιά τα διατάσσουν από το μικρότερο στο μεγαλύτερο αριθμό. Αναφέρουμε έναν αριθμό και το παιχνίδι ξεκινά. Ο παίκτης τον βρίσκει και τοποθετεί τόσα πομ-πομ στο αντίστοιχο μπουκάλι ή καπάκια μπουκαλιών στο ταψί. Μετρά αργά ώστε να επιβεβαιώσουν και τα υπόλοιπα παιδιά την απάντηση. Οι οδηγίες μας μπορούν να ξεφύγουν από το σύνηθες "βάλε 8 καπάκια στον αριθμό 8" κτλ., έτσι ώστε το παιχνίδι να γίνει πιο ενδιαφέρον. Για παράδειγμα μπορούμε να ζητήσουμε:

-Βάλε 6 μεγάλα (μικρά πομ πομ) στο μπουκάλι με τον αριθμό 6.

-Βρες τον αριθμό που ακολουθεί το 3 και βάλε τόσα πομ πομ στο αντίστοιχο μπουκάλι.

-Βάλε στο μπουκάλι με τον μεγαλύτερο ή μικρότερο αριθμό τόσα πομ πομ όσα δείχνει ο αριθμός. Ποιος αριθμός είναι;

-Ρίξε στο μπουκάλι με τον αριθμό 10, μόνο κίτρινα πομ πομ.

-Βρες πόσο κάνει 2 + 3 και βάλε τα πομ πομ στο μπουκάλι που πρέπει.







3). Σύρμα πίπας και χάντρες (αριθμοί έως το 20):

Για το παιχνίδι αυτό, χρειάζεται μία μικρή προεργασία. Γράφουμε τους αριθμούς που θέλουμε σε μικρού μεγέθους χαρτιά, τα πλαστικοποιούμε για να είναι ανθεκτικά και τα κολλάμε με θερμοκόλλα στην άκρη κάθε σύρματος. 

Στο παιχνίδι, κάθε αριθμός τοποθετείται σε τυχαία σειρά δίπλα στον άλλο. Ο παίκτης επιλέγει έναν αριθμό, τον αναγνωρίζει αναφέροντάς τον και τον δείχνει στα παιδιά ελεγκτές. Έπειτα, περνά από το σύρμα τόσες χάντρες όσες δείχνει ο αριθμός. Η διαδικασία αυτή, αποτελεί και μία πολύ καλή άσκηση λεπτής κινητικότητας. Επειδή η διαδικασία είναι χρονοβόρα, μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα 2-3 παιδιά και να περάσουν τις χάντρες τους. 







Δεν ξεχνάμε ότι στο τέλος, πρέπει πάντα να γίνεται έλεγχος από τα ίδια τα παιδιά. Ο παίκτης που πέρασε τις χάντρες κρατά το σύρμα πίπας και ένα δεύτερο παιδί μετρά τις χάντρες για να γίνει ταυτοποίηση του αποτελέσματος.




Όταν περαστούν οι χάντρες σε όλους τους αριθμούς, ζητάμε από τα παιδιά να τους διατάξουν από το μικρότερο στον μεγαλύτερο και αντίστροφα. 

Στη συνέχεια, καλούνται να παρατηρήσουν, να  αναγνωρίσουν και να δείξουν τους αριθμούς που ζητάμε. Παραδειγματικά:

-Ποιος αριθμός είναι ανάμεσα στο 16 και το 18;

-Ποιοι αριθμοί είναι μεγαλύτεροι από το 10;

-Ποιος αριθμός δεν έχει καμία χάντρα;

-Ποιοι αριθμοί υπάρχουν σε κόκκινο σύρμα πίπας; Ποιοι σε κίτρινο;

-Ποιος είναι ο πιο μεγάλος ή πιο μικρός αριθμός που έχουμε στο παιχνίδι αυτό;






4). Καρτέλα αβγών (αριθμοί έως το 30):

Το συγκεκριμένο παιχνίδι παίζεται ως εξής: Αναφέρουμε τον αριθμό που θα ασχοληθεί ο παίκτης (αργότερα εναλλακτικά, κάθε παίκτης μπορεί να επιλέξει μόνος του έναν αριθμό). Ο παίκτης αναγνωρίζει τον αριθμό, τον δείχνει στην ολομέλεια, τον κατονομάζει και τοποθετεί τόσες χάντρες ή κοχύλια ή βόλους στην αριθμητική καρτέλα. Η διαφορά με την αναγνώριση της προηγούμενης περίπτωσης είναι ότι εδώ, υπάρχουν αριθμοί μεγαλύτεροι από τη δεκάδα και την εικοσάδα. Έτσι, δίνεται η ευκαιρία σε κάθε παιδί να επιλέξει εάν θέλει να παίξει με μικρούς ή μεγάλους αριθμούς.





Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, τα παιδιά μπορούν να βγάλουν κάποια συμπεράσματα σχετικά με τα ερωτήματα που θέτουμε:

-Ποιος αριθμός είναι μεγαλύτερος από αυτούς που βλέπετε εδώ;

-Ποιος είναι ο μικρότερος;

-Διαβάστε τους αριθμούς την 2ης, της 3ης σειράς κτλ.

-Σε ποιους αριθμούς τοποθετήσατε γαλάζιες ή πορτοκαλί ή κόκκινες χάντρες;

Τέλος, τα παιχνίδια τοποθετούνται εναλλακτικά στη Γωνιά των Μαθηματικών, η οποία φροντίζουμε να ανανεώνεται με νέο υλικό, σχετικό με τη μαθηματική έννοια που δουλεύουμε κάθε φορά.



Γεωργία Μουντζούρη

4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης 
Υποψήφια Διδάκτορας Π.Τ.Π.Ε.  
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

28 Απρ 2015

Εικονόλεξο για το ποίημα "Η απεργία των λουλουδιών" της Ελένης Τσούση με αφορμή την Πρωτομαγιά

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε το ποίημα της Ελένης Τσούση (Πιτσίνα) "Η απεργία των λουλουδιών" μαζί με προτεινόμενες δραστηριότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν για την Πρωτομαγιά.
http://pitsina-crafts.blogspot.gr/2012/04/blog-post_7175.html

Επίσης, το ποίημα επεξεργάστηκε η Πόπη στον σύνδεσμο που ακολουθεί, με πολλές πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες:
http://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/anoixi/protomagia-apergia-loyloydion/
και η Ντίνα στον σύνδεσμο:
http://tanipiataxidevoun.blogspot.gr/2014/04/blog-post_8633.html

Για την Πρωτομαγιά 10 αναρτήσεις ΕΔΩ 
και για την Άνοιξη ευρετήριο αναρτήσεων ΕΔΩ

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ 
"Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ"








1ο σεμινάριο γνωριμίας με το σύστημα μάθησης NTC: 9 - 10 Μαΐου 2015 - Neue Schule Athen

Ακολουθεί ανάρτηση-ενημέρωση για τις εργασίες του 1ου σεμιναρίου γνωριμίας με το σύστημα μάθησης NTC.

Σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στις εργασίες του 1ου σεμιναρίου γνωριμίας με το σύστημα μάθησης NTC, που θα πραγματοποιηθεί στις 9-10 Μαΐου 2015 και ώρες 10πμ με 2μμ στο Neue Schule Athen,  Ελληνογερμανικός Σύλλογος Πολιτισμού και Παιδείας (δ/νση Nεάρχου 52-54, Ηλιούπολη).

Στόχος του σεμιναρίου είναι η γνωριμία με το σύστημα μάθησης NTC (Nikola Tesla Center programe), που αποτελεί εξειδικευμένο πρόγραμμα για ανάπτυξη διανοητικών ικανοτήτων και έχει σχεδιαστεί για γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά σε παιδικούς σταθμούς και σχολεία. Το σεμινάριο απευθύνεται σε βρεφοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, παιδαγωγούς, ψυχολόγους και άλλους επαγγελματίες που ασχολούνται με την εκπαίδευση των παιδιών. Κύριος εισηγητής είναι ο δημιουργός του NTC Δρ. Ράνκο Ράγιοβιτς, που έχει ειδίκευση στην νευροενδοκρινολογία, είναι μέλος και συνεργάτης της UNICEF στον τομέα της πρώιμης εκπαίδευσης, Πρόεδρος της Επιτροπής για χαρισματικά παιδιά και μέλος ΔΣ της MENSA International.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το NTC υλοποιείται σε 14 χώρες της Ευρώπης, εκ των οποίων σε 6 υλοποιείται διαπιστευμένα με την υποστήριξη των οικείων Υπουργείων Παιδείας (Κροατία, Σλοβενία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Δημοκρατία της Τσεχίας) και της UNICEF (Βοσνία και Ερζεγοβίνη). Στα υπόλοιπες 8 πραγματοποιείται σε συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα (Νορβηγία, Ελβετία, Ιταλία, Σλοβακία, Ρουμανία, ΠΓΔΜ, Ουγγαρία, Βουλγαρία), ενώ σε αρκετές χώρες, το πρόγραμμα βρίσκεται σε πιλοτική φάση (Γερμανία, Πολωνία, Ισραήλ, Αυστρία).

Πιστεύοντας ότι η πρότασή μας αντανακλά κοινούς στόχους για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του έργου των εκπαιδευτικών, σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στις εργασίες του 1ου σεμιναρίου γνωριμίας με το σύστημα μάθησης NTC.Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο 210 99 55 997, Neue Schule Athen. 



Τι θα ακούσετε και μάθετε στο σεμινάριο του NTC Συστήματος Μάθησης;
Το σεμινάριο απευθύνεται σε βρεφοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, παιδαγωγούς, ψυχολόγους και άλλους επαγγελματίες που ασχολούνται με την εκπαίδευση των παιδιών, και θέλουν να μάθουν περισσότερα σχετικά με τα νέα επιστημονικά ευρήματα και γνώση για την πρώιμη διέγερση και διανοητική ανάπτυξη.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε τρία μέρη.
Στο πρώτο μέρος της διάλεξης θα μάθετε τα πάντα για:
-το NTC Σύστημα μάθησης και τις νέες γνώσεις στις οποίες βασίζεται το πρόγραμμα,
-τον τρόπο με τον οποίο ενισχύονται οι διανοητικές ικανότητες του παιδιού,
-την πρόληψη της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής,
-τη σημασία του συντονισμού και της κίνησης για την διανοητική ανάπτυξη,
-τα πιο συνηθισμένα λάθη που οι γονείς κάνουν ασυναίσθητα, τα οποία μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την ανάπτυξη του παιδιού, και άλλα.
Το δεύτερο και το τρίτο μέρος του σεμιναρίου είναι το πρακτικό μέρος του NTC Συστήματος μάθησης. Ο Δρ Ράνκο Ράγιοβιτς θα σας ενημερώσει σχετικά με τη σημασία της λειτουργικής γνώσης και θα σας μάθει πώς να διαμορφώνετε ερωτήσεις, τις μυστηριώδεις ιστορίες και γρίφους που θα συμβάλουν σημαντικά στην αφομοίωση της ύλης από το παιδί και την προαγωγή της λειτουργικής γνώσης.
Ομιλητής και εκπαιδευτής, ο Δρ Ράνκο Ράγιοβιτς είναι δημιουργός του NTC Συστήματος μάθησης, γιατρός με ειδίκευση στη νευροφυσιολογία, Πρόεδρος της Επιτροπής της MENSA Ιnternational για χαρισματικά παιδιά και συνεργάτης της UNICEF για την πρώιμη εκπαίδευση.
Το NTC Σύστημα μάθησης αυξάνει το νοητικό δυναμικό των παιδιών και μέσα από αυτό το πρόγραμμα αναπτύσσονται η ταχύτητα της σκέψης και συλλογισμού - η λεγόμενη λειτουργική γνώση.
Το NTC Σύστημα μάθηση είναι ένα πρόγραμμα που βασίζεται στις επιστημονικές έρευνες στον τομέα της νευροφυσιολογίας, οι οποίες δείχνουν ότι στα παιδιά μέχρι το έβδομο έτος της ηλικίας τους αναπτύσσεται το 75% των νευρωνικών συνδέσεων, που λέγονται συνάψεις, και είναι άμεσα υπεύθυνες για τις διανοητικές ικανότητες των παιδιών.
Είναι γεγονός ότι η νοημοσύνη δεν εξαρτάται μόνο από τον αριθμό των νευρώνων, δηλαδή ότι δεν εξαρτάται μόνο από το γενετικό δυναμικό, αλλά και από τις συνδέσεις ανάμεσα στους νευρώνες, τις λεγόμενες συνάψεις. Η περίοδος μέχρι επτά ετών είναι η πιο πολύτιμη για τη δημιουργία νέων νευρωνικών συνδέσεων (συνάψεων).
Το NTC ασχολείται με το πώς να διεγερθεί η ανάπτυξη των συνάψεων και με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται το τεράστιο δυναμικό των παιδιών πριν αρχίσουν το σχολείο και κατά την διάρκεια της σχολικής περιόδου, θέματα τα οποία θα αναλυθούν από τον Δρ. Ράνκο Ράγιοβιτς κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
Η κρισιμότητα της ηλικιακής φάσης έως το 7ο έτος επιτάσσει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην προσχολική ηλικία, στην αποτελεσματικότητα της μάθησης και τη χρήση της μνήμης των παιδιών. Εφόσον κατά τη διάρκεια της τυπικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημιουργείται το υπόλοιπο 25% των εναπομενόντων συνάψεων και η ολοκληρώνεται η ανάπτυξη των ικανοτήτων του εγκεφάλου, τότε είναι σημαντικό να δώσουμε έμφαση σε αυτήν την κρίσιμη, πρώτη φάση ανάπτυξης.
Το NTC σύστημα μάθησης υλοποιείται με διάφορους τρόπους, είτε μέσω των Υπουργείων Παιδείας είτε μέσω διακεκριμένων εκπαιδευτικών κέντρων, σε 14 ευρωπαϊκές χώρες.
Το πρόγραμμα προσφέρει τρόπους εντοπισμού των χαρισματικών παιδιών, τα χαρακτηριστικά τους και τους τρόπους να αυξηθεί το IQ τους, καθώς και μεθόδους ανάπτυξης των δεξιοτήτων και της δημιουργικής σκέψης. Το σύστημα τονίζει τη σημασία της οικογένειας και της ευρύτερης κοινότητας (νηπιαγωγεία, σχολεία, πρότυπα σχολεία) στην ανάπτυξη των χαρισματικών παιδιών.
Το NTC Σύστημα μάθησης φιλοδοξεί να αλλάξει την προσέγγιση, τις αρχές και τον τρόπο διδασκαλίας των παιδιών μας.

 





27 Απρ 2015

ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΑΗ

Το τραγούδι του Μάη μπορείτε να το βρείτε και να το κατεβάσετε ως αρχείο mp3 στον σύνδεσμο που ακολουθεί:


Οι στίχοι έχουν ως εξής:
Στου ουράνιου τόξου το γιοφύρι
κάθεται ο ήλιος και γελάει.
Κάπου ετοιμάζεται γιορτή
κι η Άνοιξη μοσχοβολάει.
Βάζουν οι μέλισσες τη μουσική
 οι πεταλούδες τον χορό τους.
Λουλούδια στέλνουν τις μυρωδιές,
πέταλα ανοίγουν τις ομορφιές τους.
Φέρνουν κορδέλες τα πουλιά
κι όλα τυλίγονται γλυκά,
φτιάχνουν στεφάνι για τον Μάη
κι η Άνοιξη μοσχοβολάει.
Καλάθια λιάζονται
φρούτα γεμάτα,
φράουλες, μούσμουλα
και κερασάκια,
κερνάει ο Μάης παγωτό
γλυκό χυμό από λουλουδάκια.
Το αντίστοιχο φύλλο εργασίας θα το βρείτε ΕΔΩ

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΑΗ 






26 Απρ 2015

Πρωτομαγιά στο Νηπιαγωγείο: 17 χρήσιμες συνδέσεις για κατασκευές

Ακολουθούν 17 ακόμα χρήσιμες συνδέσεις 
για μαγιάτικα στεφάνια

Για την Πρωτομαγιά 10 αναρτήσεις ΕΔΩ 
και για την Άνοιξη ευρετήριο αναρτήσεων ΕΔΩ 


Βρείτε τις 3 προηγούμενες προτάσεις για κατασκευές και διδακτική αξιοποίηση στην ετικέτα 

1.
http://blog.funlab.it/2013/08/lavoretti-con-le-cialde-caffe-50-idee-creative/
(από θήκες καφέ - ομαδικό)
2.
http://softeoscar.altervista.org/2011/10/ghirlande-di-fiori/#more-1912
(μόνο φώτο)
3.
http://www.lavoretticreativi.com/ghirlanda-di-fiori-sagome/
(απλό, με πατρόν)
4.
http://bugaboominimrme.blogspot.gr/2011/08/what-to-do-with-paper-napkins-besides.html
(στεφάνι από χαρτοπετσέτες - παπαρούνες - ομαδικό - δύσκολο)
5.
http://www.mammafelice.it/2012/12/04/ghirlanda-natalizia-con-cartoni-delle-uova/
(στεφάνι από θήκη αβγών - ομαδικό)
6.
http://www.praxis-jugendarbeit.de/basteln-bastelideen/Buntpapier-Blumenkranz.html
(απλό ατομικό με πατρόν)
7.
http://www.uptodateinteriors.com/2014/03/butterfly-spring-wreath.html
(πεταλουδένιο στεφάνι)
για τις εκτυπώσιμες πεταλούδες:
http://what-a-beautiful-mess.blogspot.gr/2013/04/scraps-of-elegance.html
8.
http://sisterssuitcaseblog.com/2012/03/butterfly-paint-chip-wreath.html
(στεφάνι με πεταλούδες)
9.
http://www.bumpsmitten.com/2011/04/diy-tutorial-butterfly-wreath.html
(άλλο ένα πρωτότυπο - ομαδικό - στεφάνι)
10.
http://lakesidestamper.com/butterfly-wreath/
(άλλο ένα με πεταλούδες)
11.
http://indiecraftparade.com/blog/archives/2788
(άλλο ένα ομαδικό με πεταλούδες)
12.
http://blogabouteva.blogspot.gr/2011/05/felt-butterfly-wreath.html
(και άλλο ένα με τσόχα)
13.
https://happyandharried.wordpress.com/2013/03/26/colorful-spring-paper-wreath/
(πρωτότυπο με χάρτινα φύλλα)
14.
http://thecardswedrew.com/spring-pinwheel-wreath/
(άλλο ένα με αναλυτικές φώτο)
15.
http://thecardswedrew.com/spring-has-sprung-wreath-circa-2012/
(πανέμορφο - ομαδικό)
16.
http://www.cbc.ca/parents/play/view/sweetest-spring-craft-cork-stamped-flower-wreath
(πρωτότυπο και πολύ εύκολο - ατομικό στεφάνι - με φελλοτύπωμα και κουμπιά)
17.
εναλλακτικά μπορούμε να διακοσμήσουμε το M του Μάη (από εμπριμέ χαρτόνι) με λουλούδια:
http://thelifeofmrsmartinez.blogspot.gr/2011/11/christmas-wreath.html
(ενδεικτικό παράδειγμα)








25 Απρ 2015

Ενημέρωση για δίωρο σεμινάριο μουσικής αγωγής για παιδιά προσχολικής ηλικίας

Ακολουθεί ανάρτηση ενημέρωσης σχετικά με ένα μονοετές επιμορφωτικό πρόγραμμα με εισηγήτρια τη Μαρία Μιχαλοπούλου, πρόδρομος του οποίου είναι δίωρο σεμινάριο για παιδιά προσχολικής ηλικίας. 
Ευχαριστώ τη συνάδελφο για την ενημέρωση.

"Ρυθμοζαβολιές και Μελομύθια"


21 Απρ 2015

Άνοιξη και Πρωτομαγιά: ένα εικονόλεξο για το τραγούδι "Λουλουδόκοσμος"

Ακολουθεί ένα εικονόλεξο για το υπέροχο τραγούδι "Λουλουδόκοσμος" που μπορεί να αξιοποιηθεί παράλληλα με την επεξεργασία του θέματος της Πρωτομαγιάς και της Άνοιξης.

Για την Πρωτομαγιά 10 αναρτήσεις ΕΔΩ 
και για την Άνοιξη ευρετήριο αναρτήσεων ΕΔΩ
Βρείτε και κατεβάστε το τραγούδι από τον σύνδεσμο:
http://picosong.com/K6Vw/


Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

 Να ‘ταν ο κόσμος μας περβόλι κι εμείς αδελφωμένοι όλοι,

σαν τα λουλούδια πλάι-πλάι, ο ένας τον άλλο να αγαπάει.



Να μην υπάρχει περηφάνια, τι μενεξέδες, τι γεράνια,

συντροφιασμένοι εμείς και φίλοι, περικοκλάδες και τριφύλλι(2)



Να ‘ρθει μια αυγή να μας φωτίσει, δίχως πολέμους, δίχως μίση,

να ‘ρθει μια μέρα να χαράξει κι όλο τον κόσμο ν’ αλλάξει.



Να μην υπάρχει περηφάνια, τι μενεξέδες, τι γεράνια,

συντροφιασμένοι εμείς και φίλοι, περικοκλάδες και τριφύλλι(2)

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ "ΛΟΥΛΟΥΔΟΚΟΣΜΟΣ"




20 Απρ 2015

Μία πρόταση για καλοκαιρινή γιορτή από το Νηπιαγωγειό Χώρας Άνδρου: ένα αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη

Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση της εξαιρετικής καλοκαιρινής γιορτής (αφιέρωμα) τον Οδυσσέα Ελύτη. Τα τραγούδια της γιορτής συμπεριλαμβάνονται στο βίντεο.


ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 

15 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.




Καλώς ήρθατε κοντά μας στην ωραία συντροφιά μας.

Ποιήματα και τραγούδια θα σας πούμε του μεγάλου ποιητή που εφέτος όλοι τιμούμε.

Από τα Ρώ του Έρωτα και τις Μικρές Κυκλάδες, τον Ήλιο τον Ηλιάτορα, κανένα δεν ξεχνάμε. Το κοχύλι και τον γλάρο, τη γοργόνα, τ'άστρα και τον ουρανό, τη μικρή την ποδηλάτισσα και το ωραίο μαγισσάκι και τον βασιλιά τον ήλιο.

Οδυσσέας Ελύτης: 100 χρόνια από τη γέννησή του

Τα Ρω του Έρωτα

Αρχή του κόσμου πράσινη κι αγάπη μου θαλασσινή
την κλωστή σου λίγο λίγο τραγουδώ και ξετυλίγω.

Διαβάζω μέσα στο νερό, το άλφα το βήτα και το ρω, τα δυο μας τα ονόματα ν'αλλάζουν χίλια χρώματα.

Η χαρά μου για να παίξει διάλεξε κοπέλες έξι. Κάθεμια κι από μια λέξη, να τη λέω ώσπου να φέξει.

Αυτό που λέμε σ'αγαπώ, σε δέντρα θα το τρίξω, με τον αέρα να στο πω και να σου το φυσήξω.

Να χα μια γομολάστιχα να πιάνει στα γραμμένα, να σβήσω τα τετράστιχα, για να κρατήσω εσένα.

Ο Ήλιος ο ηλιάτορας ο πετροπαιχνιδιάτορας λίγο το στόμα του άνοιξε κι ευθύς εμύρισε άνοιξη.
[ενδιάμεση ανάγνωση από το βιβλίο της Κατερίνα Τζαβάρα "Μαγικές Διαδρομές στην Τέχνη: Οδυσσέας Ελύτης"]

"Ε, σεις, στεριές και θάλασσες, τ' αμπέλια κι οι χρυσές ελιές ακούτε τα χαμπέρια μου μέσα στα μεσημέρια μου "Σ'όλους τους τόπους κι αν γυρνώ, μόνο ετούτο αγαπώ".

Στο κύμα πάει να κοιμηθεί δεν έχει τι να φοβηθεί. Μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει γλάρος είναι και πηγαίνει.

Το κοχύλι
Έπεσα για να κολυμπήσω κι άφησα την καρδιά μου πίσω. Άφησα την καρδιά μου χάμω σαν το κοχύλι μες στην άμμο. Πέρασαν όλες οι κοπέλες με τα μαγιό και τις ομπρέλες. Ύστερα πέρασαν οι φίλοι, κανείς δε βρήκε το κοχύλι. Χρόνους και χρόνους κολυμπάω πού να ν'αγάπη για να πάω. Έφαγε η θάλασσα τον βράχο κι έμεινε το νησί μονάχο.

Τα τζιτζίκια

Η Παναγιά τα πέλαγα
κρατούσε στην ποδιά της.
Την Σίκινο, την Αμοργο
και τ’ άλλα τα παιδιά της.

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.
Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

Απο την άκρη του καιρού
και πίσω απ’ τους χειμώνες
άκουγα σφύριζε η μπουρού
κι έβγαιναν οι Γοργόνες.

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.
Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

Κι εγώ μέσα στους αχινούς
στις γούβες στ’ αρμυρίκια
σαν τους παλιούς θαλασσινούς
ρωτούσα τα τζιτζίκια:

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.
Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ