Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


9 Αυγ 2012

Διήγηση Ιστοριών με χρονικές συνδετικές λέξεις


Άσκηση Γλωσσικής Ανάπτυξης:
Διήγηση και περιγραφή ιστοριών με χρονικές συνδετικές λέξεις

Η ακόλουθη δραστηριότητα μπορεί να ξεκινήσει με τον εντοπισμό και την κατανόηση των χρονικών συνδετικών λέξεων (στο παράδειγμα έχουν χρησιμοποιηθεί οι λέξεις "πρώτα, ύστερα, στο τέλος". Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν πολλές...
Τα αποσπάσματα μπορούν είτε να διαβαστούν από τον εκπαιδευτικό ή (εναλλακτικά) να μαγνητοφωνηθούν για να τα ακούσουν τα παιδιά. Στην πρώτη ομάδα φράσεων δεν υπάρχουν συνδετικές λεξεις, ενώ στην άλλη (με τις ακριβώς ίδιες φράσεις) υπάρχουν, για να μπορέσουν να εντοπιστούν από τα παιδιά (η φωνή μας φροντίζουμε να αλλάζει κάπως, τονίζοντας τις λέξεις...)

Περιεχόμενο Μαγνητοφωνημένων Κειμένων
(μπορούν να συνοδευτούν και με εικόνες από το διαδίκτυο)
Α’ ομάδα οδηγιών
ü  Πλύνε καλά τις τομάτες. Κόψτες σε μικρά κομμάτια. Βάλε λάδι, αλάτι και ρίγανη.
       Έτοιμη η σαλάτα!

ü  Πρώτα πλύνε τις τομάτες. Ύστερα κόψτες σε μικρά κομμάτια. Στο τέλος, βάλε λάδι,
       αλάτι και ρίγανη.

Β’ ομάδα οδηγιών
ü  Πρώτα έκανα μπάνιο. Ύστερα ντύθηκα. Στο τέλος, βγήκα να παίξω με τους φίλους μου.

ü  Έκανα μπάνιο. Ντύθηκα. Βγήκα να παίξω με τους φίλους μου.

Γ’ ομάδα οδηγιών
ü  Πρώτα πήγα στο σχολείο. Ύστερα γύρισα στο σπίτι και διάβασα τα μαθήματά μου.       
       Στο τέλος, έπεσα για ύπνο νωρίς, γιατί ήμουν κουρασμένος.

ü  Πήγα στο σχολείο. Γύρισα και διάβασα τα μαθήματά μου. Έπεσα για ύπνο νωρίς, γιατί 
     ήμουν πολύ κουρασμένος.

Δ’ ομάδα οδηγιών
ü  Η Μαρία έπεσε από το ποδήλατο. Ο μπαμπάς της την πήγε στο νοσοκομείο.
       Ο ορθοπεδικός της έβαλε γύψο στο πόδι και τώρα πηγαίνει με τις πατερίτσες.

ü  Πρώτα η Μαρία έπεσε από το ποδήλατο. Ύστερα ο μπαμπάς της την πήγε στο νοσοκομείο.   
     Στο τέλος, ο ορθοπεδικός της έβαλε γύψο στο πόδι και τώρα πηγαίνει με τις πατερίτσες.

                               Εικονογραφημένα Στιγμιότυπα Ιστοριών
 (βιβλιογραφική πηγή: "Συναισθηματική αγωγή: Κατανόηση και βιωματική προσέγγιση συναισθημάτων")
Νίκη Δεληκανάκη, Εκδόσεις: Ταξιδευτής
  (Α)




 





(Β)
        


    (Γ)





                             Καρτέλες με Χρονικές Συνδετικές Εκφράσεις


  










 

8 Αυγ 2012

Απ'το αυγουλάκι....στο βατραχάκι

Φύλλο εργασίας με συνοδευτικό ποιηματάκι

Βατραχάκια στη λίμνη

Μες στη γαλάζια λίμνη
στο καθαρό νερό
βατράχια και γυρίνοι
στήνουν τρελό χορό.

Την Άνοιξη γιορτάζουν
παίζουν, χοροπηδούν
βρεκεκέξ κουάξ κουάξ φωνάζουν
και σιγοτραγουδούν


Συνοδευτικά Φύλλα Εργασίας


Από το αυγό στον γυρίνο, και από τον γυρίνο στον βάτραχο


Καρτέλα ως πίνακας αναφοράς

Φωλίτσα να φτιάξω....στα αυγά μου να κάτσω...


Άσκηση σειροθέτησης ή εναλλακτικά παιχνίδι μνήμης (memory) (στην περίπτωση αυτή οι κάρτες εκτυπώνονται εις διπλούν)



(1) Το πουλάκι μαζεύει κλαδάκια



(2) Το πουλάκι φτιάχνει με κλαδιά και φύλλα την φωλιά του



(3) "Να φάω σκουληκάκια, να δυναμώσω, τα αυγά μου να κλωσήσω,
μικρά πουλάκια να αποκτήσω"



(4) "Θα ζεστάνω τα αυγουλάκια για να βγουνε τα πουλάκια...."

Απ'το σποράκι στο...ανθάκι (1)

Άσκηση σειροθέτησης για το Νηπιαγωγείο

Βάζω τις φωτογραφίες στη σειρά και διηγούμε την ιστορία του μικρού σπόρου   

(1)

(2)

                             
(3)










                                                                                                    (4)
                                                                        


                                              (5)

Η αλφαβήτα των λουλουδιών της ΑΝΟΙΞΗΣ

Εικονογραφημένη αλφαβήτα λουλουδιών

Αναλυτικό ευρετήριο με τις αναρτήσεις της Άνοιξης,

Α κακία 






Β ιολέτα





Γ αρίφαλο








Δ άφνη








Ε υωδιά

Ζ ουμπούλι  (λέγεται και Υάκινθος)







                               

Η λιοτρόπιο

 Θ υμάρι







 Ί ριδα







Κ υκλάμινο








Λ ιβάδι






                 Μ αργαρίτα




Ν άρκισσος









Ξ εραμένο (χόρτο)



Ο ρχιδέα










Π απαρούνα










Ρ όδο (λέγεται και Τριαντάφυλλο)









Σ πόρακια







                                                                 Τ ουλίπα  







                      


Υ άκινθος (λέγεται και Ζουμπούλι)


Φ ύλλο











 Χ ώμα







Ψ ηλώνουν (τα φυτά)

Ω ραίο (λουλούδι)




Συναισθηματική αγωγή, προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη στο Νηπιαγωγείο

 
Το παραμύθι που ακολουθεί τονίζει τη σημασία της προσπάθειας και της επιμονής για όλα όσα θέλουμε να καταφέρουμε...

Τίτλος παραμυθιού: Θέλω να μάθω πώς να...... (αφήστε τη συνέχεια για το τέλος του παραμυθιού, μην αποκαλύψετε τον τίτλο από την αρχή)


Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα μικρό κορίτσι που το έλεγαν Λαμπρινή. Να την εδώ που κάθεται στα σκαλάκια του σπιτιού της σκεφτική και κάπως στενοχωρημένη.

Τι να έχει άραγε;
(Αφήνουμε τα παιδιά να εκφράσουν  υποθέσεις, πριν προχωρήσουμε στην επόμενη εικόνα)




Όχι, όχι, όχι... Δεν έχασε τη σφυρίχτρα της... Θέλει να μάθει να ΣΦΥΡΙΖΕΙ, όπως σφυρίζει η σφυρίχτρα, όπως σφυρίζει ο μπαμπάς...


Πάνω στην ώρα φτάνει ο μπαμπάς της μικρής Λαμπρινής, τη βλέπει σκεφτική και την ρωτά: "Τι έγινε καλή μου και φαίνεσαι τόσο προβληματισμένη; Μπορώ ίσως κάπου να βοηθήσω;" 
                                                                
- Να μάθω θέλω να σφυρίζω σαν και σένα, μα αλίμονο    αυτό μου φαίνεται "βουνό"!!
- Νομίζω, είσαι υπερβολική. Αν προσπαθήσεις τα μαγουλάκια να φουσκώσεις, τα χειλάκια να σουφρώσεις σε "Ο" μικρούτσικο και στρογγυλό, και τον αέρα προς τα έξω να φυσήξεις, ασφαλώς και θα είναι πιο απλό!









Δοκιμάζει η Λαμπρινή, μια φορά και δυο, μα δυστυχώς ήχος δεν βγαίνει! Ευτυχώς εκείνη τη στιμή φτάνει η γιαγιά της η καλή. Μήπως εκείνη κάτι άλλο να της προτείνει μπορεί;



"Τι έχεις, Λαμπρινή, και είσαι τόσο σκεφτική;" ρωτάει η γιαγιά την μικρή...
"Αχ, γιαγιά μου, εδώ και ώρα προσπαθώ να σφυρίξω, μα μου φαίνεται δύσκολο, αδύνατον σχεδόν. Μπορείς ίσως να μου δείξεις έναν τρόπο πιο απλό;"






(Δείχνουμε στα παιδιά την επόμενη εικόνα με την γιαγιά να προσπαθεί να σφυρίξει χρησιμοποιώντας τα δύο μικρά δάχτυλα των χεριών της, ενώ παράλληλα ζητάμε από τα παιδιά να περιγράψουν τι βλέπουν. Τι πιστεύουν ότι θα γίνει μετά; Θα τα καταφέρει τώρα η Λαμπρινή ή ο τρόπος αυτός είναι δύσκολος πολύ;) 



Ωχ! γιαγιά, μου πήρες τα αυτιά! Είναι πράγματι ΑΝΥΠΟΦΟΡΟ το σφύριγμα αυτό!  Εγώ προτιμώ το σφύριγμα το γλυκό, σαν κελαήδισμα μικρού πουλιού, σαν τιτίβισμα καναρινιού...
 
Λέω να πάω λίγο να ξεκουραστώ...να ηρεμήσω το μυαλό...

Σκεφτική, σκυθρωπή και κάπως "συννεφιασμένη" στο κρεβάτι της κάθεται η μικρή Λαμπρινή. Μα γιατί, γιατί, γιατί να μην μπορώ να σφυρίξω και εγώ; Μήπως να προσπαθήσω πιο πολύ; Μήπως να επιμείνω σε αυτό, μήπως να δείξω κι άλλη επιμονή; Εκείνη τη στιγμή μπαίνει ο μπαμπάς στο δωμάτιο, την Λαμπρινή βλέπει λυπημένη, υποψιάζεται τι έχει και σαν τις σκέψεις της να διαβάζει της λέει ήρεμα και καθησυχαστικά...

"Μόλις λιγάκι ξεκουραστείς, κάνε ακόμα μια προσπάθεια. Κάτω μην τα βάζεις! Δες το σαν παιχνίδι...σαν κάτι διασκεδαστικό....σαν κάτι συναρπαστικό, κι όχι σαν βάρος τρομερό..."

   


Δεν προλαβαίνει ο μπαμπάς τα λόγια του να τελειώσει και τότε συνέβη κάτι εξαιρετικό, σχεδόν ΜΑΓΙΚΟ! Η Λαμπρινή τα χειλάκια σουφρώνει σε "Ο" μικρούτσικο και στρογγυλό και τον αέρα δυνατά προς τα έξω φυσάει, φτιάχοντας μια μελωδία γλυκιά που επιτέλους την γεμίζει χαρά!

                                                                   Τα κατάφερα, τα κατάφερα, μπαμπά, και με γεμίζει αυτό χαρά. Θα κάνω όνειρα γλυκά και θα ονειρευτώ σφυρίχτρες, φυλλαράκια που θροΐζουν απαλά και πουλάκια που τιτιβίζουν στα κλαδιά! Καληνύχτα....

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ