Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


9 Οκτ 2021

Προσεγγίζοντας τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης στο Νηπιαγωγείο: εκπαιδευτικά βίντεο και διδακτική αξιοποίηση παραμυθιού

Για τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης ακολουθούν χρήσιμα εκπαιδευτικά βίντεο, τα οποία εξηγούν με γρήγορο, απλό και κατανοητό τρόπο το περιεχόμενο των 17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης. 

Δύο επιπλέον αναρτήσεις με χρήσιμο εποπτικό υλικό, θα βρείτε στους εξής συνδέσμους:
&

Χρήσιμα βίντεο για τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 
[για το Νηπιαγωγείο]
Τα βίντεο είναι στα αγγλικά, αλλά χωρίς ήχο μπορούν να εξηγηθούν στα ελληνικά και να γίνουν κατανοητοί οι στόχοι από παιδιά προσχολικής ηλικίας και μικρών τάξεων του Δημοτικού.


(εξαιρετικό βιβλίο, "I am ONE, a book of action)

(συνοπτική εξήγηση των 17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης)

(εικονογραφημένη ιστορία, στα αγγλικά, για τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης)

(ενδιαφέρον παραμύθι για την έννοια της αειφορίας και της "πράσινης" ανάπτυξης)

(ένα ακόμα ενδιαφέρον βίντεο για τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης)

(πολύ ενδιαφέρον βίντεο για την προστασία του περιβάλλοντος που μπορεί να συνδυαστεί με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης)


(Το βιβλίο της Γης, πολύ ενδιαφέρον παραμύθι)

Ακολουθούν πολύ σύντομα βίντεο με εξήγηση καθενός από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.

Στόχος 13



10.
(o σύνδεσμος της United Nations με εκπαιδευτικό υλικό για τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης)

Στον παραπάνω σύνδεσμο θα βρείτε την ιστορία της Frieda, που εξηγεί με απλό και κατανοητό τρόπο το περιεχόμενο των 17 στόχων βιώσιμης ανάπτυξης μέσα από ένα παραμύθι.
Βρείτε το παραμύθι επίσης στον σύνδεσμο:

Ακολουθεί διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας 
με ένα online παιχνίδι.
Βρείτε το πρώτο μέρος του παιχνιδιού στον σύνδεσμο:
Βρείτε το δεύτερο μέρος του παιχνιδιού στον σύνδεσμο:

Επιπλέον online παιχνίδια
(τροχός)

&
(παιχνίδι μνήμης)

8 Οκτ 2021

Σχέδιο δράσης τμήματος για τον 3ο θεματικό κύκλο (επεξεργάσιμο)

 Για τον 3ο θεματικό κύκλο "Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη" την ενότητα "Ανθρώπινα Δικαιώματα" και την υποενότητα/το θέμα "Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα", προτείνεται Σχέδιο Δράσης Τμήματος.

Αρχική πηγή προγράμματος:

https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=19915

"ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ"


Το αρχείο είναι επεξεργάσιμο αρχείο word. Για να το ανακτήσετε και να το τροποποιήσετε ανάλογα με τις ανάγκες σας:
α. Κλικ στον σύνδεσμο, β. Κλικ στο Αρχείο από το κεντρικό μενού, γ. Κλικ στο Λήψη και επιλογή Microsoft Word


Βρείτε τα σχέδια δράσης τμήματος 
για τον 1ο και 2ο θεματικό κύκλο στον σύνδεσμο:

7 Οκτ 2021

E-twinning project: "Everything is possible, even the impossible" - Γνωριμία με τη Mary Poppins

Για το e-twinning πρόγραμμα με τίτλο "Everything is possible, even the impossible" [Όλα είναι πιθανά, ακόμα και τα απίθανα], προτείνονται οι εξής χρήσιμοι σύνδεσμοι με εποπτικό και υποστηρικτικό υλικό.
1.
http://fairytalesandfictionby2.blogspot.com/2014/03/my-music-madness.html
(εκτυπώσιμοι εννοιολογικοί χάρτες για τη Μαίρη Πόππινς)
2.
("Πετάω παρέα με τη Μαίρη Πόππινς", πρόταση διακόσμησης ταμπλό)

Templates:


3.
("Μια Μαίρη Πόππινς", εξαιρετικό τραγούδι)

Ακολουθεί το εικονόλεξο για το τραγούδι:
"Μια Μαίρη Πόππινς"




4.
(how to draw Mary Poppins)
5.
(ζωγραφοσελίδες με τη Μαίρη Πόππινς)
6.
(βασικές πληροφορίες για την ιστορία)
7.
(σύντομο τρέιλερ)
8.
(βίντεο με το παραμύθι στα αγγλικά, σε απλοποιημένη εκδοχή)
9.
(ζωγραφοσελίδες)
10.
(αντιπροσωπευτικές εικόνες από την ταινία)



5 Οκτ 2021

Μεσοστιχίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών

 Ακολουθεί μεσοστιχίδα για τις λέξεις "δάσκαλος" και "δασκάλα" με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών. 

[5 Οκτωβρίου]




Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών: προτάσεις δραστηριοτήτων και άρθρων από Ελληνικά Εκπαιδευτικά Blogs και Iστοσελίδες

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, θα βρείτε ένα σύνολο από 12 προτάσεις δραστηριοτήτων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών [5 Οκτωβρίου].

Βρείτε τις προτάσεις και τους σχετικούς συνδέσμους στη σελίδα της Twinkl.gr:



4 Οκτ 2021

Το γράμμα Ο του Οκτώβρη: 26 χρήσιμοι σύνδεσμοι

 Με αφορμή το γράμμα Ο,ο του Οκτώβρη ακολουθούν 
26 χρήσιμοι σύνδεσμοι:

1.
(το ποίημα του Ο σε εικονόλεξο "Ο οδοντογιατρός με την ομπρέλα")
2.
(φύλλα εργασίας με ομπρέλες)
3.
(εικονογραφημένες καρτέλες με λέξεις από το γράμμα Ο)
4.
(φύλλο εργασίας για το γράμμα Ο, με αφορμή την ενότητα "Στοματική Υγιεινή")
5.
(φύλλα εργασίας για το γράμμα Ο)
6.
(διαθεματικές προτάσεις δραστηριοτήτων)
7.
8.
(εξαιρετικές προτάσεις δραστηριοτήτων για το γράμμα Ο)
9.
(φύλλο εργασίας)
10.
(πρόταση κατασκευής για το γράμμα Ο)
11.
(ενδιαφέροντα φύλλα εργασίας)
12.
(βίντεο για το γράμμα Ο)
13.
("Ο ονειροπαρμένος ορειβάτης", από τη σειρά Ένα γράμμα, μια ιστορία)
14.
(διαδραστικό παιχνίδι για το γράμμα Ο)
15.
("Οκτώ μεγάλοι ποντικοί", τραγούδι από τη σειρά Λάχανα και Χάχανα)
16.
(ποια λέξη ξεκινάει από Ο;)
17.
18.
19.
20.
(για το γράμμα Ο, από τη σειρά Ένα γράμμα, μία φωνούλα)
21.
(από τα Θρανία)
22.
(φύλλο εργασίας και καρτέλα για το γράμμα Ο)
23.
(για την Α' τάξη, με αφορμή την ενότητα "Όλοι στον κήπο")
24.
(ασπρόμαυρη καρτέλα με λέξεις από Ο)
&
(φύλλο εργασίας για το γράμμα Ο)
25.
(χωρίς εικόνες)
(με εικόνες)
(ένας τροχός για το γράμμα Ο)
26.
(online παιχνίδι με αφορμή το Αλφαβητάρι με Γλωσσοδέτες του Ευγένιου Τριβιζά)

29 Σεπ 2021

Ημερολόγιο Οκτωβρίου 2021

  Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Οκτώβριο του 2021.

Στο ημερολόγιο περιλαμβάνονται:
η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας (1η Οκτωβρίου)
η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων (4 Οκτωβρίου)
και
η εθνική μας εορτή της 28ης Οκτωβρίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων είναι στις 9 Οκτωβρίου.
Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής είναι στις 16 Οκτωβρίου.

Τις υπόλοιπες αναρτήσεις 

ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ, ΘΑ ΤΙΣ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021





28 Σεπ 2021

Γνωριμία με τις ρουτίνες σκέψης με αφορμή ένα βίντεο για το φθινόπωρο (α' μέρος)

Με αφορμή ένα cgi βίντεο με θέμα το φθινόπωρο, ακολουθούν προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης που αξιοποιούν ένα σύνολο από στρατηγικές (ρουτίνες) σκέψης. Οι ρουτίνες σκέψης είναι απλές στο σύνολό τους στρατηγικές που έχουν ως στόχο τη δραστηριοποίηση της αυθόρμητης σκέψης των παιδιών αλλά και τον εμπλουτισμό/επέκτασή της. Σχετική με το θέμα βιβλιογραφία στον σύνδεσμο εδώ.

Οι ρουτίνες σκέψης είναι βασικά δομικά στοιχεία της διδακτικής προσέγγισης σε όλα τα προγράμματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και απεικονίζονται αντιπροσωπευτικά στην εικόνα που ακολουθεί:

Βρείτε το βίντεο στον σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=ZoFjdmNLuCQ&ab_channel=TheCGBros

Ρουτίνες σκέψης στο Νηπιαγωγείο 

(Thinking Routines)

[α' μέρος]

Με αφορμή το παραπάνω εξαιρετικό cgi φθινοπωρινό βίντεο, παρουσιάζονται στη συνέχεια οι ρουτίνες σκέψης και ο τρόπος που μπορούν να αξιοποιηθούν στη διδακτική πρακτική:

1. "Headlines" (Τίτλοι): 

Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον τίτλο του βίντεο "φθινόπωρο" και ρωτάμε τα παιδιά τι πιστεύουν ότι θα δουν στο βίντεο αυτό. Η συγκεκριμένη ρουτίνα σκέψης αξιοποιείται ιδανικά σε επεξεργασία έργων τέχνης και ποιημάτων. Μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλα στάδια των επιμέρους εργαστηρίων, αλλά κυρίως προτείνεται για την εισαγωγή στο εκάστοτε θέμα που πραγματευόμαστε.

2. "3-2-1 Bridge" (3-2-1 Γέφυρα):

Παρουσιάζουμε στα παιδιά μία κεντρική έννοια από το βίντεο (για παράδειγμα "φθινόπωρο") και ζητάμε να σκεφτούν για τη λέξη αυτή 3 λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό, όταν την ακούν (θα μπορούσαν για παράδειγμα να απαντήσουν "βροχή", "κίτρινα φύλλα" και "ομπρέλα"), να σκεφτούν 2 ερωτήσεις που σκέφτονται, όταν ακούν τη λέξη (θα μπορούσαν για παράδειγμα να πουν "Φυσάει σήμερα;" "Φόρεσες το αδιάβροχό σου;") και τέλος να σκεφτούν μία παρομοίωση (ή μία μεταφορά) σχετική με τη λέξη (θα μπορούσαν για παράδειγμα να πουν "Το φθινόπωρο είναι σαν ένα πορτοκαλοκίτρινο χαλί από φύλλα, δροσερό και υγρό"). Είναι μία ρουτίνα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα στάδια των εργαστηρίων.

3. "See-Think-Wonder" (Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι):

Παρουσιάζουμε στα παιδιά ένα στιγμιότυπο από το βίντεο και τους ζητάμε να μας απαντήσουν σε αυτούς τους 3 άξονες. Εξυπηρετεί να επιλέξουμε κάποιο στοιχείο, για το οποίο να μπορούν να εκφραστούν διάφορες υποθέσεις και όχι κάτι προφανές. Για παράδειγμα, στο συγκεκριμένο βίντεο αναπάντεχη είναι η παρουσία του κυρίου με τον άσπρο μανδύα. Πιθανές απαντήσεις των παιδιών στη βάση της συγκεκριμένης ρουτίνας: "Βλέπω ένα κύριο με μαύρο πρόσωπο και με ένα άσπρο, μακρύ μανδύα ή παλτό", "Σκέφτομαι ότι φαίνεται γέρος και μάλλον κάπως άγριος" ή "Σκέφτομαι ότι μάλλον είναι ο χειμώνας που έρχεται μετά το φθινόπωρο", "Αναρωτιέμαι αν θα δούμε το πρόσωπό του" ή "Αναρωτιέμαι τι θα κάνει με τη Γη". Μπορεί να αξιοποιηθεί σε οποιοδήποτε στάδιο των εργαστηρίων του προγράμματος.



Χρήσιμοι επιπλέον σύνδεσμοι για τη συγκεκριμένη ρουτίνα σκέψης:

http://ebdomonipi.blogspot.com/2017/02/blog-post_20.html#comment-form

http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/04/mind-maps-and-visible-thinking.html

4. "Colour-Symbol-Image" (Χρώμα-Σύμβολο-Εικόνα):

Σε αυτήν τη ρουτίνα σκέψης τα παιδιά σε template τριών στηλών, ζωγραφίζουν ένα χρώμα, ένα σύμβολο και μία εικόνα που να ταιριάζουν με το θέμα ή τη λέξη που αναθέσαμε, στην προκειμένη περίπτωση "φθινόπωρο". Θα μπορούσαν για παράδειγμα να ζωγραφίσουν καφέ, να βάλουν για σύμβολο ένα βελανίδι και να φτιάξουν ένα φθινοπωρινό τοπίο. Μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλη τη διάρκεια των εργαστηρίων. Στη συνέχεια δίνεται ένας σύνδεσμος με παραδείγματα χρήσης της συγκεκριμένης ρουτίνας:

http://1stchaidarienglish.blogspot.com/2014/02/warpeace-colour-symbol-image.html

Ενδεικτικό template για αξιοποίηση της συγκεκριμένης ρουτίνας:


5. "Ζοοm-in" (Λεπτομέρειες):

Η συγκεκριμένη ρουτίνα σκέψης που κυρίως έχει εφαρμογή στην προσέγγιση έργων τέχνης και πινάκων ζωγραφικής, παροτρύνει τους μαθητές να εστιάσουν σε κάποια λεπτομέρεια και να προβληματιστούν γύρω από διάφορες ερωτήσεις όπως για παράδειγμα "τι βλέπω;" "τι σχέση πιστεύω ότι έχει το αντικείμενο που βλέπω με την ιστορία;" "βλέπω κάτι άλλο που μου κάνει εντύπωση; Συνήθως συμβολίζεται με έναν φακό και μπορεί να αξιοποιηθεί σε οποιοδήποτε στάδιο των εργαστηρίων.

Παράδειγμα template με αφορμή το βίντεο:

6. Step inside - "Μπες στη σκέψη του ήρωα":

Η συγκεκριμένη ρουτίνα σκέψης προσκαλεί τον μαθητή να "μπει" στη σκέψη του ήρωα και να συμπληρώσει προτάσεις που να ξεκινούν για παράδειγμα ως εξής: "Βλέπω", "Ακούω", "Αισθάνομαι", "Σκέφτομαι". Μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλα τα στάδια των εργαστηρίων.

Ενδεικτικό template με αφορμή το βίντεο:




Χρήσιμες πληροφορίες για αυτή τη ρουτίνα σκέψης:

http://csauchak.weebly.com/cultures-of-thinking.html

25 Σεπ 2021

"Το μαγικό φίλτρο": ένα παραμύθι της Γιάννας Μαγαλιού

 Ακολουθεί ένα παραμύθι της συναδέλφου Γιάννας Μαγαλιού.

Ένα παραμύθι που ‘επιχειρεί’ να περάσει στα παιδιά το μήνυμα της αγάπης, της φιλίας και της αυτοθυσίας.





Ευχαριστώ τη συνάδελφο που μου εμπιστεύτηκε την εξαιρετική της δουλειά.

 


              ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ               

    Μια φορά και έναν καιρό, σε ένα κάστρο, ζούσαν ευτυχισμένοι ένας βασιλιάς με την βασίλισσά του και τον γιο τους Κωνσταντίνο. Ο λαός αγαπούσε πολύ την βασιλική οικογένεια και η ζωή τους κυλούσε ήρεμα, η κάθε μέρα τους ήταν γεμάτη χαρά και οι καρδιές τους ξέχειλες από αγάπη. Δεν έλειπε το γέλιο από αυτούς τους ανθρώπους και η διασκέδαση, όταν τελείωναν τις δουλειές τους. Κοντά στο κάστρο ήταν μια λίμνη και εκεί μέσα ζούσε μια γυναίκα, η Σκοτεινή, έτσι την έλεγαν όλοι και πίστευαν ότι ήταν μάγισσα.  

    Η Σκοτεινή ζήλευε την ευτυχία των ανθρώπων που ζούσαν πίσω από τα τείχη του Κάστρου και σκεφτόταν πάντα, πώς θα τους κάνει κακό. Η Σκοτεινή έφτιαξε λοιπόν ένα μαγικό φίλτρο και μια φθινοπωρινή μέρα καβάλησε ένα σύννεφο, το ράντισε με το δηλητήριό της και το οδήγησε πάνω από το Κάστρο. Η βροχή που έπεσε, δηλητηρίασε το νερό που έπιναν οι άνθρωποι έτσι αυτοί έπαψαν να χαμογελούν, να χαίρονται και οι καρδιές τους έγιναν σκληρές σαν πέτρα.

    Τη μέρα όμως που η Σκοτεινή επισκέφτηκε το κάστρο, το βασιλόπουλο δεν ήταν εκεί. Είχε πάει με το άλογο του, το Χιόνι, στο κοντινό δάσος. Το άλογο του Κωνσταντίνου το έλεγαν Χιόνι γιατί ήταν κάτασπρο, είχε ανθρώπινη φωνή και ήταν ο πιο αγαπημένος φίλος του παιδιού. Το άλογο το είχε κάνει δώρο στον Κωνσταντίνο η νονά του, μια νεράιδα που την έλεγαν Ηλιαχτίδα. Η νεράιδα ζούσε στο βουνό απέναντι από το Kάστρο εκεί όπου ανατέλλει ο ήλιος κάθε πρωί.

    Όταν ο Κωνσταντίνος επέστρεψε στο Κάστρο από το δάσος όλα ήταν διαφορετικά, δεν μπορούσε να καταλάβει τι συνέβη. Ο πατέρας του, η μητέρα του και όλοι οι άνθρωποι ήταν ψυχροί και  αδιάφοροι.

 

-Μα τι να έγινε άραγε; αναρωτιόταν το παιδί.

Η μητέρα του  σταμάτησε να τον αγκαλιάζει και ο πατέρας του έπαψε να του μιλάει τρυφερά.

 Μόνο με το Χιόνι μπορούσε να μιλήσει το παιδί και με αυτόν κάλπαζε έξω από το Κάστρο ψάχνοντας να βρει τη λύση. Ο Κωνσταντίνος απελπισμένος από όλα αυτά που συνέβησαν, σκέφτηκε να ανέβει στο βουνό για να συναντήσει τη νονά του την Ηλιαχτίδα και να την συμβουλευτεί.

    Μόλις εκείνη τους είδε να φτάνουν έλαμψε το χαμόγελό της σαν τον ήλιο.

    - Καλώς τους, ελάτε μέσα! 

 Το σπίτι της ήταν μικρό, άστραφτε όμως και τα βράχια που είχε για τοίχους γυαλοκοπούσαν.

    - Νονά, λέει το παλικάρι, πρόβλημα μεγάλο έχουμε στο παλάτι του πατέρα μου και στον λαό μας.

 - Το ξέρω Κωνσταντίνε, απάντησε η Ηλιαχτίδα. Η μάγισσα Σκοτεινή φταίει για όλα αυτά που συμβαίνουν στο Κάστρο. Δηλητηρίασε τις καρδιές των γονιών σου και όλων των ανθρώπων. Εσύ θα λύσεις τα μάγια.

Πως θα το καταφέρω αυτό, νονά; ρώτησε το παιδί.

 

     Η Σκοτεινή έκλεψε την χρυσή μου κούπα όπου είχα βάλει το πιο δυνατό αντίδοτο για όλα τα δηλητήρια, το φίλτρο της ΑΓΑΠΗΣ, και την έκρυψε μέσα στα βαθιά νερά της λίμνης. 

Εκεί πρέπει να πάτε.

Ο Κωνσταντίνος και το άλογο κάλπασαν προς το μέρος που τους είπε η Ηλιαχτίδα. Όταν έφτασαν στη λίμνη το άλογο είπε:

 - Μας πώς να μπούμε στο νερό; Θα πνιγούμε.

Ξαφνικά εμφανίστηκε μπροστά τους η μάγισσα

          Χα χα χα, και βέβαια δε θα μπορέσετε να ψάξετε στη λίμνη για την κούπα της νονάς σου!  Για να γίνει αυτό πρέπει να πάρω τη μιλιά του αλόγου σου, Κωνσταντίνε.

 - Όχι, λέει το παλικάρι, αυτό δεν θα γίνει ποτέ!

                 - Ναι, λέει το άλογο που η αγάπη του για το παιδί ξεχείλιζε, δέχομαι να δώσω τη φωνή μου!


Η μάγισσα τότε του πήρε τη φωνή και το άλογο δεν μπορούσε πια να μιλήσει. Μπήκαν στη λίμνη και άρχισαν να ψάχνουν. Προχώρησαν σε πιο βαθιά νερά, πιο σκοτεινά και η αγωνία τους ήταν μεγάλη. 


Ξαφνικά βρέθηκαν μπροστά σε έναν βράχο τεράστιο που ήταν σκεπασμένος με πολλά φύκια και άλλα πλάσματα της λίμνης. Ο Κωνσταντίνος κοίταξε καλύτερα και εκεί κοντά είδε μια πόρτα.

- Χιόνι, εδώ βλέπω μια πόρτα, εμπρός να την ανοίξουμε.

      Έσπρωχναν και οι δυο με όλη τους την δύναμη, όταν φάνηκε  μπροστά τους πάλι η Σκοτεινή και τους είπε:

 - Άδικα προσπαθείτε, δε θα ανοίξει η πόρτα, αν δε μου δώσεις τη ζωή του φίλου σου.


-  Όχι, φώναξε ο Κωνσταντίνος με απελπισία, ποτέ!

Τότε λοιπόν οι γονείς σου και ο λαός σου θα έχουν για πάντα μια πέτρινη καρδιά, είπε η μάγισσα.

 Το άλογο πήγε πολύ κοντά στην κακιά γυναίκα, ήταν έτοιμο να θυσιάσει την ζωή του. Όλη η αγάπη του για το παιδί έλαμπε στα μάτια του, ολόκληρη η λίμνη έλαμψε από αυτήν την αγάπη!

         -  Όχιιιιιι, φώναξε η Σκοτεινή, ανάθεμα στην αγάπη και στη φιλία σας!!!!

    Εξαφανίστηκε η μάγισσα μέσα στα νερά της λίμνης, την χάσανε από τα μάτια τους ο Κωνσταντίνος και το Χιόνι. Λύθηκαν τα μάγια και το Χιόνι ξαναβρήκε τη φωνή του. Η πόρτα τραντάχτηκε και άνοιξε. Ένα δωμάτιο εμφανίστηκε μπροστά στο παιδί και στο άλογο. Μια κούπα χρυσή ήταν στο κέντρο του δωματίου. Μέσα είχε το αντίδοτο για το δηλητήριο της μάγισσας, ο Κωνσταντίνος πήρε την κούπα και άρχισαν να καλπάζουν με το άλογο έξω από τη λίμνη.     

    Έφτασαν στο Κάστρο κατάκοποι, αλλά δεν σταμάτησαν. 

Ο Κωνσταντίνος ράντισε με το φίλτρο όλες τις πηγές, για να πιουν οι άνθρωποι. Η χρυσή κούπα δεν άδειαζε, ήταν πάντα γεμάτη, γιατί μέσα της δεν είχε ένα απλό φίλτρο, είχε το φίλτρο της ΑΓΑΠΗΣ.

    Αμέσως όλοι οι άνθρωποι στο Κάστρο ξαναβρήκαν τον εαυτό τους, γελούσαν ξανά, αγκαλιάζονταν, η χαρά ξαναγύρισε στις καρδιές τους. Η Βασίλισσα αγκάλιασε τον γιο της και ο Βασιλιάς χάιδεψε με τρυφερότητα το άλογο.

Ο Κωνσταντίνος και το Χιόνι ήταν πολύ ευτυχισμένοι και η Ηλιαχτίδα τους καμάρωνε από το σπίτι της ψηλά στο βουνό και σκεφτόταν:

-  Να ζητήσω άραγε τη χρυσή κούπα με το φίλτρο μου ή να την αφήσω μήπως και την ξαναχρειαστούν;


Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.


Τέλος        

 

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ