Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

4 Νοε 2018

Προσεγγίζοντας έργα του Νικόλαου Γύζη στο Νηπιαγωγείο με την τεχνική της Ορατής Σκέψης

Ακολουθούν 10 χρήσιμες συνδέσεις για τον Νικόλαο Γύζη και τη διδακτική αξιοποίηση των έργων του στο Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Επίσης δίνονται φύλλα εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση του έργου "Ο Ζαχαροπλάστης" με την τεχνική της Ορατής Σκέψης.

1.
(ενδιαφέροντα βιογραφικά στοιχεία και πίνακες του Γύζη)
2.
("Η ψυχή του καλλιτέχνη, πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
3.
(εξαιρετικό βίντεο με έργα του Γύζη)
4.
(ερωτήσεις για πίνακες ζωγραφικής, για την ανάπτυξη του προφορικού λόγου, πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά)
5.
(επίσης ενδιαφέρουσα προσέγγιση για "Τα αρραβωνιάσματα")
6.
(έργα και βιογραφικά στοιχεία)
7.
(έργα και βιογραφικά στοιχεία)
8.
(η αγγελική παρουσία στο έργο του Γύζη, πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες)
9.
(πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα-χρονολόγιο στον Νικόλαο Γύζη)
10.
(15 από τα πιο σημαντικά έργα του Γύζη)

Ακολουθούν φύλλα εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση έργων ζωγραφικής του Νικόλαου Γύζη που στηρίζονται στην τεχνική της Ορατής Σκέψης (Visible Thinking), για την οποία μπορείτε να δείτε αναλυτικότερη ανάρτηση στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

"Ο ζαχαρόπλαστης"
Προσέγγιση του έργου 
με την τεχνική της Ορατής Σκέψης











3 Νοε 2018

"Ο ζωγράφος του δάσους" (FREDERICK MANSOT): διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας

Με αφορμή το εξαιρετικό βιβλίο του Frederick Mansot (για τον οποίο μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο https://www.politeianet.gr/books/9789605041014-mansot-frederick-nefeli-o-zografos-tou-dasous-232691)
ακολουθούν φύλλα εργασίας διδακτικής αξιοποίησης της ιστορίας.











Κουκλοθέατρο στο Νηπιαγωγείο: 18 χρήσιμες συνδέσεις με κείμενα για παραστάσεις κουκλοθέατρου

Ακολουθούν 18 χρήσιμες συνδέσεις με κείμενα και βίντεο (που χρειάζονται απομαγνητοφώνηση)
για κουκλοθεατρικές παραστάσεις.



1.
(3 έργα)
2.
("Σπίτι μου είναι το Νηπιαγωγείο")
3.
("Στην Ανακυκλούπολη")
4.
&
("Φάρμα των ζώων")
5.
("Πώς βρήκε σπίτι η γατούλα;")
6.
(3 αναρτήσεις για το Κουκλοθέατρο)
7.
(κείμενο κουκλοθέατρου για τη διαφορετικότητα)
8.
("Φρούτα και Λαχανικά", βίντεο με εύκολη απομαγνητοφώνηση)
9.
(για την Υγιεινή Διατροφή, επίσης εύκολο στην απομαγνητοφώνηση)
10.
(πολύ ενδιαφέρον, επίσης για την Υγιεινή Διατροφή)
11.
("Η ιστορία της κυρίας Μαλώνη")
12.
("Το κανόνι της Ειρήνης")
13.
("Ντενεκεδούπολη")
14.
(για την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης)
15.
("Το πεινασμένο λαγουδάκι")
16.
("Ντενεκεδούπολη")
17.
("Το σπάταλο μαϊμουδάκι")
18.
(βιβλιοπρόταση: "Με τις κούκλες πίσω από τη σκηνή")

2 Νοε 2018

Προσεγγίζοντας την έννοια "καθαριότητα" στο νηπιαγωγείο: 30 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 30 χρήσιμες συνδέσεις για τη θεματική ενότητα "καθαριότητα".

1.
(πολύ ενδιαφέρουσες κάρτες αναφοράς)
2.
(τραγούδι για την καθαριότητα)
3.
("πότε πλένουμε τα χέρια μας;" - πίνακες αναφοράς)
4.
(καθαριότητα - αναδόμηση λέξεων)
5.
(κέντρο μάθησης μαγαζιού με είδη καθαριότητας - κάρτες αναφοράς με νομίσματα)
6.
(πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση από την Κική)
7.
(μια ακόμα ενδιαφέρουσα ανάρτηση για τη σωματική υγιεινή)
8.
9.
(ενδιαφέρουσες δράσεις σε φωτογραφίες)
10.
(πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα Αγωγής Υγείας για τα μικρόβια και την καθαριότητα)
11.
(μία ακόμα ενδιαφέρουσα προσέγγιση με φωτογραφίες και ένα παραμύθι, φτιαγμένο από τα παιδιά)
12.
(πολύ ενδιαφέρον βίντεο για το σωστό πλύσιμο των χεριών)
13.
(φύλλο εργασίας για την καθαριότητα του σπιτιού)
14.
(κάρτες αναφοράς για την καθαριότητα του σπιτιού)
15.
(επιπλέον κάρτες αναφοράς για την καθαριότητα του σπιτιού)
16.
(εποπτικό υλικό για τα μικρόβια και σωματική υγιεινή)
17.
(παρουσίαση διαφανειών για πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα τα μικρόβια και την καθαριότητα)
18.
(επίσης ενδιαφέρουσα προσέγγιση της θεματικής ενότητας "μικρόβια")
19.
20.
(πολύ ενδιαφέρον εποπτικό υλικό για το πλύσιμο των χεριών)
21.
(βιβλιοπρόταση "ποιος φοβάται τα μικρόβια;")
22.
(φύλλα εργασίας για τη σωματική υγιεινή και τα μικρόβια)
23.
(κανόνες υγιεινής στο νηπιαγωγείο)
24.
(σωματική φροντίδα και υγιεινή, φύλλα εργασίας)
25.
("φροντίζω σωστά το σώμα μου", πρόγραμμα αγωγής υγείας)
26.
27.
(σχεδιασμός προγράμματος για τη σωματική υγιεινή και φροντίδα)
28.
(εξαιρετική ανάρτηση για τα μικρόβια και την καθαριότητα από την Αριάδνη)
29.
(μία ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση από την Αριάδνη: "εξολοθρευτές μικροβίων")
30.
(η προσέγγιση της Μυρτώς)
&
(μία ακόμα σχετική ανάρτηση από τη Μυρτώ: αντιμετωπίζοντας τα μικρόβια)

1 Νοε 2018

Ημερολόγιο Νοεμβρίου 2018

Ακολουθεί το ημερολόγιο Νοεμβρίου 2018.
Στο ημερολόγιο έχουν συμπεριληφθεί:

Γιορτή Αεροπορίας/Αρχάγγελοι Γαβριήλ και Μιχαήλ:
8 Νοεμβρίου

Επέτειος Πολυτεχνείου:
17 Νοεμβρίου

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών:
20 Νοεμβρίου

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Νοέμβρη βρίσκονται ΕΔΩ.












30 Οκτ 2018

Διδακτική αξιοποίηση 3 βίντεο με θέμα την καλοσύνη (με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης)

Με αφορμή 3 βίντεο που έχουν ως κοινό τους θέμα την προσφορά αγάπης προς τον συνάνθρωπο και την καλοσύνη, ακολουθούν φύλλα εργασίας διδακτικής αξιοποίησης, τα οποία, αν εκτυπωθούν σε διάσταση Α3, μπορούν να δοθούν και ως ομαδικές εργασίες. 

Επιπλέον, μπορούν να αξιοποιηθούν με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης ως μία εναλλακτική προσέγγιση της έννοιας "αποταμίευση" με έμφαση σε όσα τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν, στην αμέριστη προσφορά καλοσύνης και την "επιστροφή" ή "αποταμίευση" στιγμών αγάπης, ευγνωμοσύνης και συγκίνησης...

1ο βίντεο:
2ο βίντεο:
3ο βίντεο:

Φύλλα εργασίας διδακτικής αξιοποίησης







"Το αγόρι που ζωγράφιζε τον ουρανό" (Βασίλης Παπατσαρούχας): διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού

Ακολουθούν φύλλα εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού του Βασίλη Παπατσαρούχα 
"Το αγόρι που ζωγράφιζε τον ουρανό".







25 Οκτ 2018

"To παιδί και το ταμπούρλο": διδακτική αξιοποίηση του τραγουδιού

Με αφορμή την εξαιρετική δουλειά της Μαρίνας, την οποία μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο,
ακολουθούν φύλλα εργασίας διδακτικής αξιοποίησης του τραγουδιού.

Βρείτε το τραγούδι στον σύνδεσμο:

Οι στίχοι έχουν ως εξής:
Ζούσε κάποτε στον κόσμο τον αγιάτρευτο
Ένα αγόρι ξεχασμένο κι απροστάτευτο.
Είχε ένα μικρό ταμπούρλο και το βάραγε.
Τι ψυχή βασανισμένη να `ταν άραγε;

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Η γειτονιά του δεν το κράταγε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Τους δρόμους πήρε και περπάταγε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Καπνός τριγύρω δε φαινότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα κάπου πόλεμος γινότανε.

Τι τα θέλει τα βιβλία και τα γράμματα
Σ’ όλους έρχονται μια μέρα τα γεράματα.
Τι τα θέλει τα παλάτια, τα μαλάματα.
Η ζωή κυλάει με δάκρυα και με κλάματα.

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Κανένας τόπος δεν τον χώραγε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Στις ερημιές μακριά προχώραγε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Ούτ’ ένα φύλλο δεν κουνιότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα κάπου πόλεμος γινότανε.

Νύχτα μέρα περπατούσε ασταμάτητα
Σε λαγκάδια φουντωμένα, δάση απάτητα.
Μα στου ποταμού την άκρη που αργοκύλαγε, 
Το τσακάλι του πολέμου παραφύλαγε.

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Με τ’ άγριο νύχι του σημάδεψε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Και μια ζωούλα ακόμα κλάδεψε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Τ’ αγόρι λες ονειρευότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα γύρω πόλεμος γινότανε.

Κι όταν στις κορφές απάνω μέρα χάραξε
Στη μικρή καρδιά του μέσα κάτι σπάραξε.
Έτσι πέρασε στη χώρα του αμίλητου
Και τ’ αγρίμια του άλλου κόσμου γίναν φίλοι του.

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Της γης ο κόρφος δεν τον χώρεσε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Στον ουρανό βαθιά προχώρησε.
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Ταμπούρλο πια δεν ακουγότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα πάντα πόλεμος γινότανε.

Ταμ ταμ ταμ ταμ
Ταμπούρλο πια δεν ακουγότανε
Ταμ ταμ ταμ ταμ
Μα πάντα πόλεμος γινότανε.

Φύλλα εργασίας διδακτικής αξιοποίησης:




18 Οκτ 2018

"Το νυσταγμένο φεγγάρι": προσεγγίζοντας έργα του Paul Klee

Ακολουθούν προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του παραμυθιού της Φίλιας Δενδρινού "Το νυσταγμένο φεγγάρι" για την προσέγγιση του έργου του Paul Klee.




1.
2.
3.
4.
(ασπρόμαυρες ζωγραφοσελίδες με τα βασικότερα έργα του Paul Klee)
5.
6.
(η εξαιρετική δουλειά της Νίνας)
7.
(πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση με έργα του Paul Klee)
8.
(εξαιρετικό βίντεο για τον Paul Klee)
9.
(μια επίσης εξαιρετική ανάρτηση)
10.
(η ανάρτηση της Νίνας για το έργο του Paul Klee "Το κάστρο και ο ήλιος")
11.
(πολύ όμορφη κατασκευή για το έργο "Το κάστρο και ο ήλιος")
12.
13.
(η επίσης εξαιρετική ανάρτηση της Κατερίνας, με αφορμή ένα βίντεο που δυστυχώς δεν είναι διαθέσιμο)
14.
15.
&
(μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση των συναισθημάτων με αφορμή το έργο "Σενέκιος")
Μία ακόμα εξαιρετική ανάρτηση από την Πόπη:
https://www.popi-it.gr/giortes/28-oktobriou/klee-peace/


Πρόταση διδακτικής αξιοποίησης δύο έργων του Paul Klee





ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ