Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


15 Μαΐ 2014

Διδακτική αξιοποίηση των limericks στο Νηπιαγωγείο: 3 εικονόλεξα με ληρολογήματα του Γιώργου Σεφέρη

Τα limericks, για τα οποία μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε πληροφορίες από την εξαιρετική παρουσίαση της συναδέλφου φιλολόγου Μαρίας Παπαλεοντίου στον σύνδεσμο:
είναι μικρά ποιήματα με χαρακτηριστική δομή πέντε στίχων και ομοιοκαταληξία της μορφής αα-ββ-α. Τα ποιήματα του είδους λίμερικ διηγούνται μια σύντομη ιστορία, συνήθως χωρίς ιδιαίτερο νόημα και καταλήγουν να μοιάζουν με μικρά ανέκδοτα.

Ο Γιώργος Σεφέρης έγραψε εξαιρετικά limericks (ληρολογήματα), τα οποία συμπεριέλαβε στο βιβλίο του "Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά", τα οποία μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:

Ακολούθως προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση και προσέγγιση των ληρολογημάτων του Σεφέρη μέσα από τρία εικονόλεξα (τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν σε επόμενες αναρτήσεις). Επειδή η δομή των limericks είναι πολύ συγκεκριμένη, μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στα παιδιά να δημιουργήσουν εύκολα τα δικά τους ληρολογήματα.
Επίσης, προτείνεται ένα φύλλο για την εικαστική απόδοση και καταγραφή από την νηπιαγωγό των limericks που τα παιδιά σε ομάδες ή ατομικά μπορούν να φτιάξουν.

1. Ήτανε μια κοπέλα απ'τη Σάμο

Ήτανε μια κοπέλα απ’ τη Σάμο 
που έχωσε το δεξί της στην άμμο 
και με τ’ άλλο το χέρι 
εκρατούσε ένα αστέρι  
ετούτη η κοπέλα απ’ τη Σάμο

2. Ήτανε μια κοπέλα απ'τον Πόρο

Ήτανε μια κοπέλα απ’ τον Πόρο   
που έτρεχε να προφτάξει το βαπόρο. 
Μα μπρος στο Γαλατά δεν είχε πια λεφτά  
και γύρισε πίσω στον Πόρο.


3. Ήτανε μια κοπέλα απ'το Καλαμάκι
Ήτανε μια κοπέλα απ’ το Καλαμάκι 
που ψάρευε αχινιούς με το καμάκι. 
Μα ξάφνου ένα γουρούνι 
της μπήκε στο ρουθούνι  
και πνίγηκε η κοπέλα απ’ το Καλαμάκι.

λι6 λι1 λι3 λι4 Λι5

12 Μαΐ 2014

Φύλλα εργασίας για τα έντομα

Ακολουθούν μερικά φύλλα εργασίας για τα έντομα. Περισσότερες αναρτήσεις για τη θεματική ενότητα ΕΝΤΟΜΑ θα βρείτε στον σύνδεσμο:


εντ13 εντ1 εντ2 εντ3 εντ6 εντ10 εντ4 εντ5 εντ7 εντ8 εντ9 εντ11 εντ12

10 Μαΐ 2014

Μαθηματικά παιχνίδια με τουβλάκια Lego

Η ανάρτηση που ακολουθεί, δείχνει μία ακόμα ενδιαφέρουσα πρόταση διαμόρφωσης μαθηματικών παιχνιδιών με απλά υλικά.  Είναι μία ακόμα υλοποιημένη ιδέα της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη. Την ευχαριστώ πολύ.

Μαθηματικό παιχνίδι με lego
Στόχος της δραστηριότητας είναι η αναγνώριση αριθμητικών ψηφίων και η απαρίθμηση στοιχείων ενός συνόλου (κουκκίδες).
Χρησιμοποιούμε κομμάτια lego που έχουμε στην τάξη μας, επάνω στα οποία σημειώνουμε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο τα ψηφία 0-20. Στο διπλανό τμήμα κάθε κομματιού, σημειώνουμε τόσες κουκκίδες όσες υποδεικνύει ο αριθμός. Οι κουκκίδες χρησιμοποιούνται από τα παιδιά που δεν αναγνωρίζουν ακόμη τους αριθμούς. Έτσι, μπορούν να τις μετρήσουν, ώστε να συναρμολογήσουν τα τμήματα μεταξύ τους. Τα κομμάτια δίνονται στα παιδιά μπερδεμένα. Ζητάμε να "κουμπώσουν" τα κομμάτια μεταξύ τους ξεκινώντας από τον μικρότερο αριθμό.
Κάθε παιδί τοποθετεί ένα κομμάτι και το δίνει στον διπλανό του, έως ότου εξαντληθούν όλα τα κομμάτια. Τα παιδιά που δεν αναγνωρίζουν ακόμα αριθμούς, μετρούν τις κουκκίδες των κομματιών και βρίσκουν το επόμενο κομμάτι μ' αυτόν τον τρόπο. Κάποιες από τις επόμενες φορές ζητάμε εναλλακτικά η συναρμολόγηση ξεκινά από τον μεγαλύτερο αριθμό, ή να τοποθετήσουν συγκεκριμένους αριθμούς που αναφέρουμε κτλ.

7 Μαΐ 2014

Ανοιξιάτικη διακόσμηση πόρτας και ταμπλό για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό: 40 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 40 χρήσιμες συνδέσεις για την ανοιξιάτικη διακόσμηση της πόρτας και του ταμπλό της τάξης του Νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού.




ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 
ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ
1.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/a2/56/b1/a256b1323ee6473b277ce70a4fc9bac4.jpg
(ηλιοτρόπια)
2.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/f8/2b/f4/f82bf480c8755fb9a8035c894557b509.jpg
(λουλούδι με ποτιστήρι)
3.
http://mcallaghanblog.blogspot.gr/2013/04/spring-door-decoration.html
(λουλούδια)
4.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/4c/b4/3b/4cb43b78f3ed0242bfd6fe3770b47b69.jpg
(άλλη μία εντυπωσιακή με λουλούδια)
5.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/00/59/65/0059653a4279916ba0daef128ac1a37c.jpg
(λουλούδια)
6.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/04/0a/ad/040aadf0ab7f492456005893b6f38da0.jpg
(εντυπωσιακά λουλούδια)
7.
http://learningenglish-esl.blogspot.gr/2010/03/classroom-door-decoration-2.html
(μελισσούλες)
8.
http://thecraftingchicks.com/wp-content/uploads/2013/05/teacher-appreciation-door-thanks-for-helping-us-grow.jpg
9.
http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7b/14/0e/7b140e31ec7625b324b5c580ffa2de1b.jpg
(πεταλούδες και παλαμίτσες-λουλούδια)
10.
http://indulgy.com/post/ErPUCrFx82/back-to-school-door-decorations-ideas-back-t
(πουλάκια στα κλαδιά)
11.
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/21/a7/08/21a7080e4a9474fa9f6cb365d15085f9.jpg
(ποτιστήρι με λουλούδι)
12.
http://bookinitat50.blogspot.gr/2013/05/3d-flower-bulletin-board.html
(άλλο ένα με λουλούδια "μαθησιακών περιοχών")
13.
http://bookinitat50.blogspot.gr/2013/08/3d-bulletin-boards-for-teachers.html
(ταμπλό και διακόσμηση πόρτας με λουλούδια και ηλιοτρόπιο)
14.
http://www.mpmschoolsupplies.com/ideas/1668/3rd-grade-is-in-full-bloom-spring-bulletin-board/
(άλλο ένα πρωτότυπο ανοιξιάτικο ταμπλό)
15.
http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/93/15/09/931509759e86cdc2b4f9934aa8a664ba.jpg
(ταμπλό με λουλούδια από χρωματισμένα φίλτρα καφέ)
16.
http://www.mpmschoolsupplies.com/ideas/1139/i-spy-with-my-little-bug-eyes-spring-bulletin-board/
(ζουζουνοταμπλό)
17.
http://www.bulletinboarddesigns.net/tag/preschool-spring-bulletin-board-ideas
(επιπλέον 4 ενδιαφέροντα ανοιξιάτικα ταμπλό)
18.
https://www.heidisongs.com/blog/2011/03/were-bugging-out-all-over.html
(άλλον ένα ζουζουνοταμπλό)
http://www.heidisongs.com/Free_Downloads/assets/Bee_Ladybug_Bulletin_Board_Project.pdf
(αναλυτικές οδηγίες και πατρόν για πασχαλίτσες και μέλισσες)
19.
http://bulletinboardideas.blogspot.gr/2009/11/spring.html
(δέκα ακόμα φώτο με ανοιξιάτικα ταμπλό)
20.
http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/dd/87/8b/dd878bf0cef4ce64feab3cfc9588fad1.jpg
(ενδιαφέρουσα ιδέα διακόσμησης ταμπλό με χαρταετούς και φουρφουράκια)
21.
http://beckermiddleart.blogspot.gr/2010/10/overview-of-projects.html
(και ένα εμπνευσμένο από τα Ηλιοτρόπια του Βαν Γκονγκ - στη μέση της σελίδας)
22.
https://i.pinimg.com/originals/c5/f8/c2/c5f8c23a8cb219180e1c4317f8cacdd5.jpg
(πεταλούδες και λουλούδια)
23.
https://i1.wp.com/www.imageneseducativas.com/wp-content/uploads/2015/03/Primavera-Puertas-10.jpg?ssl=1
(ηλιοτρόπιο)
24.
https://i.pinimg.com/originals/aa/d5/1a/aad51a7ee84ab079cf1179636d91873b.jpg
(τρισδιάστατα λουλούδια)
25.
https://i.pinimg.com/736x/df/fd/61/dffd61746212457abf69ba69af88065e.webp
(λουλούδια και κάμπια)
26.
https://i.pinimg.com/originals/10/bf/5c/10bf5c6bf593266f3405f571ce0d8f82.jpg
(πολύ όμορφη, δύσκολη και εντυπωσιακή)
27.

(η συγκεκριμένη δεν "άνοιγε" ως φώτο, γι'αυτό την αναρτώ απευθείας)
28.
https://www.mpmschoolsupplies.com/ideas/1086/spring-hand-print-bulletin-board/
(με παλαμίτσες - λουλούδια)
29.
http://learningdevelopmentactivities.blogspot.gr/2012/05/teacher-appreciation-week-door.html
(λουλούδια)
30.
http://toarithmitiri.blogspot.gr/2016/03/blog-post.html
(επίσης εξαιρετική)
31.
http://efibarlou.blogspot.gr/2017/03/blog-post_14.html
(εδώ είναι οι πολύ όμορφες ιδέες που είχε ανεβάσει πέρυσι η Έφη)
32.
https://i0.wp.com/www.imageneseducativas.com/wp-content/uploads/2015/03/Puertar-decorar-clase-4.jpg?ssl=1
(γλάστρα με γράμματα της άνοιξης)
33.
https://i1.wp.com/www.imageneseducativas.com/wp-content/uploads/2015/03/Puertar-decorar-clase-5.jpg?ssl=1
(πεταλούδες-φατσούλες και λουλούδια, πολύ όμορφη)
34.
https://i1.wp.com/www.imageneseducativas.com/wp-content/uploads/2015/03/Puertar-decorar-clase-11.jpg?ssl=1
(καταπληκτική κούνια σε δέντρο)
35.
https://i1.wp.com/www.imageneseducativas.com/wp-content/uploads/2015/02/Decoracion-puertas-clase-28.jpg?ssl=1
(πεταλούδες-δέντρο)
36.
https://i2.wp.com/www.imageneseducativas.com/wp-content/uploads/2015/03/Puertar-decorar-clase-12.jpg?ssl=1
(δέντρο με τρισδιάστατα λουλούδια)
37.
https://i.pinimg.com/originals/48/5f/6e/485f6e509abc2fbb5c21e4e19ae2e92d.jpg
(τρισδιάστατα λουλούδια και πασχαλίτσα)
38.
https://i.pinimg.com/originals/7d/6d/1f/7d6d1f0e25ba86fe1c0573120caf886f.jpg
(κούνια σε δέντρο και λουλούδια)
39.
https://i.pinimg.com/1200x/7e/c7/f0/7ec7f0aeb9aa4d28d139026654e8f8f5.jpg
(φουρφουράκια ανοιξιάτικα)
40.
https://iheartcraftythings.com/paper-tulip-flower-craft.html
(τρόπος κατασκευής τρισδιάστατης τουλίπας)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 
ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ

6 Μαΐ 2014

Φτιάχνοντας χαϊκού με αφορμή την γιορτή της μητέρας

Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας μπορούμε να "πειραματιστούμε" φτιάχνοντας με τα παιδιά χαϊκού (τα γνωστά τρίστιχα με τις 17 συλλαβές). 


Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για τη
Γιορτή της Μητέρας
βρίσκονται ΕΔΩ 
(με τετράστιχα ποιήματα, πίνακες ζωγραφικής, ακροστιχίδες, φύλλα εργασίας και επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις)

Παραδείγματα χαϊκού για τη γιορτή της μητέρας (με τη δική μας καθοδήγηση και υποστήριξη τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν σε ομάδες τα δικά τους).

Μπορείτε να βρείτε online διαδραστικά φύλλα εργασίας με χαϊκού για τη γιορτή της  μητέρας στον σύνδεσμο:


Μανούλα γλυκιά,
η αγκαλιά σου φωλιά.
Σ'αγαπώ πολύ!

Μαμά μου εσύ,
φως στη ζωή μου λαμπρό,
Σε ευχαριστώ.

Γιορτάζεις, μαμά,
θέλω μόνο να σου πω,
πόσο σ'αγαπώ!

Ήλιος λαμπερός,
φωνή γεμάτη στοργή,
κοίτα: η μαμά.

Κι αν είμαι μικρό,
δυο λέξεις μόνο θα πω
άκου: σ'αγαπώ.

Ακολουθεί εποπτικό υλικό υποστηρικτικό για τα χαϊκού, που δίνονται ως παράδειγμα, με τις λέξεις χωρισμένες σε συλλαβές και ενδεικτικός πίνακας, όπου τα παιδιά μπορούν να γράφουν τις συλλαβές του κάθε στίχου (5 συλλαβές για τον πρώτο, 7 συλλαβές για τον δεύτερο και 5 συλλαβές για τον τρίτο).

Επίσης, μπορούμε να κόψουμε πάνω στις γραμμές τον πίνακα και να δημιουργήσουμε καρτέλες συλλαβών. Σε κάθε περίπτωση το εποπτικό υλικό μπορεί να βοηθήσει υποστηρικτικά: επομένως δίνοντας σχετικό υλικό με ολιγοσύλλαβες λέξεις, μπορούμε ενδεχομένως να οδηγήσουμε ευκολότερα τα παιδιά στη δημιουργία των δικών τους χαϊκού.

χα4 ΧΑ1 ΧΑ2 ΧΑ3 ΧΑ5

5 Μαΐ 2014

Ζωγραφίζοντας το τραγούδι του Μάη

Ακολουθεί ένα φύλλο εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση του τραγουδιού του Μάη, το οποίο μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε από τον σύνδεσμο:

https://voca.ro/nYoCLy05bLy

Οι 8 αναρτήσεις του ιστολογίου για τον Μάιο 
βρίσκονται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%9C%CE%91%CE%AA%CE%9F%CE%A3

Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

Στου ουράνιου τόξου το γιοφύρι
κάθεται ο ήλιος και γελάει.
Κάπου ετοιμάζεται γιορτή
κι η Άνοιξη μοσχοβολάει.
Βάζουν οι μέλισσες τη μουσική
 οι πεταλούδες τον χορό τους.
Λουλούδια στέλνουν τις μυρωδιές,
πέταλα ανοίγουν τις ομορφιές τους.

Φέρνουν κορδέλες τα πουλιά
κι όλα τυλίγονται γλυκά,
φτιάχνουν στεφάνι για τον Μάη
κι η Άνοιξη μοσχοβολάει.

Καλάθια λιάζονται
φρούτα γεμάτα,
φράουλες, μούσμουλα
και κερασάκια,
κερνάει ο Μάης παγωτό
γλυκό χυμό από λουλουδάκια.

Ζωγραφίζοντας το τραγούδι του Μάη




Μαθηματικά Παιχνίδια για το Νηπιαγωγείο: παίζοντας με αριθμητικούς τροχούς, καπάκια και απλά ανακυκλώσιμα υλικά

Η ανάρτηση που ακολουθεί δείχνει μερικές αξιόλογες προτάσεις διαμόρφωσης και σχεδιασμού μαθηματικών παιχνιδιών με απλά υλικά.  

Είναι όλες υλοποιημένες ιδέες της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη. Την ευχαριστώ πολύ.

Μαθηματικό παιχνίδι με καπάκια μπουκαλιών
Χρησιμοποιούμε 2 χρώματα από καπάκια μεγάλου μεγέθους (εδώ χρησιμοποίησα μεγάλα καπάκια από γάλα). Στο εσωτερικό τους κολλάμε κύκλους όπου ο καθένας έχει έναν αριθμό. Φροντίζουμε έτσι ώστε, όποιους αριθμούς βάλουμε στο πρώτο χρώμα, οι ίδιοι να υπάρχουν και στο δεύτερο χρώμα.
Παρουσιάζουμε τα καπάκια στα παιδιά. Δείχνουμε την εσωτερική πλευρά που υπάρχουν οι αριθμοί. Ζητάμε από ένα παιδί να  τοποθετήσει τα καπάκια του ενός χρώματος, σε ευθύγραμμη διάταξη το ένα κολλητά στο άλλο. Οι αριθμοί πρέπει να είναι προς τα κάτω, ώστε να μην φαίνονται. Όταν ολοκληρωθεί η πρώτη σειρά, ζητάμε να γίνει το ίδιο και για τη δεύτερη. 
Στη συνέχεια, ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν τις δύο σειρές και να υποθέσουν πώς παίζεται το παιχνίδι. Αν τα παιδιά σας είναι εξοικειωμένα με παιχνίδια μνήμης, θα το βρουν αμέσως. Αν όχι, τους εξηγείτε εσείς τη διαδικασία.
Το παιχνίδι ξεκινά με το παιδί-παίκτη, να γυρίζει ένα καπάκι από την πρώτη σειρά και να αναγνωρίζει τον αριθμό. Έπειτα, κάνει το ίδιο και για ένα καπάκι της δεύτερης σειράς. Αν τα δύο ψηφία είναι ίδια, τότε αφήνει τα καπάκια όπως είναι, ώστε να φαίνονται οι αριθμοί. Αν οι αριθμοί δεν είναι ίδιοι, τότε γυρίζει τα καπάκια στην αρχική τους θέση, ώστε να μην φαίνονται οι αριθμοί.

Μαθηματικό παιχνίδι με αριθμητικό τροχό 
Υπάρχει πρότυπο για τον αριθμητικό τροχό με 4 ή 8 κομμάτια. Μπορείτε να προσθέστε ή να αφαιρέστε όσα κομμάτια θέλετε. Στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλά πρότυπα. Ζωγραφίστε αντικείμενα σε κάθε πλαίσιο του τροχού, κολλήστε αυτοκόλλητα ή εικόνες, γραμμές ή κύκλους. Μην ξεχάσετε να προσθέσετε αριθμούς στα μανταλάκια.  Στόχος του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι η αναγνώριση ψηφίων και η αντιστοίχισή τους με ποσότητες.

Την 1η φορά που παρουσιάζουμε το παιχνίδι στα παιδιά, ζητάμε να κάνουν υποθέσεις σχετικά με το πώς μπορεί να χρησιμοποιήσουν τον τροχό και τα μανταλάκια. Αν δεν το βρουν, τότε μόνο δίνουμε την απάντηση. Αυτό θα ήταν καλό να γίνεται, κάθε φορά που παρουσιάζουμε κάποιο νέο μαθηματικό παιχνίδι.

Ο παίκτης επιλέγει ένα μανταλακι και το τοποθετεί στο τμήμα του τροχού που ταυτίζεται με τον αριθμό που αναγράφεται στο μανταλάκι.
Εναλλακτικά, μπορούμε να δείξουμε πρώτα ένα τμήμα του τροχού με την ποσότητα που θέλουμε. Τα παιδιά μετρούν και επιλέγουν το μανταλάκι με τον σωστό αριθμό.
Το παιχνίδι τοποθετείται στη μαθηματική γωνιά.

Μαθηματικό παιχνίδι με αβγά Kinder
Αρχικά, κόβετε το λεπτό στέλεχος που τα αβγά έχουν στο πίσω μέρος τους, ώστε να δημιουργηθούν δύο ανεξάρτητα κομμάτια.Στο πάνω τμήμα των αβγών σημειώνετε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο έναν αριθμό και στο κάτω τμήμα ζωγραφίζετε τόσες κουκκίδες όσες υποδηλώνει ο αριθμός.
Ανακατεύετε τα κομμάτια κάθε ομάδας. Τα παιδιά επιλέγουν έναν αριθμό, τον αναγνωρίζουν και βρίσκουν το αντίστοιχο πλήθος με κουκκίδες. Ή το αντίθετο, πρώτα αναγνωρίζουν το πλήθος των κουκκίδων και μετά τον αριθμό. Στη συνέχεια, πρέπει να αναγνωρίσουν και να "κουμπώσουν" τα δύο κομμάτια μαζί. Ο αριθμός 9 λ.χ. κουμπώνει με τις 9 κουκκίδες. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε υλικό κόβεται στη μέση και δημιουργούνται δύο κομμάτια. Η συγκεκριμενη δραστηριότητα προσφέρεται και για την εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας.
 







2 Μαΐ 2014

“Αν ήσουν…”: διδακτική αξιοποίηση ενός ποιήματος για τη γιορτή της μητέρας

Με αφορμή το εξαιρετικό ποίημα "Αν ήσουν" για τη γιορτή της μητέρας που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
προτείνεται ένα φύλλο εργασίας εικαστικής απόδοσης του ποιήματος και μια κατασκευή βιβλιαράκι σε σχήμα καρδούλας.


Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για τη
Γιορτή της Μητέρας
βρίσκονται ΕΔΩ 
(με τετράστιχα ποιήματα, πίνακες ζωγραφικής, ακροστιχίδες, φύλλα εργασίας και επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις)


Οι στίχοι του ποιήματος έχουν ως εξής:
Αν ήσουν, μανούλα, λουλούδι
τριαντάφυλλο θα ΄σουν τ΄Απρίλη
στα μαλλιά μου στολίδι ακριβό,
χαμογέλιο ανθισμένο στα χείλη.
Αν ήσουν , μανούλα τραγούδι,
της αγάπης θα ήσουν μπαλάντα,
στην καρδιά μου να δίνεις το χτύπο,
στη ζωή μου μελωδία για πάντα.
Αν ήσουν, μανούλα, αστέρι,
το λαμπρότερο θα ΄σουν στην πλάση,
στη χαραυγή μου ο αυγερινός,
κι αποσπερίτης σα σκοτεινιάσει.
Μα δεν είσαι, μανούλα, λουλούδι,
μήτε αστέρι, μήτε τραγούδι,
είσαι όμως για μένα η μία,
και αγάπη και φως και μελωδία.

Βρείτε 5 online δραστηριότητες διδακτικής αξιοποίησης του ποιήματος στον σύνδεσμο:
μαμ5 μαμ2 μαμ3 μαμ4
ΜΑΜ1

1 Μαΐ 2014

Μία “τρίπτυχη” κάρτα για την γιορτή της μητέρας

Ακολουθεί μία πρόταση για κατασκευή κάρτας για την γιορτή της μητέρας σε μορφή τρίπτυχου που διπλώνει. Είναι μια ιδέα που μπορείτε να βρείτε στην αγγλική της εκδοχή στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για τη
Γιορτή της Μητέρας
βρίσκονται ΕΔΩ 
(με τετράστιχα ποιήματα, πίνακες ζωγραφικής, ακροστιχίδες, φύλλα εργασίας και επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις)

Η προσαρμογή ακολουθεί σε δύο templates: χωρίς κείμενο (για να συμπληρωθεί από τα παιδιά) και με κείμενο.
απ13 απ11 απ12

Αξιοποιώντας το “φιδάκι” σε γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες


Ακολουθούν δύο απλές προτάσεις δραστηριοτήτων (μία μαθηματική και μία γλωσσική) με αξιοποίηση ενός γνωστού επιτραπέζιου παιχνιδιού. 

Στο πρώτο φιδάκι τα παιδιά ρίχνουν τα ζάρια και προσθέτοντας τους αριθμούς προσπαθούν να φτάσουν στο τέλος και στη δεύτερη περίπτωση τα παιδιά, για να προχωρήσουν, λένε ή ζωγραφίζουν κάτι που να ξεκινάει από το γράμμα που δείχνει το τετράγωνο.

Στους συνδέσμους που ακολουθούν θα βρείτε ένα ακόμα φιδάκι (σε διάσταση Α3) με αριθμούς και χωρίς αριθμούς.
http://www.communication4all.co.uk/Board%20Games/Snakes%20and%20Ladders%20Game%201.pdf
(με αριθμούς)
http://www.communication4all.co.uk/Board%20Games/Snakes%20and%20Ladders%20Game%202.pdf
(χωρίς αριθμούς)
ΦΙΔ1 ΦΙΔ2

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ