Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

17 Μαρ 2017

Actionaid: Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2017: προτάσεις δραστηριοτήτων και συνοδευτικό εποπτικό υλικό

Με αφορμή το εκπαιδευτικό υλικό για την Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης της Actionaid, με τίτλο "Ένα τραγούδι, πολλά σχολεία, ένας κόσμος", το οποίο μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε στον σύνδεσμο:
προτείνεται συνοδευτικό εποπτικό υλικό.
Το συνοδευτικό τραγούδι θα το βρείτε εδώ:
https://vimeo.com/208094649

Φωτογραφικά στιγμιότυπα από σχετικές δράσεις σχολικών μονάδων μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
http://actionaideducation.tumblr.com/


11 επιπλέον αναρτήσεις για τα Δικαιώματα των Παιδιών βρίσκονται ΕΔΩ.

Ο Μαχντί και ο χαρταετός όλου του κόσμου
(του Eric Herbette)

Πίνακες αναφοράς, φύλλα εργασίας 
και flipbook για το παραμύθι.

Επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων προτείνονται στο αρχείο του παραμυθιού (στον παραπάνω σύνδεσμο).







Flipbook 12 σελίδων για το παραμύθι 
(κόβουμε στις γραμμές και συρράπτουμε)





Ταΐστρες για τα πουλιά: 20 προτάσεις κατασκευών για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό

Ακολουθούν 20 προτάσεις κατασκευών για ταΐστρες.

1.
http://www.theeyesofaboy.com/2015/03/upcycled-diy-bird-feeder-tips-for-living-greener.html
2.
http://www.redtedart.com/juice-carton-crafts-owl-bird-feeder/
(με συσκευασία γάλακτος)
3.
http://www.ideiasdiferentes.com.br/site/ideias-de-comedouros-para-passaros-com-reuso-de-materiais/
(μερικές ακόμα εναλλακτικές ιδέες)
4.
https://ummabdulbasir.wordpress.com/2010/04/24/bird-feeders/
5.
http://www.hearthandmade.co.uk/diy-bird-feeders/
6.
http://www.hearthandmade.co.uk/diy-bird-feeders/
7.
http://crystalandcomp.com/summer-activities-for-kids-diy-bird-feeder/
(διαφανές μπουκάλι)
8.
http://www.herecomesthesunblog.net/soda-bottle-bird-feeder/
(σε διαφανές μπουκάλι επίσης)
9.
http://www.guidepatterns.com/ways-to-make-a-milk-carton-bird-feeder.php
(επιπλέον ενδιαφέρουσες ιδέες για ταΐστρες με χάρτινες συσκευασίες γάλακτος)
10.
http://www.growingajeweledrose.com/2016/09/kid-made-bird-feeders.html
11.
http://blogs.sch.gr/35nipperist/2013/01/31/%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%AD%CF%82-%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82/#prettyPhoto[1116]/4/
12.
http://maros-kindergarten.blogspot.gr/2012/01/blog-post_31.html
13.
http://mamafromgreece.blogspot.gr/2012/01/make-recycled-bird-feeder.html
14.
http://tamikiamou.blogspot.gr/2012/03/blog-post_02.html
15.
http://blogs.sch.gr/55niplarislar/2017/01/27/x%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%B6%CF%8E%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%87%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%B7-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B9/
16.
http://nipiagogoipellas.blogspot.gr/2016/03/blog-post.html
17.
http://prosxolikipareoula.blogspot.gr/2014/03/blog-post_5624.html
(πολύ όμορφες ταΐστρες από τη Βούλα στο τέλος της ανάρτησης)
18.
http://spititonmikron.blogspot.gr/2014/03/blog-post_13.html
19.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2016/04/blog-post.html
(από ρολό χαρτί υγείας ή κουζίνας)
20.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2015/03/taistres-gia-poulakia.html


Αναρτώ στη συνέχεια φωτογραφικά στιγμιότυπα από τη φετινή δράση του Neue Schule Athen για το Let's do it Greece 2017: φτιάξαμε ταΐστρες για τα πουλιά και τις τοποθετήσαμε στα δέντρα του αύλειου χώρου του σχολείου και στα δέντρα γύρω από το σχολείο μας.




15 Μαρ 2017

"Η Ελλάδα μας από το 1821 μέχρι σήμερα" (της Στυλιανής Φουντουκίδου)

Η συνάδελφος Στυλιανή Φουντουκίδου (Νηπιαγωγείο Άβαντα) μου έστειλε εποπτικό υλικό για τις δράσεις που υλοποίησε για την επέτειο της 25ης Μαρτίου μαζί με ένα συνοδευτικό βίντεο. Βρείτε το υλικό στον σύνδεσμο που ακολουθεί.
Την ευχαριστώ.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για την 25η Μαρτίου βρίσκονται ΕΔΩ.



13 Μαρ 2017

Προτάσεις κατασκευών για γάτες: 15 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών 
για τις γάτες.
Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για τα ζώα, ζώα του αγροκτήματος, αδέσποτα ζώα, παγκόσμια ημέρα ζώων βρίσκονται στους αντίστοιχους συνδέσμους.



1.
http://e-children.blogspot.gr/2012/01/blog-post_1628.html#axzz4bEfw34QQ
(φτιάχνουμε γάτα)
2.
http://toupotepotexwra.blogspot.gr/2011/06/blog-post_05.html
(πρωτότυπη κατασκευή γάτας, με σώμα, στη μέση της ανάρτησης)
3.
http://mariabos.blogspot.gr/2012/10/blog-post_2.html
(γάτα από χάρτινο πιάτο)
4.
http://mikapanteleon.blogspot.gr/2015/02/blog-post.html
(ενδιαφέρουσα ανάρτηση για τα κατοικίδια ζώα, με ασπρόμαυρα πατρόν)
5.
https://3nipferon.blogspot.gr/2016/04/4.html
(ενδιαφέρουσες προτάσεις δραστηριοτήτων, φώτο)
6.
http://androniki.eu/?p=3912
(μάσκα γατούλα)
7.
http://www.jvkom.com/2015/01/2329.html
(πολύ ενδιαφέρουσα κατασκευή με αναλυτικές φώτο)
8.
http://www.easypeasyandfun.com/handprint-black-cat-craft/
(όμορφη κατασκευή γάτας με παλάμες)
9.
http://gluedtomycraftsblog.com/2015/08/tissue-paper-black-cat-kid-craft.html
(άλλη μία κατασκευή με χάρτινο πιάτο και χαρτοπετσέτα)
10.
http://iheartcraftythings.com/paper-plate-cat-craft.html
(ακόμα μία πολύ όμορφη με χάρτινο πιάτο επίσης)
11.
http://krokotak.com/2014/10/three-cats-stories-in-paper/
(πολύ πρωτότυπες κατασκευές γάτα, με πατρόν, από το krokotak, φώτο ανάρτησης)
12.
http://www.daniellesplace.com/html/catcrafts.html
(επιπλέον ενδιαφέρουσες κατασκευές για γάτες)
13.
http://artsymomma.com/15-adorable-black-cat-crafts-for-kids.html
(15 επιπλέον κατασκευές με γάτες, με κλικ στον κάθε σύνδεσμο του ιστολογίου)
14.
http://www.dogcatpin.com/cat-templates.html
(ένα σύνολο από ενδιαφέροντα πατρόν για γάτες)
15.
https://www.artfire.com/ext/shop/product_view/linleysdesigns/3139413/cat_with_ribbon_bow_applique_pattern__applique_template_in_pdf/design/patterns/quilts/applique
(άλλη μία πρωτότυπη κατασκευή, μόνο φώτο)

12 Μαρ 2017

Κατασκευές για την 25η Μαρτίου: 90 χρήσιμες συνδέσεις (νέα ανάρτηση)

Από την τελευταία ανάρτηση του ιστολογίου με κατασκευές για την 25η Μαρτίου έχουν περάσει 4 χρόνια. Ακολουθούν νέοτερες προτάσεις κατασκευών για την Εθνική μας Γιορτή.
Δείτε την παλαιότερη ανάρτηση στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/03/25-18.html




Παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο της ανάρτησης, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. 
Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.






1.
https://astropeleki.wordpress.com/2015/03/24/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(κατασκευές και σκηνικό γιορτής)
2.
https://astropeleki.wordpress.com/2014/03/21/%CE%AD%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE-%CE%BC%CE%B1%CF%82/
(κατασκευή παραδοσιακής ποδιάς και σκηνικό γιορτής)
3.
https://astropeleki.wordpress.com/2014/03/20/%CE%B7-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B1/
(ομαδική κατασκευή: η κυρία Ελλάδα και η κυρία Ελευθερία)
4.
https://astropeleki.wordpress.com/2014/03/16/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(τσολιαδάκια, ΜΕ ΠΑΤΡΟΝ, και επιπλέον κατασκευές για την 25η Μαρτίου)
5.
http://kindergartenideas-sofia.blogspot.gr/2015/03/25-1.html
(εξαιρετικές κατασκευές: κολλάζ με καπάκια, τσολιαδάκια και το Κρυφό Σχολειό)
6.
http://kindergartenideas-sofia.blogspot.gr/2014/03/25_26.html
(τσαρουχάκια, τσολιαδάκια, Ευαγγελισμός: κατασκευές)
7.
http://kindergartenideas-sofia.blogspot.gr/2014/03/25.html
(πρόσκληση-κάρτα "Τσολιάς")
8.
https://hartaetoi.wordpress.com/2015/04/01/%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CF%80%CE%B1-25%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(εξαιρετικές κάρτες με τους ήρωες του '21, στο τέλος της ανάρτησης)
9.
https://hartaetoi.wordpress.com/2014/03/27/25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(τσαρούχια, σπάθες, στεφάνια με τους ήρωες του '21: κατασκευές)
10.
https://hartaetoi.wordpress.com/2016/03/24/25-%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(κονκάρδα με τους ήρωες του '21, ελληνική σημαία-καρδούλα: επιπλέον κατασκευές)
11.
http://blogs.sch.gr/10nipaganarg/2013/04/10/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-1821/
(τσαρούχια με σημαίες)
12.
https://www.youtube.com/watch?v=UpjGQoIOa8g
(εξαιρετικό βίντεο με κατασκευές, από τη Δήμητρα Ιατρού)
13.
http://perivolakipanagias.blogspot.gr/2013/03/25_25.html
(διάφορα επετειακά πατρόν για την 25η Μαρτίου)
14.
http://elenimamanou.blogspot.gr/2013/03/25.html
(3 ακόμα ενδιαφέρουσες κατασκευές)
15.
http://blogs.sch.gr/niplimnis/?p=2432
(εξαιρετικές παραδοσιακές ποδιές και τσαρούχια)
16.
https://effiekyr.wordpress.com/2015/03/22/25-martiou-crafts-2/
(σημαίες και καδράκια ηρώων με καπάκια)
17.
http://pitsinacrafts.blogspot.gr/2013/03/25.html
(γιορτινές ποδιές, τσαρουχάκια, Ελληνοπούλες και Τσολιαδάκια)
18.
http://blogs.sch.gr/kavramidou/2013/03/22/25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B9%CE%BF%CF%85/
(εξαιρετικές παραδοσιακές ποδιές και φλασκιά)
19.
http://vickyargyropoulou.blogspot.gr/2013/03/25.html
(παζλ τσαρούχι και πρόσκληση για τη γιορτή "γιλέκο τσολιά")
20.
http://blogs.sch.gr/niskal/2015/02/18/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(επιπλέον ενδιαφέρουσες κατασκευές, φώτο)
21.
http://blogs.sch.gr/niplimnis/?p=190
(άλλη μία ανάρτηση από το Νηπιαγωγείο Λίμνης)
22.
https://6nipsykeon.wordpress.com/2014/03/22/25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BB%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE/
(ενδιαφέρουσες κατασκευές από το 6ο Νηπιαγωγείο Συκεών, φώτο)
23.
http://e-children.blogspot.gr/2016/03/blog-post_83.html#axzz4b8DgnsP8
(εξαιρετική κάρτα για τον Ευαγγελισμό)
24.
http://e-children.blogspot.gr/2016/03/blog-post_8.html#axzz4b8DgnsP8
(καδράκι και φυλαχτό για τον Ευαγγελισμό)
25.
http://e-children.blogspot.gr/2016/03/blog-post_46.html#axzz4b8DgnsP8
(άλλη μία ενδιαφέρουσα κατασκευή με γλωσσοπίεστρα, για τον Ευαγγελισμό)
26.
http://e-children.blogspot.gr/2016/03/blog-post_21.html#axzz4b8DgnsP8
(το Απολυτίκιο του Ευαγγελισμού, κατασκευή καδράκι)
27.
http://e-children.blogspot.gr/2016/03/blog-post_19.html#axzz4b8DgnsP8
(ελληνική σημαία - καρδιά, ΜΕ ΠΑΤΡΟΝ)
28.
http://e-children.blogspot.gr/2016/03/1821.html#axzz4b8DgnsP8
(πατρόν για κονκάρδες )
29.
http://e-children.blogspot.gr/2016/03/1821-mobile.html#axzz4b8DgnsP8
(κατασκευή μόμπιλε με τους αριθμούς του 1821)
30.
http://nipiablog.blogspot.gr/2016/03/25.html
(2 επιπλέον κατασκευές, ΜΕ ΠΑΤΡΟΝ, για τον Ευαγγελισμό)
31.
http://nipiablog.blogspot.gr/2014/03/25_21.html
(τσολιαδοσημαίες, πολύ ενδιαφέρουσα κατασκευή)
32.
http://nipiablog.blogspot.gr/2014/03/25_4625.html
(τα Ελληνάκια, κατασκευή σε χάρτινη βάση τούρτας)
33.
http://nipiablog.blogspot.gr/2014/03/25_20.html
(τσολιάδες και Ελληνοπούλες)
34.
http://nipiablog.blogspot.gr/2014/03/e.html
(άλλη μία κατασκευή για τον Ευαγγελισμό)
35.
http://nipiablog.blogspot.gr/2014/03/25.html
(άλλες δύο προτάσεις κατασκευών, με πατρόν)
36.
http://nipiablog.blogspot.gr/2014/03/blog-post_19.html
(στον δρόμο για το Κρυφό Σχολειό, κατασκευή στο τέλος της ανάρτησης)
37.
http://nipiablog.blogspot.gr/2013/03/blog-post_20.html
(τσολιάς, σημαία, πρόσκληση και στεφάνι, ενδιαφέρουσα κατασκευή)
38.
http://2nip-chrys.blogspot.gr/2014/04/25.html
(ενδιαφέρουσες κατασκευές σε φώτο και σκηνικό γιορτής)
39.
https://teaching2kindergarten.wordpress.com/2016/04/01/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%BB%CE%AD%CE%BA%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE-25%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF/
(πρόσκληση - γιλέκο)
40.
https://teaching2kindergarten.wordpress.com/2014/03/22/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE%CF%82-25%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF/
(πρόταση για σκηνικό γιορτής, φώτο)
41.
https://teaching2kindergarten.wordpress.com/2014/03/20/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE%CF%82-25%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%86%CE%AD%CF%83%CE%B9/
(πρόσκληση γιορτής: φέσι και τσαρούχια)
42.
https://teaching2kindergarten.wordpress.com/2014/03/14/%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%84%CF%83%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CF%89%CE%BD/
(σπάθες, ΜΕ ΠΑΤΡΟΝ)
43.
https://teaching2kindergarten.wordpress.com/2014/03/12/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C/
(ενδιαφέρουσα κατασκευή για τον Ευαγγελισμό, κάρτα, φώτο με πατρόν)
44.
http://nipioxwra.blogspot.gr/2015/03/25.html
(πολύ ενδιαφέρουσα κατασκευή πρόσκλησης)
45.
http://nipioxwra.blogspot.gr/2016/03/25.html
(3 επιπλέον πολύ ενδιαφέρουσες κατασκευές)
46.
http://nipioxwra.blogspot.gr/2015/03/25_22.html
(σκηνικό γιορτής)
47.
http://nipioxwra.blogspot.gr/2015/03/blog-post_16.html
(επιπλέον ενδιαφέρουσες κατασκευές)
48.
http://louloudoparea.blogspot.gr/2014/03/25.html
(ένα σύνολο από ενδιαφέρουσες κατασκευές, από τη Λουλουδοπαρέα)
49.
http://20nipal.blogspot.gr/2015/03/25.html
(επιπλέον κατασκευές για την 25η Μαρτίου, μόνο φώτο)
50.
https://edonipiagogeio.blogspot.gr/2016/03/25.html
(κατασκευή για τον Ευαγγελισμό, Ελληνοπούλες και τσολιαδάκια, γιλέκα, μάνταλα σε χάρτινα πιάτα)
51.
https://edonipiagogeio.blogspot.gr/2016/03/blog-post_17.html
(Ευαγγελισμός σε βιτρό, ΜΕ ΠΑΤΡΟΝ)

52.
http://natalinaeton5.blogspot.gr/2016/03/25-1821.html
(εξαιρετική ανάρτηση με πλήθος εποπτικού υλικού και προτάσεις κατασκευών, ατομικών και ομαδικών)
53.
http://prosxolikipareoula.blogspot.gr/2016/03/blog-post_13.html
(εξαιρετικές προτάσεις κατασκευών)
54.
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2015/03/25_4.html
(σκίτσα ηρώων, ασπρόμαυρα)
55.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2016/03/25.html
(εξαιρετική κατασκευή: η Ελλάδα βγαίνει από το κλουβί, πρόσκληση γιορτής για την Έξοδο του Μεσολογγίου, κάρτα μέλους Φιλικής Εταιρείας)
56.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2014/03/blog-post_17.html
(κατασκευή: καράβια της Ελληνικής Επανάστασης)
57.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2013/03/blog-post_20.html
(κατασκευή: άγκυρες)
58.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2016/03/25_23.html
(σκηνικό γιορτής)
59.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2016/03/art-box.html
(ενδιαφέρουσα κατασκευή με Ελληνάκια)
60.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2016/03/25.html
(συγκεντρωμένες παλαιότερες αναρτήσεις της Κατερίνας με κατασκευές για την 25η Μαρτίου)
61.
http://stasinipiagogio.blogspot.gr/2014/03/25.html
(πολύ ενδιαφέρουσα κατασκευή για το Κρυφό Σχολειό, πατρόν στο τέλος της ανάρτησης)
62.
http://www.elniplex.com/%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%BF-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%82-1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-2/
(εξαιρετική ομαδική κατασκευή: το σημαιόδεντρο)
63.
http://stasinipiagogio.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html
(εξαιρετικές προτάσεις κατασκευών για τον Ευαγγελισμό, από την Εύη)
64.
http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr/2014/03/25_12.html
(όμορφη ομαδική κατασκευή και σπάθες)
65.
http://nhpiagwgeioagaphmou1.blogspot.gr/2014/03/25.html
(απλό και όμορφο στεφάνι)
66.
http://nipiagogosioan.blogspot.gr/2014/03/blog-post_26.html?spref=fb
(επιπλέον κατασκευές, φώτο)
67.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2014/03/1821.html
(γλωσσικό παιχνίδι που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και για ομαδική κατασκευή)
68.
http://marigiani.blogspot.gr/2014/03/25.html
(κρινάκια, κατασκευή στο τέλος της σελίδας)
69.
http://marigiani.blogspot.gr/2016/03/25.html
(πρωτότυπα παραδοσιακά καδράκια)
70.
http://www.i-diadromi.gr/2014/03/25_23.html
(επιπλέον ενδιαφέρουσες κατασκευές, φώτο)
71.
http://www.elniplex.com/%CE%BF%CE%B9-%CE%B7%CF%81%CF%89%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-1821-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF-%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CF%83%CE%BA%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%82
(ήρωες του '21, ασπρόμαυρες εικόνες ιδανικές για κουκλοθέατρο)
72.
http://www.elniplex.com/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CF%87%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AC-%CE%BC%CE%BF
(παραδοσιακές ποδιές με χρωματιστά μοτίβα)
73.
http://www.elniplex.com/%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC
(πρωτότυπη κατασκευή με Ελληνάκια σε χάρτινα πιάτα)
74.
http://www.elniplex.com/%CF%84%CF%83%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%84%CF%8C
(τσολιάς και Ελληνίδα)
75.
http://www.elniplex.com/%CF%84%CF%83%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%AE-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B5%CE%BB%CE%AE%CF%82
(πολύ πρωτότυπη κατασκευή τσολιά, αναλυτικές φώτο)
76.
http://mesasenasentoukaki.blogspot.gr/2015/03/blog-post_16.html
(περικεφαλαία Θεόδωρου Κολοκοτρώνη)
77.
https://ellidees.wordpress.com/2015/03/31/%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%BA%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(καραβάκι για την 25η Μαρτίου με cd)
78.
https://ellidees.wordpress.com/2014/05/03/%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%86%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(στεφάνι για την 25η Μαρτίου)
79.
https://ellidees.wordpress.com/2014/05/03/%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%AE%CF%81%CF%89%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-1821/
(ζωγραφοσελίδες για κατασκευές, αρχείο 15 σελίδων)
80.
http://blogs.sch.gr/12nipglyfad/2016/03/22/25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-1821/
(επιπλέον ενδιαφέρουσες κατασκευές)
81.
http://tistaksiskaitispraksis.blogspot.gr/search/label/25%CE%B7%20%CE%9C%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%89%CF%81%CF%89%CE%B5%CF%82%20%CF%84%CE%B7%CF%82%20%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82%20%CE%95%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82
(ενδιαφέρουσα κατασκευή Ελληνίδα και τσολιάς)
82.
http://www.kidsactivities.gr/%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7/a25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B9%CE%BF%CF%85/%CE%BA%CF%81%CF%85%CF%86%CF%8C-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%8C/download/
(κατασκευή "Κρυφό Σχολειό")
83.
http://www.kidsactivities.gr/%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7/a25%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B9%CE%BF%CF%85/%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%B1/download/
(κατασκευή σημαία)
84.
http://kidsofworld1.blogspot.gr/2015/03/blog-post_21.html
(άλλη μία ενδιαφέρουσα κατασκευή για το Κρυφό Σχολειό)
85.
http://kidsofworld1.blogspot.gr/2015/03/blog-post_18.html
(επιπλέον κατασκευές για την 25η Μαρτίου (+πρόσκληση) και τον Ευαγγελισμό)
86.
http://www.popi-it.gr/giortes/25-martiou/heroes-1821-paizontas/
(πρωτότυπα τσολιαδάκια από την Πόπη)
87.
http://www.popi-it.gr/giortes/25-martiou/ellinakia/
(ομαδική κατασκευή, με αφορμή τα Ελληνάκια)
88.
http://www.popi-it.gr/giortes/25-martiou/tsolias-amalia-kataskevi/
(άλλη μία κατασκευή τσολιά και Ελληνοπούλας)
89.
http://tanipiataxidevoun.blogspot.gr/2016/03/25-1821.html
(ένα σύνολο από ενδιαφέρουσες ατομικές και ομαδικές κατασκευές)
90.
http://mikapanteleon.blogspot.gr/2015/03/25-4-2015.html(σκηνικό γιορτής, τσολιάς και Ελληνοπούλα, με πατρόν)
91.
http://21nipiagogeio.blogspot.gr/2017/03/blog-post_11.html
(παραδοσιακά πιάτα)

4 Μαρ 2017

Flipbook με τα παραμύθια μας...με αφορμή μία φράση "Μην κλαις, Ειρήνη"

Με αφορμή τη φράση "Μην κλαις, Ειρήνη..." τα παιδιά της 
Δ' τάξης συνεργάστηκαν και έγραψαν τα δικά τους μοναδικά παραμύθια.

Σκέφτηκα να κοινοποιήσω τον σύνδεσμο για όποιον/όποια συνάδελφο θα ήθελε να τα αξιοποιήσει στο πλαίσιο δράσεων Φιλαναγνωσίας.
(ή κλικ στην εικόνα)



26 Φεβ 2017

Θεατρικό για την Ημέρα Θεάτρου: "Οι ατυχίες του Ευτύχιου" (διασκευή για 20 παιδιά)

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου (27 Μαρτίου) προτείνεται η ακόλουθη διασκευή του έργου "Οι ατυχίες του Ευτύχιου". Το αρχικό αρχείο μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
http://ancienttheater.culture.gr/el/psifiaki-bibliothiki/--8/--10/58-oi-atyxies-toy-eytxioy-1/file


Η προτεινόμενη διασκευή είναι για 20 παιδιά (αν πρόκειται για νήπια ή πρωτάκια), οι ρόλοι μπορούν να μοιραστούν σε ακόμα περισσότερα παιδιά. Οι δύο κεντρικοί ρόλοι (του Ευτύχιου και της Ποντικίνας δίνονται σε διαφορετικά παιδιά κάθε φορά που αλλάζει η σκηνή).


Επίσης, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και ως κείμενο καλοκαιρινής γιορτής.



ΟΙ ΑΤΥΧΙΕΣ ΤΟΥ ΕΥΤΥΧΙΟΥ
(θεατρική παράσταση με αφορμή την 
Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου)
28 χρήσιμες συνδέσεις και συμπληρωματικό εποπτικό υλικό 
για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου θα βρείτε στον σύνδεσμο:

Βρείτε το κείμενο της παράστασης στον σύνδεσμο
(ή με κλικ στην εικόνα και download original pdf file)


Βιβλίο δραστηριοτήτων (e-book 79 σελίδων) για την Άνοιξη και το Πάσχα από τη Βασιλική Χουρσίδου

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε ένα booklet 79 σελίδων για τις θεματικές ενότητες "Άνοιξη" και "Πάσχα", δημιουργία της συναδέλφου από την Αλεξανδρούπολη Βασιλικής Χουρσίδου.

Από το παρόν ιστολόγιο βρείτε τα αναλυτικά ευρετήρια για την Άνοιξη ΕΔΩ και για το Πάσχα ΕΔΩ.

Μπορείτε να το βρείτε και να το αποθηκεύσετε με κλικ στην εικόνα και download original pdf file.




Συγχαρητήρια Βασιλική για την όμορφη δουλειά σου και ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ που μου την εμπιστεύτηκες να την αναρτήσω στο ιστολόγιό μου.


Ημερολόγιο Μαρτίου 2017

Ακολουθεί το ημερολόγιο του Μάρτη του 2017 (με πίνακα καταγραφής καιρού.

Τις υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Μάρτιο θα τις βρείτε ΕΔΩ.

Ημερολόγιο Μαρτίου:

6 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Ενδοσχολικής Βίας

21 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού

25 Μαρτίου: Εθνική Εορτή









Ψάρια και θαλασσινά, ψαρεύουμε πολλά!: ένα άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη

Ακολουθεί άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη με τίτλο 
"Ψάρια και Θαλασσινά, ψαρεύουμε πολλά".
Γεωργία μου, σ'ευχαριστώ πάρα πολύ που μου έστειλε 
την εξαιρετική δουλειά σου.

Τα υπόλοιπα άρθρα της Γεωργίας, θα τα βρείτε στον σύνδεσμο:

http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%91%20%CE%9C%CE%9F%CE%A5%CE%9D%CE%A4%CE%96%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%97%2F%CE%91%CE%A1%CE%98%CE%A1%CE%91

Για τις ΑΠΟΚΡΙΕΣ, θα βρείτε αναλυτικό ευρετήριο αναρτήσεων ΕΔΩ.

Ψάρια και Θαλασσινά, ψαρεύουμε πολλά!

Οι μαθηματικές έννοιες είναι ιδιαίτερα δύσκολο να "διδαχθούν" στις μικρές ηλικίες. Γι' αυτό είναι προτιμότερο να παρουσιάζονται με τη μορφή παιχνιδιών. Το παιχνίδι είναι μία από τις 6 βασικές κατηγορίες μαθηματικών δραστηριοτήτων οι οποίες αναπτύσσονται στα πλαίσια κάθε πολιτισμικής ομάδας (Bishop, 1988). Υπάρχουν δηλαδή παιχνίδια σε όλους τους πολιτισμούς στα οποία -φανερά ή συγκαλυμμένα- εμπεριέχονται μαθηματικά. Πολλοί ερευνητές έχουν υποστηρίξει ότι τα παιχνίδια είναι επαρκή διδακτικά μέσα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Από την άλλη, η χρήση και μόνο παιχνιδιών δεν αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη για την αυτόματη μάθηση μαθηματικών εννοιών από τα νήπια, όμως η μάθηση σίγουρα καθίσταται αποτελεσματικότερη.
Το διασκεδαστικό παιχνίδι που θα περιγραφεί στη συνέχεια, αποτελεί μία παραλλαγή του γνωστού παιχνιδιού των ψαράδων. Σημειώνουμε ότι σε όλα τα παιχνίδια που έχουν κατά καιρούς παρουσιαστεί στο ιστολόγιο αυτό, δεν "διδάσκουμε" τους μεγαλύτερους από το 10 αριθμούς, αλλά τους παρουσιάζουμε με έναν "αυθόρμητο" τρόπο.
                Οι παλαιότερες προσεγγίσεις περιορίζονταν για τα παιδιά της προσχολικής αρχικά      στους αριθμούς μέχρι το 5 και μετά μέχρι το 10. Επίσης, παρουσίαζαν τους               αριθμούς ένα-ένα. Αυτές οι προσεγγίσεις έχουν ξεπεραστεί και οι αναγνωρίσεις   ξεκινάνε με όλους τους αριθμούς μαζί (ως το 5 και μετά ως το 10) κι αργότερα                 μπορεί να φτάσουν ως το 20 και παραπάνω (Τζεκάκη, 2010, σελ. 316)

ΣΤΟΧΟΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
-Αναγνώριση αριθμητικών συμβόλων
-Εύρεση της πληθικότητας ενός συνόλου

ΥΛΙΚΑ
-2 ξύλινα στελέχη που θα χρησιμοποιηθούν ως καλάμια ψαρέματος,
-2 μικροί μαγνήτες,
-2 σπάγκοι 30 εκ. περίπου,
-χαρτόνια διαφόρων χρωμάτων,
-μεταλλικοί συνδετήρες

ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ
Για τα ψάρια: Σχεδιάζουμε πολύχρωμα ψάρια στα χαρτόνια (ή βρίσκουμε εικόνες τους στο διαδίκτυο). Τα κόβουμε και τα πλαστικοποιούμε ώστε να έχουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Γράφουμε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο έναν αριθμό στο καθένα ξεκινώντας από το μηδέν (ή κολλάμε αντίστοιχα αυτοκόλλητα). Εφάπτουμε ένα μεταλλικό συνδετήρα σε κάθε ψάρι.
Για τα καλάμια: Έχουν πάχος 1 εκ. και μήκος 50 εκατοστά περίπου το καθένα (τα παραγγέλνετε σε ξυλουργό ή να τα βρίσκετε σε καταστήματα με είδη σχεδίου). Δημιουργούμε μία τρύπα στο καθένα, ώστε να περάσει ο σπάγκος τον οποίο δένουμε σε κόμπο. Στην αντίθετη άκρη στερεώνουμε ένα μικρό μαγνήτη.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αρχικά, παρουσιάζουμε και περιγράφουμε τα υλικά του παιχνιδιού: δύο καλάμια και πολλά ψάρια και θαλασσινά που έχουν αριθμούς. Προτρέπουμε τα παιδιά να υποθέσουν με ποιους τρόπους μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα υλικά.



Απλώνουμε τα ψάρια στο χώρο. Οι δύο παίκτες-ψαράδες στέκονται ο ένας απέναντι από τον άλλο. Έχουν το δικαίωμα να μετακινηθούν στο χώρο, προκειμένου να πλησιάσουν ένα συγκεκριμένο αριθμόψαρο. Ο πιο γρήγορος παίκτης προσπαθεί να ψαρέψει με το καλάμι του το αριθμόψαρο που θα αναφέρουμε. Τα ψάρια που πιάνει ο καθένας τα τοποθετεί σε μία στοίβα δίπλα του, έτσι ώστε να τα μετρήσει στο τέλος της διαδικασίας. Θα ήταν χρήσιμο, να παίξουν της πρώτη φορά δύο νήπια, ώστε τα προνήπια να προσεγγίσουν διαδοχικά το παιχνίδι μέσω της παρατήρησης.
Παρακάτω, θα δοθούν διάφοροι τρόποι με τους οποίους παίζεται το παιχνίδι:
Α). Ως παιχνίδι ταχύτητας: Κάθε παίκτης ψαρεύει τυχαία όσο πιο πολλά ψάρια μπορεί. Προτρέπουμε τα παιδιά πριν την έναρξη του παιχνιδιού, να επικεντρώσουν την προσοχή τους και να ψαρέψουν τα ψάρια που γνωρίζουν τον αριθμό τους, γιατί θα πρέπει στο τέλος να τον αναγνωρίσουν. Αλλιώς θα δημιουργηθεί η λανθασμένη εντύπωση στα παιδιά, ότι δίνουμε προτεραιότητα στην ταχύτητα και μόνο.
Β). Συγκεκριμένοι αριθμοί: Αναφέρουμε κάθε φορά έναν αριθμό λ.χ. "ψαρέψτε το ψάρι με τον αριθμό 9". Τα παιδιά εντοπίζουν το ψάρι με τον αντίστοιχο αριθμό. "Ψαρέψτε τώρα εκείνο με τον αριθμό  12" κτλ.
Γ). "Δύσκολο" παιχνίδι: Όταν διαδοχικά τα παιδιά εξοικειωθούν με το παιχνίδι κι ανάλογα με το επίπεδό τους, μπορούμε να "δυσκολέψουμε" τις οδηγίες. Για παράδειγμα, ζητάμε να πιάσουν:
-"το ψάρι που κουβαλά τον αριθμό που βρίσκεται ανάμεσα στο 5 και το 7…" ή
-"το ψάρι που κουβαλά τον αριθμό εκείνον που προκύπτει όταν προσθέσουμε το 2 + 2…" κτλ.
-τα ψάρια που έχουν αριθμό μεγαλύτερο από το 10 για τον έναν παίκτη και τα ψάρια με αριθμούς μικρότερα από το 10 για τον άλλο…
-τα ψάρια με ζυγούς αριθμούς για τον έναν παίκτη και τα ψάρια με μονούς αριθμούς για το δεύτερο (εφόσον έχουμε ασχοληθεί με μονούς και ζυγούς αριθμούς) κτλ.
Όποιον τρόπο κι αν επιλέξουμε, οι οδηγίες πρέπει να είναι ξεκάθαρες στα παιδιά, πριν ξεκινήσουν να παίζουν, ώστε να εκμηδενίσουμε τις δικές μας παρεμβάσεις κατά τη διάρκειά του. Σημειώνεται, ότι μπορούμε στη μέση της διαδικασία ενός παιχνιδιού να ρωτήσουμε τα παιδιά πόσα ψάρια νομίζουν ότι έχουν απομείνει στο δάπεδο. Τα παιδιά κάνουν μία εκτίμηση και τα οδηγούμε με κατάλληλες ερωτήσεις να κατανοήσουν ότι μόνο μέσω της καταμέτρησης μπορούμε να είμαστε σίγουροι σχετικά με τα εναπομείναντα ψάρια.



Επίσης, όταν πιαστεί ταυτόχρονα κι από τους δύο παίκτες ένα ψάρι, το τοποθετούμε στην άκρη και δεν προσμετράται από κανέναν παίκτη στο τέλος της διαδικασίας.




Εξηγούμε ότι οι παίκτες δεν πρέπει να κάνουν "ζαβολιά" όπως στις ακόλουθες δύο περιπτώσεις: α). με το να βοηθούν τη φορά του σπάγκου με το χέρι τους ή β). με το να πιάνουν το καλάμι και με τα δυο τους χέρια, ώστε να πετύχουν το συνδετήρα πιο εύκολα (όπως φαίνεται στις επόμενες 2 φωτογραφίες).



Σε μελλοντικές εφαρμογές όποιο παιδί θέλει, μπορεί να μπει στη θέση μας και να αναφέρει εκείνο τους αριθμούς αντί να το κάνουμε εμείς. Αυτό αποτελεί ένα είδος έμμεσης αξιολόγησης, καθώς σημαίνει ότι το παιδί είναι σε θέση να αναγνωρίσει τους αριθμούς που υπάρχουν. Στην περίπτωση αυτή, μπορεί ο/η νηπιαγωγός να έχει ρόλο συμπαίκτη και να παίξει μαζί με ένα άλλο παιδί που θα έχει ρόλο ψαρά. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα παιχνίδια λειτουργεί ενθαρρυντικά ακόμα και για τα πιο διστακτικά παιδιά. Εναλλακτικά, μπορούμε αν θέλουμε, να καλέσουμε και γονείς να παίξουν μεταξύ τους ή μαζί με τα παιδιά, με τα ίδια θετικά αποτελέσματα.



Στο τέλος του παιχνιδιού -όταν δηλαδή ψαρέψουν και το τελευταίο αριθμόψαρο- κάθε παίκτης διαδοχικά: 
α). Καταμετρά δυνατά μπροστά στα υπόλοιπα παιδιά ένα-ένα τα ψάρια του και βρίσκει τον πληθικό τους αριθμό ή/και
β). Αναγνωρίζει τον αριθμό που αναγράφεται σε κάθε ψάρι και το δείχνει στα υπόλοιπα παιδιά.
Τα παιδιά-ελεγκτές κρίνουν αν βρέθηκε ο σωστός αριθμός που αναγράφεται σε κάθε ψάρι. Μπορούν επίσης πριν την καταμέτρησή τους, να εκτιμήσουν ποιος από τους δυο παίκτες νομίζουν ότι ψάρεψε τα περισσότερα ψάρια.




ΣΥΖΗΤΗΣΗ-ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ
 Όταν ολοκληρωθεί η δραστηριότητα ζητάμε να εκφραστεί μια κεντρική ιδέα στην προαναφερόμενη διαδικασία. Για παράδειγμα "Ποιο συμπέρασμα βγάλατε από το παιχνίδι αυτό; Θα μπορούσαμε να παίξουμε με διαφορετικό τρόπο;". Μπορούμε επίσης, να ζητήσουμε από τα παιδιά να ανακεφαλαιώσουν τη διαδικασία: "Εξήγησε το παιχνίδι, σε ένα παιδί της διπλανής τάξης, ώστε να το καταλάβει" κτλ.
Αν χρειαστεί, βοηθάμε ανακεφαλαιώνοντας με σχετικές ερωτήσεις. "Ποιοι ήταν οι κανόνες του παιχνιδιού που παίξατε; Ποια ήταν η "ζαβολιά" που δεν έπρεπε να κάνετε; Τι έκανε κάθε παίκτης με τα ψάρια του στο τέλος του παιχνιδιού;" κτλ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ενθαρρύνουμε ένα κλίμα διαλόγου, να δημιουργούνται στα παιδιά ερωτήματα προς εύρεση απαντήσεων και ανάπτυξης συζήτησης, καθώς η δραστηριότητα από μόνη της δεν αρκεί για την κατάκτηση αριθμητικών εννοιών, αλλά πολύ μεγάλη σημασία έχει ο αναστοχασμός επάνω στη δραστηριότητα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Bishop, A.J. (1988). Mathematics Education in its cultural context. 
Educational Studies in Mathematics, 19(2), 179-191.

Καφούση, Σ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2008). Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών.    Αριθμοί και χώρος. Αθήνα: Πατάκης.

Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική       ηλικία. Αλλάζοντας την τάξη των μαθηματικών. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.


Γεωργία Μουντζούρη
Νηπιαγωγός, MEd
mountgeo@ath.forthnet.gr


ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ