Με αφορμή την πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση, που μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ, προτείνεται ένας εικονογραφημένος πίνακας ερωτήσεων, ένα εικονογραφημένο ερωτηματολόγιο γνωριμίας της τάξης, που μπορεί να αξιοποιηθεί τις πρώτες μέρες στο σχολείο (στο νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού).
Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου για τις δραστηριότες γνωριμίας ΕΔΩ και για τις πρώτες μέρες του νηπιαγωγείου (ευρετήριο) ΕΔΩ.
Αρχικά εξηγούμε στα παιδιά τις ερωτήσεις που περιλαμβάνονται στο ερωτηματολόγιο (τα cliparts βοηθούν στην κατανόηση της ερώτησης) και αναθέτουμε μια μίνι συνέντευξη ανά δύο παιδιά (ένα παιδί ο συνεντευκτής και ένα δεύτερο ο συνεντευξιαζόμενος, με ρόλους που κατόπιν αλλάζουν). Όταν η απάντηση στην ερώτηση είναι καταφατική, τότε ο συνεντευκτής θα πρέπει να χρωματίσει το προσωπάκι που βρίσκεται στο αντίστοιχο κελί. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ρωτούν και συμπληρωματικές ερωτήσεις (όπως για παράδειγμα: ταξίδεψες με το αεροπλάνο; Αν η απάντηση είναι "ναι", μια συμπληρωματική ερώτηση θα μπορούσε να είναι "πού" ή "πώς σου φάνηκε;" κ.ο.κ.). Με λίγα λόγια, ό,τι θα ρωτούσαμε και εμείς στην ολομέλεια, μόνο που τώρα αυτή η πρώτη επικοινωνία ανατίθεται στα ίδια τα παιδιά.
Δίνουμε σε κάθε παιδί μία καρτέλα με τις ερωτήσεις και οι δυάδες ξεκινούν τις συνεντεύξεις: όταν ο πρώτος συνεντευκτής ολοκληρώσει τις ερωτήσεις, τα παιδιά αλλάζουν ρόλους, προκειμένου όλοι να απαντήσουν στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου γνωριμίας.
Τα παιδιά μπορούν να γράψουν τα ονόματά τους στο πίσω μέρος της καρτέλας που τα αφορά. Οι καρτέλες μαζεύονται από την/τον νηπιαγωγό και με σχετικές καταγραφές μπορούμε να φτιάξουμε και γραφήματα συχνότητας απαντήσεων (πόσα παιδιά πήγαν στο βουνό, πόσα πήγαν σε κάποιο μουσείο κ.ο.κ.).
Εννοείται ότι μπορεί να λειτουργήσει και ως ατομικό φύλλο εργασίας, ωστόσο με τη μορφή της ανά δύο συνέντευξης δίνει τη δυνατότητα μιας πρώτης επαφής και λεκτικής επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών της ομάδας.
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΠΡΩΤΗΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ