Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


2 Σεπ 2014

Δραστηριότητες γνωριμίας για το Νηπιαγωγείο: ρωτώντας, απαντώντας και ζωγραφίζοντας

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει μία δραστηριότητα-παιχνίδι γνωριμίας για τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο. Διαλέγουμε μία ζωγραφιά με περίγραμμα (όποιο θέμα επιθυμούμε) και κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά. Ανάλογα με την απάντηση, τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν με το σωστό χρώμα την ζωγραφιά. Στο τέλος, ζητάμε από τα ίδια τα παιδιά, παρατηρώντας τις ζωγραφιές των υπολοίπων, να μας δώσουν εκείνα τις απαντήσεις, όχι μόνο για τον εαυτό τους αλλά και για τους συμμαθητές τους.

Ως παράδειγμα, δίνεται ακολούθως η ζωγραφιά από ένα αρκουδάκι που διαβάζει.

Πιθανές ερωτήσεις που μπορούμε να θέσουμε:
  • Αν έχεις αδερφό, ζωγράφισε τα αυτιά του αρκούδου κίτρινα. Αν έχεις αδερφή, ζωγράφισε τα αυτιά του αρκούδου γαλάζια. Αν δεν έχεις αδέρφια, ζωγράφισε τα αυτιά του αρκούδου κόκκινα. Αν έχεις και αδερφό και αδερφή, ζωγράφισε το ένα αυτί κίτρινο και το άλλο γαλάζιο.
  • Αν έχεις κατοικίδιο ζωάκι, ζωγράφισε τις πατούσες του αρκούδου πράσινες. Αν δεν έχεις, ζωγράφισέ τες πορτοκαλί.
  • Αν σου αρέσουν τα μακαρόνια, ζωγράφισε το βιβλίο του αρκούδου καφέ. Αν δε σου αρέσουν, ζωγράφισέ το γκρι.
  • Αν πήγες διακοπές σε νησί το καλοκαίρι, ζωγράφισε το μπλουζάκι του αρκούδου κίτρινο. Αν πήγες στο βουνό, ζωγράφισε το μπλουζάκι του μοβ. Αν δεν πήγες διακοπές, ζωγράφισέ το λαχανί (πράσινο ανοικτό).
  • Αν χαίρεσαι που ξεκίνησες το Νηπιαγωγείο, ζωγράφισε το πρόσωπο του αρκούδου ροζ. Αν δεν χαίρεσαι, ζωγράφισέ το πορτοκαλί.
  • Αν σου αρέσει να ζωγραφίζεις, ζωγράφισε τα χέρια του αρκούδου καφέ. Αν σου αρέσει να παίζει ποδόσφαιρο, ζωγράφισε τα χέρια του γκρι. Αν σου αρέσει να τραγουδάς και να χορεύεις, ζωγράφισέ τα πράσινα.

Μπορούμε εισαγωγικά να ρωτήσουμε τα ίδια τα παιδιά τι θα ήθελαν να μάθουν για τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους και να διαμορφώσουμε ανάλογα και τις οδηγίες.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου με 
Δραστηριότητες Γνωριμίας βρίσκονται ΕΔΩ.

1 Σεπ 2014

Κινητικό παιχνίδι Αναγνώρισης και Διάταξης Αριθμών: από τη συνάδελφο Γεωργία Μουντζούρη



Η συνάδελφος Γεωργία Μουντζούρη έστειλε την ακόλουθη εξαιρετική πρόταση ενός συνόλου κινητικών δραστηριοτήτων αναγνώρισης και διάταξης αριθμών από το 1 έως το 20.

Γεωργία μου, σ'ευχαριστώ πολύ.

ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ 
ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΑΡΙΘΜΩΝ


Η περιγραφόμενη δραστηριότητα, εντάσσεται στη μαθησιακή περιοχή των Μαθηματικών και συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα «Αριθμοί και Πράξεις» (Νέο ΑΠΣ Νηπιαγωγείου, 2011). Σχεδιάσθηκε και υλοποιήθηκε για να εξυπηρετήσει το στόχο της αναγνώρισης αλλά και της διάταξης αριθμητικών ψηφίων (1 έως 20).


ΥΛΙΚΑ

Αριθμητικές πλάκες μεγάλου μεγέθους από αφρώδες υλικό.


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

1. Αρχικά, ένα παιδί απλώνει τις αριθμοπλάκες στη Γωνιά της Συζήτησης. Ζητάμε από τα νήπια να εικάσουν τι θα κάνουμε με αυτές, πώς μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε (ενδεικτικά κάποιες απαντήσεις που δόθηκαν στο ερώτημα είναι: «έχουν αριθμούς επάνω», «θα μετρήσουμε τους αριθμούς», «είναι μπερδεμένα και θα τα ξεμπερδέψουμε», «θα βάλουμε τα ίδια χρώματα μαζί» κτλ). Οι απόψεις των παιδιών εμπλουτίζουν τη διαδικασία, καθώς αργότερα, θα χρησιμοποιηθούν στο παιχνίδι.




2. Εξηγούμε με απλό τρόπο το στόχο της δραστηριότητας: «Μαζευτήκαμε για να παίξουμε ένα αστείο παιχνίδι. Πριν όμως ξεκινήσουμε, πρέπει να ξεμπερδέψετε τους αριθμούς βάζοντάς τους στη σειρά…». Ζητάμε να εντοπισθεί ο μικρότερος αριθμός και να τοποθετηθεί πρώτος (μελλοντικά μπορούμε να ξεκινήσουμε τη δράση από τον μεγαλύτερο αριθμό ή εναλλακτικά να τοποθετήσουμε πρώτα έναν οποιοδήποτε αριθμό και τα παιδιά να ενώσουν τους προηγούμενους και επόμενους αριθμούς από αυτόν).



3. Αφού τοποθετηθεί η πρώτη αριθμοπλάκα, ρωτάμε τα παιδιά τι νομίζουν ότι θα κάνουμε στη συνέχεια. Προσπαθούμε -όπου είναι δυνατόν- να εκμαιεύουμε τους κανόνες/τις οδηγίες του παιχνιδιού από τα ίδια τα παιδιά. Τα νήπια καθώς παρατηρούν τους σκορπισμένους αριθμούς είναι σε θέση να κατανοήσουν ότι ουσιαστικά, ζητείται να τους διατάξουν. Έτσι, εντοπίζουν και «κουμπώνουν» κάθε μία αριθμοπλάκα με την προηγούμενή της, όπως φαίνεται παρακάτω στις φωτογραφίες. Αφήνουμε τα παιδιά ελεύθερα να διατάξουν τους αριθμούς όπως επιθυμούν, χωρίς δηλαδή να θεωρείται ως ο μόνος σωστός τρόπος, η τοποθέτησή τους ο ένας δίπλα/ή κάτω από τον άλλον. Σημειώνεται, ότι κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αναπτύχθηκαν αντίστοιχες δραστηριότητες στις Γωνιές της Συζήτησης, των Μαθηματικών αλλά και την αυλή και τα παιδιά ήταν αρκετά εξοικειωμένα με την αρίθμηση σε μη ευθύγραμμους σχηματισμούς (λ.χ. διαγώνιους, κυκλικούς, τυχαίους, σχηματισμούς σε 2 ή 3 σειρές κτλ.).




 
4. Μόλις διαταχθούν όλοι οι αριθμοί, καλούμε τα παιδιά να τους «διαβάσουν». Ποιος είναι ο μεγαλύτερος και ποιος ο μικρότερος; Ποιος είναι πριν το 9 και μετά το 14; Φροντίζουμε σε κάθε περίπτωση να εκμεταλλευτούμε τις προηγούμενες εκφρασμένες απόψεις τους και να θέσουμε σχετικές ερωτήσεις, όπως «Ποιοι και πόσοι αριθμοί βρίσκονται σε μπλε τετράγωνο;», «Ποιοι και πόσοι είναι γραμμένοι με κόκκινο χρώμα;» κτλ.





5. Στο τελευταίο και πιο χιουμοριστικό στάδιο της δραστηριότητας, τα παιδιά εκτελούν διάφορα αστεία παραγγέλματα όπως:


-«τοποθέτησε το δεξί σου πόδι στο 15, το αριστερό πόδι στο 13, το αριστερό σου χέρι στο 11 και το δεξί χέρι στο 16»,

-«βάλε τα πόδια σου στον αριθμό 6 και τα χέρια σου στον αριθμό 2»,

-«τοποθέτησε το αριστερό σου χέρι στον αριθμό που είναι πριν το 6, το δεξί σ’ αυτόν που είναι μετά το 10, το αριστερό σου πόδι στον αριθμό που είναι πριν το 9 και το δεξί σε εκείνον που είναι μετά το 10»,

-«τοποθέτησε το δεξί σου πόδι στον μεγαλύτερο αριθμό, το αριστερό στο 15, το αριστερό σου χέρι στο 16 και το δεξί στον αριθμό που προκύπτει αν προσθέσεις στο 16 τρεις αριθμούς ακόμα» κτλ. 


Στα πλαίσια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας φροντίζουμε ώστε, τα παραγγέλματα να έχουν διαφορετικό επίπεδα δυσκολίας, ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε παιδιού.




6. Αν θέλουμε να αυξήσουμε τον βαθμό δυσκολίας/διασκέδασης του παιχνιδιού, προτείνουμε να παίξουμε το παιχνίδι σε δυάδες. 
Τα παραγγέλματα, αρχικά, είναι ίδια και για τα δύο παιδιά:
-«τοποθετήστε το δεξί σας χέρι στον αριθμό 12 και το αριστερό στον αριθμό 11, το δεξί σας πόδι στον αριθμό…». Έπειτα, διαφοροποιούμε τις οδηγίες:
-«ο Σ. ας τοποθετήσει το δεξί του χέρι στον αριθμό που είναι 
πριν το 11 και η Ε. σε εκείνον που είναι μετά το 8» κτλ. 
 



Σε μελλοντικές επαναλήψεις του παιχνιδιού 
και εφόσον τα νήπια εξοικειωθούν μ’ αυτό, 
τα παραγγέλματα δίνονται από τα ίδια.
7. Με την ολοκλήρωση της δράσης, καλούμε τα παιδιά να διενεργήσουν τον έλεγχο για την ορθότητα ή μη της διάταξης 
των αριθμών. 
Η ενσωμάτωση ποικίλου υλικού για την ανάπτυξη μιας μαθηματικής δραστηριότητας από μόνη της δεν αρκεί για 
την προσέγγιση των μαθηματικών ιδεών 
(νέο Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, 2011, σελ. 162). 
Πολύ σημαντική διαδικασία που βοηθά στη συνειδητοποίηση όσων έγιναν, είναι να ζητήσουμε από τα παιδιά να απαντήσουν 
σε απλές ερωτήσεις του τύπου 
«μπορείς να περιγράψεις με δικά σου λόγια 
τι κάναμε στο παιχνίδι αυτό;», 
«αν ερχόταν ένας φίλος σου από τη διπλανή τάξη, 
θα μπορούσες να του εξηγήσεις τους κανόνες του παιχνιδιού
ώστε να το καταλάβει;», 
«θέλει κανείς να προσθέσει κάτι;». 

Η διαδικασία αυτή της μαθηματικής συζήτησης είναι πολύ σημαντική καθώς όπως τονίζει η Τζεκάκη (2010, σελ. 61):
Τα οφέλη που αποκομίζει το παιδί από τη συζήτηση αυτή 
είναι πολλά, δεδομένου ότι η λεκτική διατύπωση 
των σκέψεων από τη μία μεριά βοηθάει την επικοινωνία 
κι άρα το μοίρασμα πολλών ιδεών στην τάξη, 
από την άλλη διαμεσολαβεί στη διαμόρφωση εννοιών, συμμετέχοντας στην ανάπτυξή τους. 
Όταν εκφράζει με λόγια μια ιδέα, μια λύση, μια κατασκευή 
ή δίνει μια εξήγηση αναπαράγει νοερά τη δράση του και 
οργανώνει τη σκέψη του, με αποτέλεσμα να αντιληφθεί 
αυτή την ιδέα, λύση, κατασκευή κλπ. 
σε ένα πιο ουσιαστικό επίπεδο».

Γεωργία Μουντζούρη
4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης
Med, Υποψήφια διδάκτορας Π.Τ.Π.Ε. 
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Πατρόν για το δωράκι καλωσορίσματος: η "τσαντούλα" της Νεκταρίας

Επαναλαμβανόμενα γλυκά μηνυματάκια ζητούσαν το πατρόν για την εξαιρετική "τσαντούλα" της συναδέλφου Νεκταρίας Ακριδέλη (32ο Νηπιαγωγείο Αθηνών) (Βρείτε την ΕΔΩ). Ανταποκρίθηκε αμέσως, όταν της το ζήτησα, και το αναρτώ ακολούθως.

Νεκταρία μου, σ'ευχαριστούμε.




31 Αυγ 2014

Πρόταση ενημέρωσης των γονέων για το Νηπιαγωγείο: χρήσιμοι σύνδεσμοι και ψηφιοποιημένο καλωσόρισμα

Ακολουθούν μερικοί χρήσιμοι σύνδεσμοι σχετικά με την εισαγωγική ενημέρωση των γονέων για το Νηπιαγωγείο. Αν και κάθε Νηπιαγωγείο έχει διαφορετικές ανάγκες, σε γενικές γραμμές οι ακόλουθοι σύνδεσμοι και το ψηφιοποιημένο καλωσόρισμα που ακολουθούν, μπορούν να δώσουν ερεθίσματα για τη διαμόρφωση ενημερωτικών εντύπων για τους γονείς του Νηπιαγωγείου με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
[επικαιροποίηση ανάρτησης: Αύγουστος 2024]


1.
http://blogs.sch.gr/17nippell/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CE%BA%CE%B7%CE%B4%CE%B5%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82
3.
http://litsagaziotou.blogspot.gr/2014/08/blog-post_29.html
4.
Ακολουθεί ένα παράδειγμα απλού "ψηφιακού" καλωσορίσματος για τους γονείς του Νηπιαγωγείου. Παρόμοια ενημερωτικά (ανάλογα με τη φιλοσοφία και τις ανάγκες του σχολείου αλλά και τις προτεραιότητες των εκπαιδευτικών) θα μπορούσαν να αποσταλούν στους γονείς των παιδιών με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Θα βρείτε το καλωσόρισμα στον σύνδεσμο που ακολουθεί σε μορφή αρχείου ppt:
(κλικ στο Αρχείο, μετά Λήψη και μετά Microsoft Powerpoint)

Ακολουθούν μερικές πιο πρόσφατες αναρτήσεις και συνδέσεις:
5.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/08/blog-post_30.html
(παραμύθι αντί επιστολής για τους γονείς, για τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο)
6.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/08/blog-post.html
(ποίημα + δωράκι καλωσορίσματος για τις πρώτες μέρες)
7.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2015/08/blog-post_29.html
(αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του Νηπιαγωγείου, αποστολή καρτ ποστάλ)
8.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2015/08/blog-post_25.html
(ψηφιακό καλωσόρισμα για το Νηπιαγωγείο). 
Η ανάρτηση περιλαμβάνει επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις.



Σχολική τσαντούλα με δωράκι μολύβι και γόμα: μία πρόταση για δωράκι έναρξης της σχολικής χρονιάς από την Νεκταρία Ακριδέλη

Η εξαιρετική συνάδελφος Νεκταρία Ακριδέλη (32ο Νηπιαγωγείο Αθηνών) είχε την καλοσύνη να μου στείλει φωτογραφίες με τα δωράκια που ετοίμασε και έδωσε πέρσι στους μικρούς της μαθητές. 

"Τσαντούλες" με "μπουκέτα" μολυβιού και γόμας. Πάνω στην τσάντα αναγράφεται το νηπιαγωγείο, η ευχή για καλή σχολική χρονιά και μία μικρογραφία πλαστικοποιημένης ετικέτας με το όνομα του κάθε παιδιού και μια αυτοκόλλητη φατσούλα. 

Το πατρόν της κατασκευής της Νεκταρίας 
βρίσκεται στον σύνδεσμο:

Νεκταρία μου, σ'ευχαριστώ πολύ που μου έστειλες την υπέροχη κατασκευή σου.

Επιπλέον προτάσεις για δωράκια καλωσορίσματος,  






Παρουσιολόγιο τάξης Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων του Δημοτικού: "Πόσες τσεπούλες "γέμισαν" σήμερα;"

Μία ακόμα πρόταση για παρουσιολόγιο τάξης Νηπιαγωγείου με φανελάκια, τσεπούλες και φωτογραφίες των παιδιών στη θέση των cliparts. Τα ονόματα γράφονται σε απλά γλωσσοπίεστρα ή ξυλάκια κατασκευών και κάθε παιδί τοποθετεί κάθε πρωί το γλωσσοπίεστρο με το όνομά του μέσα στη σωστή τσεπούλα. Ακολουθεί παράδειγμα, δείγματα με φανελάκια ασπρόμαυρα (μπορούν να γίνουν και με χρωματιστά κάνσον), δείγματα για τσεπούλες (που επίσης μπορούν να γίνουν με χαρτόνι ή ακόμα και χοντρή τσόχα) και με μία απλή τσάκιση να επικολληθούν στα φανελάκια, αφήνοντας ένα μικρό κενό από πάνω για να χωράει το γλωσσοπίεστρο με το όνομα του κάθε παιδιού.


Τις υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου 
για τα Παρουσιολόγια της Τάξης θα τις βρείτε ΕΔΩ.


ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ "ΜΙΚΡΕΣ ΤΣΕΠΟΥΛΕΣ"


Πρόταση για Παρουσιολόγιο τάξης: "Ο λαμπερός ήλιος της τάξης μας"

Ακολουθεί μία εύκολη και απλή πρόταση για παρουσιολόγιο τάξης. "Ο λαμπερός ήλιος της τάξης μας", όπου τα παιδιά επικολλούν κάθε μέρα την "ακτίνα" με το όνομά τους γύρω από τον δίσκο (κύκλο) του ήλιου (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κυκλάκια βέλκρο). Κατασκευάζεται πολύ εύκολα και με κίτρινο πλαστικοποιημένο χαρτόνι κάνσον με τα ονόματα των παιδιών της τάξης. Στο κέντρο μπορούμε είτε να κολλήσουμε διάσπαρτες τις φωτογραφίες των παιδιών, είτε μία ομαδική φωτογραφία της τάξης μας.


Τις υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου 
για τα Παρουσιολόγια της Τάξης θα τις βρείτε ΕΔΩ.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟΥ 
ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ


30 Αυγ 2014

“Πώς πέρασα στις καλοκαιρινές μου διακοπές;” – “Ανοιχτά” φύλλα εργασίας με αναμνήσεις από το καλοκαίρι

Ακολουθούν μερικά "ανοιχτά" φύλλα εργασίας που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν κατά τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο αλλά και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού για την αποτύπωση μερικών αναμνήσεων των παιδιών από τις καλοκαιρινές διακοπές. Για τις αναρτήσεις σχετικά με τις Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο, θα βρείτε ΕΔΩ όλες τις αναρτήσεις σε μορφή ευρετηρίου.

αν6 αν1 αν2 αν3 αν4 αν5

Γλωσσικά Παιχνίδια με τα Υλικά της Τάξης

Για τον εμπλουτισμό της γωνιάς γραφής προτείνεται το ακόλουθο παιχνίδι με το αρχικό γράμμα των Υλικών της Τάξης. Κόβουμε τις καρτέλες πάνω στη διακεκομμένη γραμμή και τα παιδιά τοποθετούν στο σωστό αρχικό γράμμα είτε μανταλάκι, είτε κάποιο τουβλάκι από το οικοδομικό υλικό, είτε ακόμα σημειώνουν με ειδικό μαρκαδόρο που γράφει πάνω σε πλαστικοποιημένες καρτέλες. Στην ετικέτα ΥΛΙΚΑ ΤΑΞΗΣ θα βρείτε σχετικές αναρτήσεις με καρτέλες αναφοράς, φύλλα εργασίας, ποιήματα και πίνακες ζωγραφικής σχετικά με το θέμα.


σχ5 ΣΧ1 ΣΧ2 ΣΧ3 ΣΧ4

“Τι ψάρια πιάσατε σήμερα;” – Παρουσιολόγιο για το Νηπιαγωγείο

Ακολουθεί μία απλή πρόταση για Παρουσιολόγιο τάξης. Εναλλακτικά μπορούμε στο πρόσωπο των cliparts να βάλουμε φωτογραφίες των παιδιών. 13 προτάσεις ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΩΝ για το Νηπιαγωγείο, μπορείτε να βρείτε στην αντίστοιχη ετικέτα ΕΔΩ.

παρο1 παρο2 παρο3 παρο4

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ