Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


31 Ιαν 2019

Ημερολόγιο Φεβρουαρίου 2019 και πίνακας καταγραφής καιρού

Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Φεβρουάριο του 2019.

Περιλαμβάνονται:
Υπαπαντή του Κυρίου: 2 Φεβρουαρίου
Ημέρα Αγίου Βαλεντίνου: 14 Φεβρουαρίου
Αρχή Τριωδίου: 17 Φεβρουαρίου
Τσικνοπέμπτη: 28 Φεβρουαρίου

Οι αναρτήσεις του ιστολογίου για τον Φεβρουάριο
βρίσκονται ΕΔΩ.





27 Ιαν 2019

Αρκουδάκι νυσταγμένο σε φεγγαράκι ασημένιο: πρόταση κατασκευής

Ακολουθεί πρόταση κατασκευής για τα ζώα σε χειμερία νάρκη.
Η συγκεκριμένη προτείνει την αρκούδα, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί για όλα τα ζώα που κοιμούνται τον χειμώνα.





Template φεγγαριού
Μπορεί να κοπεί σε χάρτινο πιάτο και να βαφτεί ανάλογα με τέμπερα, ασημένια ή χρυσαφί.
Εναλλακτικά μπορεί να εκτυπωθεί σε κίτρινο ή γκρι χαρτόνι, Α4.


Template με το κοιμισμένο αρκουδάκι



20 Ιαν 2019

Με αφορμή την Μπάμπουσκα του "θείου Πλάτωνα" (Άλκη Ζέη): 15 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης (β' μέρος)

Το τρίτο κεφάλαιο του "Θείου Πλάτωνα" (της Άλκης Ζέη) αναφέρεται στη Μπάμπουσκα, κεντρική φιγούρα του ευρύτερου πολιτισμού της Ρωσίας.
Ακολουθούν 15 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης της Μπάμπουσκας [Ματριόσκα] και δύο φύλλα εργασίας, που ενδέχεται να φανούν χρήσιμες είτε κατά την ανάγνωση του συγκεκριμένου βιβλίου είτε στο πλαίσιο μιας γενικότερης διαπολιτισμικής προσέγγισης.

Άλλη μία σχετική με το βιβλίο ανάρτηση θα βρείτε στον σύνδεσμο:
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2019/01/blog-post_11.html



1.
(η πρόταση της Αριάδνης, με αφορμή τη γιορτή της μητέρας)
2.
(πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
3.
(πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες με αφορμή το παραμύθι "Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό")
4.
(μία ακόμα ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
5.
(η εξαιρετική ανάρτηση της Μίκας)
6.
(μια χριστουγεννιάτικη βιβλιοπρόταση)
7.
(πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση εικαστικής δραστηριότητας)
8.
(η επίσης εξαιρετική ανάρτηση της Στέλλας)
9.
(διδακτική αξιοποίηση στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας "Οικογένεια")
10.
11.
(ενδιαφέρουσα κατασκευή, με εκτυπώσιμο template)
12.
(άλλη μία κατασκευή)
13.
(κατασκευή Μπάμπουσκας, οριγκάμι)
14.
(για την κατασκευή κάρτας)
15.
(χρήσιμες πληροφορίες για τον μύθο)
16.
(βίντεο με το παραμύθι ¨Η κούκλα που ήθελε ν'αποκτήσει ένα μωρό")
17.
(Το παραμύθι "Η κούκλα που ήθελε ν'αποκτήσει ένα μωρό")
18.


Φύλλα εργασίας με αφορμή το βιβλίο της Άλκης Ζέη 
"Ο θείος Πλάτων"





Εποπτικό υλικό για τον Ποντιακό Ελληνισμό: με αφορμή ένα βίντεο

Με αφορμή το βίντεο για τον Ποντιακό Ελληνισμό και τη διδακτική αξιοποίηση που προτείνεται στον σύνδεσμο


ακολουθεί συμπληρωματικό εποπτικό υλικό σε μορφή πίνακα αναφοράς.

Δίνεται και σε διάσταση Α5, για όποιον θέλει να το αξιοποιήσει για τη δημιουργία ενός μικρού εντύπου σε συνδυασμό και με τα φύλλα εργασίας της προηγούμενης ανάρτησης.

Τέλος, προτείνεται μια δραστηριότητα συμπλήρωσης χάρτη (δίνεται στα παιδιά σε διάσταση Α3), όπου τα παιδιά καλούνται να συμπληρώσουν τα ονόματα των χωρών που λείπουν, να ζωγραφίσουν κάθε χώρα με διαφορετικό χρώμα και να χαράξουν "πατώντας με το μολύβι" τα σύνορά τους.

Επόμενη ανάρτηση στην ετικέτα Ποντιακός Ελληνισμός θα εστιάσει στις βασικότερες πόλεις του Πόντου και τη συμπλήρωση του αντίστοιχου χάρτη.

Εποπτικό υλικό για τον Ποντιακό Ελληνισμό:








Δραστηριότητα δημιουργικής γραφής: "Ορισμοί ενός λεξικού της φαντασίας" (για την Α' και Β' Δημοτικού)

Ακολουθεί πρόταση δραστηριότητας δημιουργικής γραφής για την Α' και Β' Δημοτικού με συνοδευτικό template.
Η κεντρική ιδέα είναι η διαμόρφωση ενός "λεξικού της φαντασίας" με ορισμούς που θα δίνονται για "ψευδολέξεις", που προκύπτουν κάθε φορά από τυχαίες συλλαβές που τα παιδιά προτείνουν.
Στο πρώτο στάδιο ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν όποια συλλαβή τους έρθει στο μυαλό. Στη συνέχεια γράφουμε τις συλλαβές που μας λένε στον πίνακα τη μία δίπλα στην άλλη (μπορούμε να τις χωρίζουμε με διαχωριστικό). Μόλις συμπληρωθούν τρεις συλλαβές (ενδεικτικός αριθμός για τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού), φτιάχνουμε την πρώτη μας ψευδολέξη. Συνεχίζουμε το παιχνίδι μέχρι να ολοκληρωθούν τόσες ψευδολέξεις όσες και οι ομάδες παιδιών που έχουμε σχηματίσει. Στην επόμενη φάση, δίνουμε στα παιδιά το template που ακολουθεί και τους ζητάμε να γράψουν για την ψευδολέξη της ομάδας τους έναν ορισμό (συμπληρώνουμε τον ορισμό, προφανώς της φαντασίας των παιδιών, με το γέν
Ακολουθεί το template για τη δράση, το οποίο προτείνεται να εκτυπωθεί σε χαρτί μεγέθους Α3.





Ερωτηματολόγιο συναδέλφου για τη μαθητική επίδοση

Ακολουθεί ο σύνδεσμος για ένα ενδιαφέρον ερωτηματολόγιο συναδέλφου σχετικά με τη μαθητική επίδοση. Να ευχηθώ στον συνάδελφο "καλή επιτυχία". Σας ευχαριστώ πολύ.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdPva3gIo9pdEbmPwYWRocVtrGT2f5S7j9-GtTcjLQMHsiWYw/viewform?pli=1


19 Ιαν 2019

Διδακτική αξιοποίηση ενός "συνεργατικού" κειμένου: " Το ρομαντικό ραντεβού που χάλασε η γάτα η Λουλού"

Το κείμενο που ακολουθεί δημιουργήθηκε στο πλαίσιο σεμιναρίου δημιουργικής γραφής. Αφορμή: μερικές λέξεις διάσπαρτα "ριγμένες" στο χαρτί...
Ευγνώμων στις συναδέλφους για τις μοναδικές και ξεκαρδιστικές στιγμές που μου χάρισαν.

Ακολουθεί πρόταση διδακτικής αξιοποίησης με ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου.

17 Ιαν 2019

Θεατρικά για την 25η Μαρτίου: 17 νέες χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 17 χρήσιμες συνδέσεις
 για το θεατρικό της 25ης Μαρτίου.
Δείτε το α' μέρος με 30 ακόμα προτάσεις θεατρικών 
στον σύνδεσμο:
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/03/25-15.html



1.
("Εμπρός για το Κρυφό Σχολειό")
2.
(ένα σύνολο από προτάσεις θεατρικών, κυρίως για το Δημοτικό)
3.
https://edonipiagogeio.blogspot.com/2012/03/25.html
4.
http://www.akida.info/index.php?option=com_content&view=article&id=381&Itemid=280&lang=el
(ένα σύνολο από θεατρικά και αφιερώματα για την 25η Μαρτίου)
5.
http://20nipal.blogspot.com/2015/03/25_26.html
("Η Ελληνική Σημαία")
6.
http://elenimamanou.blogspot.com/2012/02/25_29.html
("Η κυρά - Φροσύνη")
7.
http://dim-ag-nikol.eyr.sch.gr/ylikoeortwn.htm
(ένα σύνολο από προτάσεις θεατρικών με κλικ στο download, κυρίως για το Δημοτικό)
8.
http://christosbletsas.blogspot.com/2011/02/blog-post_9550.html
("Οι ήρωές μας πάνε στον παράδεισο")
9.
Η πιο πρόσφατη ανάρτηση: "Κουβέντα με τους ήρωες του 1821" (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη)
https://taniamanesi.blogspot.com/2019/02/6-7.html
10.
https://itzikas.wordpress.com/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%83-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%83-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%83/
(μία ακόμα πρόταση για θεατρικό της 25ης Μαρτίου, βρίσκεται προς το τέλος της σελίδας)
11.
http://edunea.gr/~villasin/neoedunea/25-/22160-2014-03-25-15-53-15.html
(Μαντώ Μαυρογένους, σκετς)
12.
https://www.e-selides.gr/downloads.php?c=137(το σχετικό αρχείο από τις e-selides)
13.
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/181822_o-teleytaios-anemos-theatriki-parastasi-gia-1821
("ο τελευταίος άνεμος", για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου)
14.
https://www.themata4all.com/download/%CE%B7-%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF/
(η Σουλιωτοπούλα, μονόπρακτο)
15.
https://www.themata4all.com/download/%CE%B8%CE%B5%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%84%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(19 θεατρικά και σκετς για την 25η Μαρτίου, σε ζιπαρισμένο φάκελο)
16.
https://www.themata4all.com/download/%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%84%CF%82/
(σκετς για την 25η Μαρτίου)
17.
https://www.slideshare.net/1odimsxoleio/12-25
(12 θεατρικά για την 25η Μαρτίου, δεν υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης του αρχείου)


12 Ιαν 2019

Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης έργων τέχνης στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού (α' μέρος)

Ακολουθούν 30 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης σημαντικών έργων τέχνης για προγράμματα Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων του Δημοτικού.
Είναι το α' μέρος σχετικής ανάρτησης.



1.
(Paul Klee, με τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό)
2.
(Claude Monet, με χρωματιστή κιμωλία)
3.
(Mike Kelley, με διάφορα αντικείμενα κολλάζ)
4.
&
(Henri Matisse, κολλάζ)
5.
(Kandinsky, σε βότσαλα)
6.
(Mondrian, για το τζάμι ή σε καδράκι)
7.
(Picasso, τρισδιάστατα γλυπτά από χαρτόνι)
8.
(Claude Monet, νούφαρα στη λίμνη)
9.
(Louise Nevelson, κολλάζ αντικειμένων σε κάδρο)
10.
(Andy Warhol, για το φθινόπωρο)
11.
(Van Gogh, ηλιοτρόπια)
12.
(Gustav Klimt, προσωπογραφίες σε κολλάζ)
13.
(Gustav Klimt, δάσος)
14.
(Claude Monet, τεχνικές ζωγραφικής χωρίς πινέλο)
15.
(Kandinsky, εξαιρετική διδακτική προσέγγιση)
16.
(Eric Carle, κήπος με λουλούδια)
17.
(Picasso, πορτρέτα με νερομπογιές)
18.
(Mark Rothko, κολλάζ σε χαρτόκουτο)
19.
(Mondrian, με γλωσσοπίεστρα)
20.
(Kandinsky, με πηλό)
21.
(Georgia O'Keeffe, με νερομπογιές)
22.
(Mondrian, με πλαστελίνη)
23.
(Monet, με χαρτοταινία)
24.
(Seurat, πουαντιγισμός)
25.
(Jackson Pollock, πολύ ενδιαφέρουσα διδακτική προσέγγιση)
26.
(άλλη μία προσέγγιση για τα έργα του Pollock)
27.
(Paul Cezanne, μήλα)
28.
(Ted Harrison, πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
29.
(Pierre Auguste Renoire, με βαμβάκι και τέμπερα)
30.
(Edgar Degas)

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ