Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


17 Νοε 2012

Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Κάρτες ακολουθίας για το λαϊκό παραδοσιακό τραγούδι Ντίλι-Ντίλι...

Συνήθως διαπραγματευόμενοι το θέμα "Ελιά" (βλ. ετικέτα "Ελιά" για τις υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις) βρίσκουμε ευκαιρία να ακούσουμε και να τραγουδήσαμε το εξαιρετικό αυτό παραδοσιακό τραγούδι (οι στίχοι υπάρχουν στο διαδίκτυο και βρίσκονται σε πολλούς συνδέσμους).

Τους παραθέτω και εδώ:
Ντίλι ντίλι ντίλι,
ντίλι το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε ο ποντικός,
πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και η γάτα,
έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και ο σκύλος
κι έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και το ξύλο
και σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε κι η φωτιά
κι έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και το ποτάμι
κι έσβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και το βόδι,
ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και ο λύκος
κι έφαγε το βόδι
που ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Νά τος και ο κυνηγός
και σκότωσε το λύκο
που έφαγε το βόδι
που ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ντίλι ντίλι ντίλι,
ντίλι το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Μπορείτε να δείτε και το βίντεο σε διασκευή της Δόμνας Σαμίου στον σύνδεσμο:
http://www.youtube.com/watch?v=_y8JmXC4lNM

Στην ανάρτηση αυτή προτείνεται ένα παιχνίδι με κάρτες ακολουθίας με σκοπό την πιο ευχάριστη εκμάθηση του τραγουδιού. Παράλληλα έχουν δοθεί οι τρεις επαναλαμβανόμενες λέξεις που ομοιοκαταληκτούν και εμφανίζονται σε κάθε στροφή (καντήλι, μαντήλι, φυτίλι).


Κάρτες ακολουθίας για το παραδοσιακό τραγούδι
"Ντίλι-ντίλι το καντήλι"


και το ασπρόμαυρο template


Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Δραστηριότητα γλωσσικής ανάπτυξης

Ελαιώνας όπως....

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Ελιά" (βλ.αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι για τις υπόλοιπες αναρτήσεις, μπορούμε να μιλήσουμε για τις λέξεις που ομοιοκαταληκτούν με τον Ελαιώνα, αξιοποιώντας τον παρακάτω πίνακα αναφοράς.



Ελαιώνας όπως: Χειμώνας, Αχυρώνας, Αμπελώνας, Καλαμώνας, Περιστεριώνας, Οπωρώνας, Πευκώνας, Σιτοβολώνας

16 Νοε 2012

Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού: μια εικονογραφημένη ακροστιχίδα

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας των Δικαιωμάτων του Παιδιού (20 Νοεμβρίου) μπορούμε να αξιοποιήσουμε την εικονογραφημένη ακροστιχίδα που ακολουθεί για να προσεγγίσουμε την λέξη "Δικαίωμα".

Δίνεται συμπληρωμένη για επεξεργασία στην ολομέλεια, αλλά και κενή για να συμπληρωθεί από τα παιδιά ύστερα από τον σχολιασμό και την απαραίτητη επεξήγηση της κάθε λέξης της ακροστοιχίδας.

Ο εννοιολογικός χάρτης του θέματος αυτού βρίσκεται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_16.html

**για παρουσίαση διαφανειών σχετικά με το θέμα, βλ. επίσης:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_18.html

**ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ "ΠΑΙΔΙ"

ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ
ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ





Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού: Εννοιολογικός Χάρτης

Η 20η Νοεμβρίου πλησιάζει: με την ευκαιρία του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας δικαιωμάτων του παιδιού μπορούμε να επεξεργαστούμε τον ακόλουθο εννοιολογικό χάρτη. Η συνδετική έκφραση είναι κοινή ("έχει δικαίωμα...) και οι έννοιες περιγράφουν τα βασικά δικαιώματα των παιδιών.

**ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ "ΠΑΙΔΙ"

**για παρουσίαση διαφανειών σχετικά με το θέμα, βλ. επίσης:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_18.html

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ





Παράλληλα προτείνεται η ανάγνωση του εξαιρετικού βιβλίου του Ευγένιου Τριβιζά που διαπραγματεύεται αυτό το θέμα και έχει πραγματικά μια αξιόλογη εικονογράφηση, η οποία  βοηθά στην κατανόηση ακόμα και των συνθετότερων εννοιών της θεματικής αυτής ενότητας.



Οι εικόνες που επεξεργάστηκα για την υλοποίηση του εννοιολογικού χάρτη στο λογισμικό πρόγραμμα CMAP TOOLS είναι αντλημένες από την ιστοσελίδα:

http://www.bambini.info/2009/11/20/i-diritti-dei-bambini-un-elenco-tutto-da-colorare/

14 Νοε 2012

Φθινοπωρινά Φρούτα στο Νηπιαγωγείο: Δραστηριότητα Γλωσσικής Ανάπτυξης για τις Σύνθετες Λέξεις


Ο Οδυσσέας στο νησί των Λωτοφάγων

Το φθινόπωρο πλησιάζει στο τέλος του. Μια από τις αγαπημένες θεματικές περιοχές αυτής της περιόδου είναι τα "Φθινοπωρινά Φρούτα", ενώ ένα από τα λιγότερα γνωστά φθινοπωρινά φρούτα είναι ο Λωτός: αξιοποιώντας την γνωστή περιπέτεια του Οδυσσέα στο νησί των Λωτοφάγων, δείχνουμε στα παιδιά εποπτικό υλικό σχετικό με το φθινοπωρινό αυτό φρούτο και επεξεργαζόμαστε στο πλαίσιο επέκτασης της δραστηριότητας μερικές ακόμα σύνθετες λεξεις με β΄συνθετικό την λέξη -ΦΑΓΟΣ.

Στην ανάρτηση αυτή προτείνονται μερικές τέτοιες σύνθετες λεξεις που μπορούμε να επεξεργαστούμε είτε ως ομαδικό φύλλο εργασίας με κινητές καρτέλες, είτε ως ατομικό φύλλο εργασίας (όπου τα παιδιά συμπληρώνουν τα κενά), είτε συμπληρωμένο ως πίνακα αναφοράς.

Ας παίξουμε τις σύνθετες λεξεις




13 Νοε 2012

Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο: Εκπαιδευτική Αξιοποίηση της Ποίησης και της Μουσικής


Στο πλαίσιο της επεξεργασίας της θεματικής ενότητας "Πολυτεχνείο - 17 Νοέμβρη", μπορούμε να επιχειρήσουμε την διασύνδεση του θέματος με τις Τέχνες και πιο συγκεκριμένα με την ποίηση και την μουσική.

Ως αφόρμηση χρησιμοποιούμε το βίντεο του τραγουδιού "Λίγο Ακόμα" σε στίχους Γιώργου Σεφέρη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη. Με την ευκαιρία αυτή έχουμε την δυνατότητα να μιλησουμε για τις δύο αυτές εξαιρετικά σημαντικές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, δείχνοντας παράλληλα φωτογραφίες τους.  




Μετά την ακρόαση του τραγουδιού επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά το εικονόλεξο του σπουδαίου αυτού ποιήματος του Γιώργου Σεφέρη που έγινε γνωστό σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο μέσα από τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να γίνει η διάκριση μεταξύ του ποιητή, του συνθέτη αλλά και του ερμηνευτή-τραγουδιστή, με ξεχωριστές αναφορές στον ιδιαίτερο ρόλο του καθενός.

 
Γιώργος Σεφέρης


Μίκης Θεοδωράκης


Ένα εικονόλεξο για το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη
"Λίγο Ακόμα" με αφορμή τον εορτασμό της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου

**για τις υπόλοιπες αναρτήσεις σχετικά τις θεματικές ενότητες "17η Νοεμβρίου" και "Ειρήνη",
βλ. τις αντίστοιχες δύο ετικέτες στο πλάι









12 Νοε 2012

Μαθαίνοντας για τους Αρχιτεκτονικούς Ρυθμούς με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου

Μια ακόμα ανάρτηση αφιερωμένη στους τρεις βασικούς αρχιτεκτονικούς ρυθμούς, δωρικό, ιωνικό και κορινθιακό. Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν τον ρυθμό και να ενώσουν την εικόνα με την ονομασία του κάθε ρυθμού.
(βλ.επίσης http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_6263.html)

Φύλλο Εργασίας για τις Τέχνες:
Μαθαίνοντας για τους
Αρχιτεκτονικούς Ρυθμούς στο Νηπιαγωγείο


ασπρόμαυρο template


Μαθαίνοντας τους Αρχιτεκτονικούς Ρυθμούς στο Νηπιαγωγείο

Η επέτειος του Πολυτεχνείου μας δίνει αφορμή να συζητήσουμε για τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς των μνημείων και παλαιών κτηρίων. Μας θυμίζει άραγε κάτι ο κάθε αρχιτεκτονικός ρυθμός;
(βλ. επίσης http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_6263.html)

Φύλλο Εργασίας
για τους Αρχιτεκτονικούς Ρυθμούς στο Νηπιαγωγείο




Πίνακας Αναφοράς για τους Αρχιτεκτονικούς Ρυθμούς

Οι βασικοί αρχιτεκτονικοί ρυθμοί είναι τρεις: ο Δωρικός, ο Κορινθιακός και ο Ιωνικός. Με αφορμή το αφιέρωμα στο Πολυτεχνείο, μπορούμε να συζητήσουμε με τα παιδιά σχετικά με τα χαρακτηριστικά του κάθε ρυθμού επεξεργαζόμενοι τον ακόλουθο πίνακα αναφοράς.
(βλ. επίσης http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_6263.html)



και σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια...

Το κτήριο του Πολυτεχνείου: Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά

Επεξεργαζόμενοι την θεματική ενότητα "Επέτειος του Πολυτεχνείου" (βλ. και άλλες αναρτήσεις στην ετικέτα "17η Νοεμβρίου", μπορούμε να συζητήσουμε για την αρχικτεκτονική του κτηρίου του Πολυτεχνείου, δίνοντας έμφαση στους κίονες. Πόσοι είναι; Σε ποιον αρχιτεκτονικό ρυθμό ανήκουν; (σε επόμενη ανάρτηση θα ακολουθήσει σχετικός πίνακας αναφοράς). Αν τα παιδιά εκδηλώσουν ενδιαφέρον, μπορούμε να επεκτείνουμε περαιτέρω την δραστηριότητα. Στην ανάρτηση αυτή προτείνεται ένα φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά (+ένα λίγο πιο απλοποιημένο για προνήπια). Τα παιδιά μετρούν τους κίονες, αναγνωρίζουν ή γράφουν τον σωστό αριθμό.

Φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά:
μετρώ τους κίονες του Πολυτεχνείου

για νήπια

για προνήπια


ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ