Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


11 Νοε 2012

17η Νοεμβρίου στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά - συμπληρώνω την ημερομηνία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου

Με αφορμή τον εορτασμό της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου, μπορούμε να αξιοποιήσουμε το ακόλουθο φύλλο εργασίας που δίνει έμφαση στα μαθηματικά, για να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κόψουν και να κολλήσουν τους κατάλληλους αριθμούς για να σχηματίσουν την ημερομηνία εορτασμού του Πολυτεχνείου.

**για σχετικές αναρτήσεις, βλ.ετικέτα 17η Νοεμβρίου στο πλάι


17 Νοεμβρίου 1973: Εορτασμός του Πολυτεχνείου
Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά
Εδώ θα βρείτε το φύλλο εργασίας online:


Η φωτογραφία που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του συγκεκριμένου αυτού φύλλου εργασίας είναι έργο ζωγραφικής μαθήτριας Δημοτικού και της οποίας την υπογραφή έχω διατηρήσει.


17 Νοεμβρίου: Γιορτή του Πολυτεχνείου - φύλλο εργασίας για το σύνθημα "Ψωμί, παιδεία, ελευθερία"

Με αφορμή τον Εορτασμό της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου που σε λίγες μέρες πλησιάζει, μπορούμε να επεξεργαστούμε το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου "Η κυρά Δημοκρατία", που περιγράφει με μοναδικά απλό και κατανοητό τρόπο την σπουδαιότητα της έννοιας της Δημοκρατίας.


Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού-ιστορίας μπορούμε να επεξεργαστούμε το ακόλουθο φύλλο εργασίας.

ΦύλλοΕργασίας για την Γλώσσα
με αφορμή την Εξέγερση του Πολυτεχνείου


9 Νοε 2012

Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Ανάρτηση της Παρουσίασης Διαφανειών στο YouTube

Επειδή μερικές συνάδελφοι δεν μπορούσαν να "κατεβάσουν" το αρχείο Παρουσίασης 
**βλ. στον σύνδεσμο
από το scribd, και δυσκολεύονταν να κάνουν εγγραφή, ανάρτησα την Παρουσίαση σε μορφή Βίντεο στο YouTube, για ενδεχόμενη επεξεργασία της Παρουσίασης μέσω διαδικτύου στην τάξη (για τις συναδέλφους που έχουν σύνδεση με το ίντερνετ).



Δείτε το Βίντεο στον σύνδεσμο:
(έχω βάλει μια σχετικά μεγάλη χρονοκαθυστέρηση από την μία διαφάνεια στην άλλη για να προλαβαίνουμε να εξηγούμε στα παιδιά όσα παρουσιάζονται κατά την διάρκεια της προβολής)

8 Νοε 2012

Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Παζλ για τον μύθο της ελιάς

Ένας πάπυρος για τον μύθο της ελιάς

Με αφορμή την επεξεργασία του μύθου σχετικά με την διαμάχη Αθηνάς - Ποσειδώνα (βλ.και στον σύνδεσμο http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_1372.html, μπορούμε να δείξουμε στα παιδιά εικόνες από αρχαία αγγεία, που αναπαριστούν την διαμάχη αυτή. Η συγκεκριμένη ανάρτηση προτείνει την δημιουργία ενός παζλ (με έμφαση στο ορθογώνιο παραλληλόγραμμο) από έναν πάπυρο που αναπαριστά την Αθηνά και τον Ποσειδώνα. Μπορούμε παράλληλα να συζητήσουμε με τα παιδιά για τα σύμβολα του κάθε θεού όπως απεικονίζονται στον πάπυρο.

Ένα παζλ για τον μύθο της ελιάς




και το ασπρόμαυρο template

Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας για τον μύθο της ελιάς

Είναι γνωστός ο μύθος της ελιάς από την ελληνική μυθολογία με την διαμάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για το ποιος θα δώσει το όνομά του στην πόλη της Αθήνας. Το φύλλο εργασίας που προτείνεται στο πλαίσιο ανάπτυξης της θεματικής ενότητας "Ελιά" (βλ.υπόλοιπες 8 αναρτήσεις στην αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι) δίνει την ευκαιρία για εξοικείωση με τα σύμβολα των δύο θεών του Ολύμπου.

Φύλλο Εργασίας για τον μύθο της ελιάς
στο Νηπιαγωγείο




ασπρόμαυρο template


Η σπορά στο νηπιαγωγείο: Φθινοπωρινοί Ξηροί Καρποί

Δραστηριότητα φωνολογικής ενημερότητας:
Βρίσκω τις συλλαβές και φτιάχνω λέξεις

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Σπορά", μπορούμε να συζητήσουμε για τους ξηρούς καρπούς του φθινοπώρου, δείχνοντας παράλληλα σχετικό εποπτικό υλικό. Το φύλλο εργασίας που προτείνεται ακολούθως δίνει έμφαση στην κατανόηση της έννοιας της συλλαβής και πώς πολλές συλλαβές ενώνονται για να μας δώσουν την λέξη. Είναι μια μάλλον δύσκολη άσκηση, αλλά πιστεύω ότι αξίζει να πειραματιστούμε...

Το συνοδευτικό φύλλο εργασίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ενδεικτικός πίνακας αναφοράς για τρεις από τους πιο σημαντικούς ξηρούς καρπούς του φθινοπώρου:
το φουντούκι, το καρύδι και το φιστίκι.

Φύλλο Εργασίας για την
Φωνολογική Ενημερότητα στο Νηπιαγωγείο:
Παίζοντας με τους ξηρούς καρπούς του Φθινοπώρου





Τα βασικά χρώματα στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας με έμφαση στις Τέχνες

Προσεγγίζοντας τα βασικά χρώματα με
3 πίνακες του Henri Matisse



Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Χρώματα" (βλ. υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις στην αντίστοιχη ετικέτα) και πιο συγκεκριμένα για την εκμάθηση των 3 βασικών ή πρωτογενών χρωμάτων (κόκκινο, κίτρινο και μπλε), μπορούμε να αξιοποιήσουμε το φύλλο εργασία που ακολουθεί. Τα παιδιά εκφράζουν αρχικά τις εντυπώσεις τους για τους πίνακες, τους περιγράφουν (δίνουμε έμφαση στις λεπτομέρειες και τα διακοσμητικά στοιχεία του κάθε πίνακα), εκφράζουν υποθέσεις και σκέψεις σχετικά με τον πιθανό τίτλο του κάθε πίνακα, ασφαλώς εκφράζουν και τις προτιμήσεις τους (ποιος από τους τρεις πίνακες τους αρέσει περισσότερο και γιατί)...

 Συνολικά 20 αναρτήσεις για τα Χρώματα μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

Ύστερα από την επεξεργασία του φύλλου εργασίας συζητάμε σχετικά με τους τίτλους που έδωσε ο ζωγράφος σε κάθε πίνακα. Πόσο κοντά "πέσαμε";

Φύλλο Εργασίας για τα χρώματα με έμφαση
στην Τέχνη της Ζωγραφικής


7 Νοε 2012

Η σπορά στο Νηπιαγωγείο: Τρία σποράκια μάς διηγούνται την ιστορία τους

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Σπορά" (βλ. επιπλέον αναρτήσεις στις ετικέτες "Σπορά" και "Σιτάρι-Ψωμί"), μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις ακόλουθες κάρτες (ως πίνακες αναφοράς) για την εξέλιξη της ανάπτυξης τριών μικρών σπόρων: του φασολιού, του μπιζελιού και του καλαμποκιού. Η αρίθμηση βοηθά τα παιδιά να βάλουν τις κάρτες στη σειρά, ενώ η παράλληλη παρουσίαση της εξέλιξής τους δίνει αφορμή για συγκρίσεις και συζήτηση σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές που παρουσιάζουν στα διάφορα στάδια της ανάπτυξής τους (πιο πυκνές ρίζες, πιο μεγάλα φύλλα, πιο χαμηλός βλαστός, πιο ψηλό φυτό, πιο φουντωτό κ.ά.).



Βρείτε την ιστορία ως παρουσίαση διαφανειών στον σύνδεσμο:

**επεξεργασμένο από την ιστοσελίδα



1. Μια φθινοπωρινή ημέρα με έβαλαν βαθιά στο χώμα,
με σκέπασαν καλά-καλά και μου έριξαν μπόλικο νερό.


2.Ύστερα από λίγο καιρό άρχισα να φυτρώνω μέσα στο χώμα.


3. Δεν πέρασε πολύς καιρός και οι ρίζες μου άρχισαν να μεγαλώνουν και να απλώνονται στο χώμα, ενώ σιγά-σιγά άρχισε να ψηλώνει ο βλαστός μου
και να βγάζει τα πρώτα μικρά φύλλα.

4. Στη συνέχεια οι ρίζες άρχισαν να απλώνονται
ολοένα και πιο βαθιά μέσα στη γη.



5. Όσο ο βλαστός μου μεγάλωνε και γινόταν πιο γερός
και είχαν πλέον μεγαλώσει τα πράσινα φύλλα μου,
αισθανόμουν πολύ όμορφα, γιατί  και επιτέλους σε λίγο καιρό θα είχα τους πρώτους μου καρπούς.


6. Πράγματι ύστερα από λίγο καιρό έκαναν την εμφάνισή τους οι πρώτοι καρποί και ο καλός μας φίλος ο γεωργός ήταν χαρούμενος που θα είχε μια καλή σοδειά.






Ο μύθος του Ίκαρου και του Δαίδαλου στο Νηπιαγωγείο: Μια εικονογραφημένη ακροστιχίδα



Ως συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης, (http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/8.html) προτείνεται η ακόλουθη ακροστιχίδα (αν και μάλλον εδώ ο όρος δεν είναι δόκιμος). Η έμφαση δεν δίνεται μόνο στο αρχικό γράμμα της κάθε λέξης, αλλά και στα ενδιάμεσα τα οποία "προβάλλουν" και δίνουν την δυνατότητα στα παιδιά να αντιληφθούν την θέση των γραμμάτων της λέξης που διαπραγματευόμαστε και εντός μιας άλλης λέξης. Μπορεί να αξιοποιηθεί μεγεθυμένο ως ομαδικό φύλλο εργασίας ή διαφορετικά να δοθεί ως ατομική εργασία με έμφαση στην πρώτη γραφή και ανάγνωση.

Για φύλλα εργασίας σχετικά με τον μύθο του Ίκαρου και του Δαίδαλου, κλικ ΕΔΩ.
 

Φύλλο Εργασίας για την Μυθολογία
με αφορμή τον εορτασμό της Πολεμικής Αεροπορίας:
Ο μύθος του Δαίδαλου και του Ίκαρου



και ασπρόμαυρο template


8 Νοεμβρίου: Γιορτή της Αεροπορίας - Ο μύθος του Ίκαρου και του Δαίδαλου στο Νηπιαγωγείο

Με αφορμή τον εορτασμό της Γιορτής της Αεροπορίας (**για τις υπόλοιπες 12 αναρτήσεις επί του θέματος, βλ. την ετικέτα "Αεροπορία" στο πλάι) μπορούμε διαθεματικά να επεξεργαστούμε τον γνωστό μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου, αξιοποιώντας το ακόλουθο φύλλο εργασίας για την γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών. Πιο συγκεκριμένα, το φύλλο εργασίας που ακολουθεί μπορεί να αξιοποιηθεί α) ως παιχνίδι αναδιήγησης του μύθου με χρονική ακολουθία (χρησιμοποιούμε τους πίνακες ζωγραφικής ως καρτες ακολουθίας), β) ως δραστηριότητα γλωσσικής ανάπτυξης, όπου τα παιδιά καλούνται στην αναδιήγησή τους να χρησιμοποιήσουν χρονικά επιρρήματα (πρώτα, ύστερα, τελικά, κατόπιν, μετά) και συνδετικές λέξεις (όμως, ωστόσο, αλλά, στη συνέχεια, ύστερα από αυτό, στο τέλος) εμπλουτίζοντας την περιγραφή τους και δείχνοντας ότι κατανοούν την έννοια της χρονικής σχέσης και αλληλουχίας των δράσεων και γ) ως φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά, όπου καλούνται να κόψουν και να κολλήσουν τους αριθμούς 1 έως 6 από το συνοδευτικό φύλλο στον κάθε πίνακα, για να υποδηλώσουν την αρχή, την μέση, την συνέχεια και το τέλος της ιστορίας. Επιπλέον, θα μπορούσαν να προσθέσουν διάλογο στους δύο ήρωες και ασφαλώς να δραματοποιήσουν τον μύθο.

Προσεγγίζοντας τον μύθο του Ίκαρου
μέσα από την Τέχνη, την Γλώσσα και τα Μαθηματικά
Βρείτε σχετικό online παιχνίδι στον σύνδεσμο:




και η ασπρόμαυρη εκδοχή



ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ